دادستان قم از اجرای طرح درمان رایگان معتادان از ابتدای مهرماه در ۳ کمپ ترک اعتیاد استان خبر داد. به گزارش شهرکریمه، مصطفی برزگر گنجی صبح امروز در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان قم، از آغاز طرح درمان رایگان معتادان قم از ابتدای مهرماه امسال خبر داد و اظهار داشت: از اول […]

دادستان قم از اجرای طرح درمان رایگان معتادان از ابتدای مهرماه در ۳ کمپ ترک اعتیاد استان خبر داد.

به گزارش شهرکریمه، مصطفی برزگر گنجی صبح امروز در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان قم، از آغاز طرح درمان رایگان معتادان قم از ابتدای مهرماه امسال خبر داد و اظهار داشت: از اول مهرماه درمان معتادان قم به‌صورت رایگان در ۳ کمپ مورد تائید استان که ۲ کمپ خصوصی و کمپ قمرود است، انجام می‌شود.

دادستان قم با اشاره به اینکه در این طرح قسمتی از زندان استان با ظرفیت ۳۰۰ نفر، معتادان در زندان نیز درمان می‌شوند افزود: بر اساس پیش‌بینی صورت گرفته در ماه ۱۱۰۰ نفر در این طرح تحت پوشش ترک اعتیاد قرار می‌گیرند که پیش‌بینی‌شده تا پایان سال ۵۵۰۰ نفر تحت درمان قرار بگیرند.

وی با تاکید بر لزوم حمایت خیران در اجرای این طرح خاطرنشان کرد: هزینه ماهیانه ترک هر معتاد در کمپ‌ها ۲۲۰ هزار تومان است، برای آغاز کار نیازمند حمایت خیران هستیم که لازم است در این راستا صداوسیما و رسانه‌ها کار تبلیغ و رسانه‌ای شدن این مسئله را انجام دهند. شهرداری باید بازارچه‌هایی راه‌اندازی کند که بعد از ترک افراد بتوانند به معیشت و اشتغال مشغول شوند.

برزگر گنجی با اشاره به اینکه این طرح موقت نیست و در صورت موفقیت می‌توان آن را ادامه داد، خاطرنشان کرد: برای مشارکت دیگر کمپ‌ها باید شرایطی داشته باشند که بتوانیم به آن‌ها اعتماد کنیم اگر کمپ‌ها شرایط را داشته باشند ضمن انجام کار کارشناسی در این طرح مشارکت می‌دهیم.