دویستمین نشست شورای اسلامی شهر قم با تأکید شهردار قم به فراهم‌سازی بسترهای سرمایه‌گذاری در سطح شهر و تصویب تفریغ بودجه سال ۹۴ سازمان‌های مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی و پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم توسط اعضای شورا برگزار شد. دویستمین نشست شورای اسلامی شهر قم یکشنبه‌شب با حضور مرتضی سقائیان‌نژاد شهردار و جمع […]

دویستمین نشست شورای اسلامی شهر قم با تأکید شهردار قم به فراهم‌سازی بسترهای سرمایه‌گذاری در سطح شهر و تصویب تفریغ بودجه سال ۹۴ سازمان‌های مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی و پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم توسط اعضای شورا برگزار شد.

دویستمین نشست شورای اسلامی شهر قم یکشنبه‌شب با حضور مرتضی سقائیان‌نژاد شهردار و جمع از معاونان شهرداری قم در سالن همایش شهید باکری ساختمان اداری این شورا برگزار شد.

در ابتدای این نشست رئیس شورای اسلامی شهر قم با بیان اینکه الهام ارجمند عضو شورای اسلامی شهر قم تذکر کتبی خود را به رئیس شورا ارسال کرده است، اضافه کرد: این نامه به صورت خلاف قانون در فضای مجازی انتشار یافته و این امر نارضایتی شهردار را به دنبال داشته است به همین علت بنده طی نامه‌ای علت این موضوع را از ارجمند جویا شده اما تاکنون پاسخی نداده است.

ولی‌الله بیاتی از سخنان ارجمند در پایان نشست انتخابات داخلی شورا مبنی بر اینکه تصمیم‌گیری برای کمیسیون‌ها خارج از شورا انجام می‌شود، یاد کرد و گفت: به صورت مکتوب به این عضو شورا اعلام کردم که او فقط در ۱۱  نشست شورا حضور مطلوب یافته و در ۴۱ نشست شورا یا حضور نداشته یا اینکه با تاخیر رفت و آمد داشته است.

دستور جلسه بررسی استعفاء الهام ارجمند عضو کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر قم با ۱۴ رای موافق و چهار رای مخالف مورد تایید قرار گرفت و به فرمانداری قم ارجاع داده شد.

در ادامه این نشست مصطفی سعادت‌طلب رئیس کمیسیون امور زیربنایی شورای اسلامی شهر قم از اختصاص قطعه زمینی در بلوار پیامبر اعظم(ص) با وسعت ۱۴ هزار و ۶۹۴ متر به حوزه علمیه اصفهان یاد کرد و ادامه داد: ۹۰ درصد این زمین برای فضای سبز در اختیار عموم قرار می‌گیرد و ۱۰ درصد دیگر با رعایت ضوابط به احداث کاربری موردنظر طی مدت دو سال از تاریخ ابلاغ توافق‌نامه اختصاص داده می‌شود.

همچنین حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدآتش‌زر رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر قم خاطرنشان کرد: تفریغ بودجه سال ۹۴ سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم با وجود کسری مازاد که در میزان وصولی ۱۷ میلیارد و ۲۲۱ میلیون ریال و هزینه قطعی ۱۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال این سازمان وجود دارد مورد تصویب کمیسیون و شورای اسلامی شهر قم قرار گرفته است.

لازم به ذکر است، اعضای شورای اسلامی شهر قم تفریغ بودجه سال ۹۴ سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی قم را نیز در این نشست تصویب کردند.

در پایان این نشست، مرتضی سقائیان‌نژاد شهردار قم با بیان اینکه تقویت بستر سرمایه‌گذاری از اولویت‌های شهرداری قم است، اظهار کرد: شهرداری برای جذب سرمایه‌گذاران از ظرفیت‌های مختلف خود استفاده می‌کند تا بتواند با تکیه بر ظرفیت‌های برونی بخش قابل توجهی از اهداف شهری را به نتیجه برساند.