×
×

از توزیع بیش از ۵۰ میلیارد ریال کتاب رایگان تا فعالیت هدفمند در بستر فضای وب

  • کد نوشته: 6278
  • مدیرعامل انتشارات بین‌المللی گاج از توزیع بیش از ۵۰ میلیارد ریال کتاب رایگان در مدارس و کتابخانه‌های کشور با محوریت مناطق محروم خبر داد و اظهار داشت: در راستای تقویت کتابخانه‌های مدارس و کتابخانه‌های عمومی کشور، ۵۰ میلیارد ریال کتاب‌های آموزشی و کمک آموزشی گاج از مقطع پیش‌دبستانی تا کنکور شامل بیش از ۳۵۰ هزار جلد به مدارس و کتابخانه‌ها اهدا می‌کنیم.

    از توزیع بیش از ۵۰ میلیارد ریال کتاب رایگان تا فعالیت هدفمند در بستر فضای وب
  • به گزارش شهر کریمه به نقل از پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، ابوالفضل جوکار ظهر امروز در جمع خبرنگاران، با اشاره به اقدامات گروه آموزشی جوکار در راستای برقراری عدالت آموزشی در کشور اظهار کرد: توزیع کتاب رایگان در کتابخانه‌های مدارس مناطق محروم، ارائه آموزش‌های رایگان در بستر وب برای همه دانش‌آموزان مقاطع تحصیلی مختلف، بسترسازی برای اهدای کتب دست دوم برای استفاده دانش‌آموزان و… از جمله اقداماتی است که این گروه آموزشی برای تحقق هدف عدالت اجتماعی در کشور انجام داده است.

    وی ضمن تشریح برنامه انتشارات گاج برای توزیع کتاب رایگان در کتابخانه‌های مدارس مناطق محروم گفت: در راستای تقویت کتابخانه‌های مدارس و کتابخانه‌های عمومی کشور، ۵۰ میلیارد ریال کتاب‌های آموزشی و کمک آموزشی گاج از مقطع پیش‌دبستانی تا کنکور شامل بیش از ۳۵۰ هزار جلد به مدارس و کتابخانه‌ها اهدا می‌کنیم.

    مدیرعامل انتشارات بین‌المللی گاج با بیان اینکه بسته به وسعت کتابخانه و جمعیت زیر پوشش اهدای کتاب صورت می‌گیرد افزود: هدف از این اقدام این است که با توجه به قیمت بالای کتب آموزشی و کمک آموزشی و ناتوانی برای تهیه این کتب از سوی برخی مردم، آنها بتوانند به صورت رایگان در فضاهای عمومی از این امکان بهره‌مند شوند ضمن اینکه در این بین معرفی کتب موسسه به مدارس و دانش‌آموزان نیز صورت می‌گیرد.

    وی با بیان اینکه عمده مخاطب کتابخانه‌های کشور دانش‌آموزان و کنکوری‌ها هستند خاطرنشان کرد: با این وجود کتابخانه‌های کشور از نظر کتب آموزشی و کمک آموزشی فقیر بوده در حالی که مخازن کتابخانه‌ها مملو از کتب عمومی است.

    جوکار خاطرنشان کرد: مدیران مدارس و کتابخانه‌های عمومی می‌توانند با مراجعه به وبسایت گاج به آدرس www.Gaj.ir مشخصات خود را ثبت کنند و با کارشناسان گاج برای دریافت کتب اهدایی در ارتباط باشند.

    وی در ادامه سخنان خود به طرح موسسه گاج برای عرضه کتب دست دوم در بستر وب اشاره کرد و افزود: وب‌سایت www.MyGaj.com در حقیقت بستری است که گاج فراهم کرده تا دانش‌آموزان، ناشران و عموم مردم کتاب‌های دست دوم خود را در آن بارگذاری کرده و به انتخاب خود آن را هدیه داده، بفروشند و یا با سایرین مبادله کنند.

    مدیرعامل انتشارات بین‌المللی گاج با بیان اینکه ۹۵ درصد کاغذ مصرفی در کشور وارداتی است گفت: در واقع این وبسایت بستری است تا کتب دست دوم از بین نروند و یا کتبی که نقص در چاپ دارند عرضه شده تا مردم بتوانند با هزینه‌ای بسیار کمتر از آنها استفاده کنند.

    وی در ادامه سخنان خود به راه‌اندازی وبسایت دکتر آی‌کیو با هدف آموزش رایگان برای همه اشاره کرد و افزود: گاج در دکتر آی‌کیو بیش از ۵ هزار ساعت فیلم آموزشی از تدریس بهترین اساتید کشور را ضبط و بارگذاری کرده و تمام دانش آموزان در سراسر کشور بدون پرداخت حتی یک ریال می‌توانند از تمام فیلم‌های آموزشی که به صورت طبقه‌بندی عرضه شده، استفاده کنند.

    جوکار با اشاره به عرضه فیلم‌ها از مقطع ابتدایی تا کنکور با قابلیت استفاده از مطالب چند استاد تصریح کرد: از طرف دیگر در این وبسایت معلمان و اساتید در سراسر کشور می‌توانند فیلم‌های تدریس خود را بارگذاری کنند تا دانش آموزان کل کشور با نحوه تدریس آنها آشنا شده و به طور رایگان از مطالب علمی بهره‌مند شوند.

    مدیرعامل انتشارات بین‌المللی گاج اذعان کرد: تاکنون بیش از ۳ میلیون و ۳۰۰ هزار بازدید از فیلم‌های آموزشی این وبسایت ثبت شده و قریب به یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفر بازدید واحد از آن صورت گرفته است.

    وی همچنین از راه‌اندازی وبسایت گاج مارکت به آدرس www.Gajmarket.com با هدف خدمت‌رسانی، برقراری عدالت آموزشی و ارائه محصولات اینترنتی به تمام نقاط کشور خبر داد و افزود: در این فروشگاه اینترنتی کتاب امکان خرید کتاب‌های ناشران آموزشی و عمومی، لوازم التحریر، نرم‌افزارهای آموزشی، کالاهای دیجیتال، اسباب بازی، پوشاک و… با تخفیف‌های ویژه وجود دارد.

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.