×
×

ارسال ۳۵۰ مقاله به همایش «حوزه‌های علمیه مرجعیت شیعه و قرآن کریم» – پایگاه خبری شهرکریمه | اخبار ایران و جهان

  • کد نوشته: 24366
  • [ad_1] به گزارش خبرنگار شهرکریمه، حجت الاسلام محمد حسین عظیمی ظهر یکشنبه در نشست خبری همایش «حوزه های علمیه، مرجعیت شیعه و قرآن کریم» که با محوریت دیدگاه‌های علوم قرآنی آیت الله العظمی فاضل لنکرانی برگزار می شود، منبع تمام علوم اسلامی را قرآن دانست و افزود: کلام، فقه، تاریخ، اخلاق و عرفان از قرآن […]

    ارسال ۳۵۰ مقاله به همایش «حوزه‌های علمیه مرجعیت شیعه و قرآن کریم» – پایگاه خبری شهرکریمه | اخبار ایران و جهان
  • [ad_1]

    به گزارش خبرنگار شهرکریمه، حجت الاسلام محمد حسین عظیمی ظهر یکشنبه در نشست خبری همایش «حوزه های علمیه، مرجعیت شیعه و قرآن کریم» که با محوریت دیدگاه‌های علوم قرآنی آیت الله العظمی فاضل لنکرانی برگزار می شود، منبع تمام علوم اسلامی را قرآن دانست و افزود: کلام، فقه، تاریخ، اخلاق و عرفان از قرآن بهره می‌گیرند.

    وی برگزاری همایش‌های قرآنی را از اهمیت بسیاری برخوردار دانست و افزود: یکی از وظایف مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) به عنوان مدرسه قرآنی معرفی یک متن علمی دقیق به جامعه علمی و تحقیقاتی کشور به ویژه حوزه‌های علمیه است.

    این استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: یکی از اهداف برگزاری همایش «حوزه های علمیه، مرجعیت شیعه و قرآن کریم» معرفی کتاب «المدخل التفسیر» آیت الله فاضل لنکرانی که مبین اندیشه‌های این عالم بزرگ است به جامعه می‌باشد.

    وی با بیان اینکه یکی دیگر از اهداف برگزاری این همایش راه اندازی موج تحقیقاتی در زمینه مباحث علوم قرآنی در فضای علمی کشور، دانشگاهی و حوزوی است، اظهار داشت: ۳۵۰ مقاله تاکنون ارسال شده است که بسیاری از آنها برای چاپ شدن بسیاری ارزشمند هستند.

    حجت الاسلام عظیمی با اشاره به اینکه نشست‌های متعدد علمی در استان‌های مختلف کشور برگزار شده که این نشست‌ها در ایجاد یک موج تحقیقاتی قرآنی بسیار مؤثر بوده است، عنوان کرد: با برگزاری این همایش به زمینه سازی و تمهید مقدماتی برای برگزاری یک سلسله همایش‌های بین المللی در زمینه دیدگاه‌های فقه القرآنی و قرآنی بزرگان حوزه علمیه اقدام شده است.

    وی گفت: اگر چه در مباحث قرآنی و علوم قرآنی راه‌های نرفته بسیاری داریم اما کارهای علمی بسیاری نیز انجام گرفته است ولی متأسفانه برخی انگشت اتهام را به سمت حوزه و علمای حوزه گرفته‌اند و می‌گویند که حوزه‌های علمیه شیعه توجه چندانی به قرآن،‌ مباحث تفصیلی و مباحث علوم قرآنی ندارند، در حالی که اینگونه نیست.

    دبیر همایش «حوزه‌های علمیه، مرجعیت شیعه و قرآن کریم» ادامه داد: یکی از اهداف این مرکز از برگزاری این همایش قرآنی این است که به جامعه علمی کشور و همچنین به جوامع علمی اسلامی بفهمانیم که اینگونه نیست و علمای شیعه نسبت به قرآن توجه خاصی داشته‌اند و همانگونه که با روایات استنباط می‌کنند و از روایات منبع استخراج می‌کنند با قرآن نیز مأنوس هستند و هر جا که یکی از مراجع در مباحث فقهی وارد یکی از آیات قرآن شده است اگر قوی‌تر از مفسرین آیات را تفسیر نکرده باشد، ضعیف‌تر نیز نیست.

    [ad_2]

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.