×
×

از تیغی که سینه را شکافت تا لبخندی که در کودکی خشکید/ زندگی طلبگی با طعم چاقو

  • کد نوشته: 11629
  • به گزارش پایگاه خبری،فرهنگی شهرکریمه به نقل از خبرگزاری فارس از سردبیری استانها، روز پنجشنبه ۱۵ شهریورماه بود که عابران خیابان شیرازی طلبه جوانی را در حالی که غرق خون بود به بیمارستان شهید کامیاب جابه جا کردند.  واقعه ی چاقو زدن محمد تولایی طلبه مشهدی چه بود  محمد تولایی طلبه جوان مشهدی که حدود […]

    از تیغی که سینه را شکافت  تا لبخندی که در کودکی خشکید/ زندگی طلبگی با طعم چاقو
  • به گزارش پایگاه خبری،فرهنگی شهرکریمه به نقل از خبرگزاری فارس از سردبیری استانها، روز پنجشنبه ۱۵ شهریورماه بود که عابران خیابان شیرازی طلبه جوانی را در حالی که غرق خون بود به بیمارستان شهید کامیاب جابه جا کردند. 

    واقعه ی چاقو زدن محمد تولایی طلبه مشهدی چه بود

     محمد تولایی طلبه جوان مشهدی که حدود ۲۷ سال سن دارد سوار بر یک دستگاه خودروی پیکان در کوچه باغ عنبر در حال حرکت بود که موتورسواری به دستاویز پرسیدن یک سؤال وی را متوقف نمود.

    راکب جوان موتورسیکلت در جهت خلاف حرکت خودروی پیکان به شکلی ایستاد که امکان دور زدن برای راننده پیکان وجود نداشت. ناگهان موتورسوار، در حالی که شیشه خودرو پایین بود، کاردی را بالا برد و بر قفسه سینه طلبه جوان فرود آورد. مهاجم موتورسوار، کارد را بیرون کشید و در حالی که خون از سینه طلبه جوان فواره می زد از محل فرار کرد.

    طلبه جوان که هنوز مات و مبهوت بود، به زحمت از خودرو پیاده گردید که در این هنگام موتورسوار عبوری به کمک وی شتافت. این شهروند وظیفه شناس موتورسوار، طلبه جوان را بر ترک نشاند تا وی را هر چه فوری تر به مرکز درمانی برساند

    این شهروند وظیفه شناس موتورسوار، طلبه جوان را بر ترک نشاند تا وی را هر چه فوری تر به مرکز درمانی برساندولی خون هایی که از پیکر مجروح طلبه، بر زمین می ریخت، وی را در حالت نیمه بی هوشی قرار داد و مجروح ۲۷ ساله مقابل درمانگاه به زمین افتاد. در همین حال سریعا شهروندان و رهگذران نیز به کمک شهروند موتورسوار آمدند و پیکر بی رمق طلبه ذکر شده را به مرکز درمانی رساندند.

    طلبه مجروح سریعا به بخش اورژانس و نگهدارى های مخصوص بیمارستان شهید کامیاب مشهد انتقال یافت و تحت معالجه جای گرفت اما به سبب انجام یک عمل جراحی مخصوص به یکی دیگر از بیمارستان های دولتی مشهد انتقال یافت و بعد از انجام عملیات احیا در بخش نگهدارى های مخصوص بستری گردید.

     

    توصیف سانحه از زبان طلبه مضروب با چاقو

    حجت الاسلام محمد تولایی نام این طلبه جوان مشهدی هست که پیش از به کما رفتن به نزدیکان خود سانحه رخ داده را اینچنین توضیح داده بود:

    بعد از خارج شدن از کتابخانه آیت الله خامنه ای سوار خودرو گردیدم تا به سمت منزل حرکت کنم که موتورسوار جوانی به خودرو نزدیک گردید و بعد از جواب به سلام او در کمتر از چند ثانیه چاقوی خود را در قفسه سینه من فرو برد، در ابتدا شدت جراحت را احساس نمی کردم و با خودرو به مسیر ادامه دادم اما مدتی بعد دیگر نتوانستم رانندگی کنم و پیاده گردیدم و از موتورسواری خواستم تا مرا به نزدیک ترین بیمارستان ببرد. 

     محمد تولایی به دلیل شدت جراحات در بیمارستان شهید کامیاب بستری می گردد اما در این بیمارستان پزشکان متوجه برخورد چاقو به قلب او نمی گردند که بعد از وخیم شدن وضعیتش به بیمارستان قائم(عج) جابه جا شده و پس از یک عمل جراحی متوجه پاره شدن قسمتی از قلب وی می گردند و کما می رود. 

     این طلبه جوان ۲۷ ساله مدتی در بیمارستان قائم(عج) در کما بود که به گفته برادرش در حالی که نفس می کشید، بعضی رسانه ها شایعه کردند که مرگ شده هست و موجب رنجش خاطر خانواده و اطرافیان او گردیدند. 

     

     حجت الاسلام رئیسی، تولیت آستان قدس با حضور در بیمارستان قائم مشهد، از محمد تولایی عیادت کرد و در جریان آخرن وضع جسمانی وی جای گرفت.

    مشاور استاندار خراسان رضوی در امور روحانیون نیز با حضور در بیمارستان قائم (عج) مشهد مقدس از طلبه مضروب مشهدی عیادت کرد. حجت الاسلام سید محسن علوی در صحبت با پزشکان، از آخرین وضع و روند درمانی وی باخبر گردید.

    طلبه جوان آسمانی گردید

    محمد تولایی صبح روز سه شنبه ۲۷ شهریور ماه ۱۳۹۷ مصادف با هشتم محرم که منتسب به حضرت علی اکبر(ع) هست، بعد از گذشت ۱۲ روز بستری در بیمارستان که مغز او عملکردی نشان نداد به ارباب بی کفن خود ملحق شد تا داغ این جوان طلبه بر دل جامعه روحانیت و هم وطنانش بنشیند. 

     مراسم اقامه نماز میت بر پیکر این طلبه جوان، عصر روز چهارشنبه ۲۷ شهریور در حرم مطهر با حضور خانواده و جمعی از دوستان وی برگزار گردید و مراسم وداع با وی در حسینیه آیت الله شیرازی در چهارراه شهدای مشهد برگزار گردید.

     

     

    پیکر محمد تولایی پنجشنبه ۲۸ شهریور روی دوش جمع کثیری از طلبه های مشهدی در بهشت رضا(ع) تشییع و به خاک سپرده گردید.

     

    درد بی معالجه یتیمی

    زهرا، علی و محمد حسین سه فرزند خردسال این طلبه جوان مشهدی در حالی یتیم گردیدند که دیگر نباید در انتظار برگشت پدر با لباس روحانیت باشند، چون که آتش عصبانیت و نفرت عده ای، موهبت داشتن پدر را از آنان گرفت و این روزها آنان روضه مجسم اند برای مردم ایران. 

     

     برادر طلبه جوان مشهدی می گوید: سریعا بعد از انتقال برادرم به بیمارستان امدادی با من ارتباط برقرار کردند و خودم را به سرعت به محل رساندم، تا ۴ روز تکلم داشت و با ما صحبت می کرد، اما بعد از انتقال به اتاق عمل به اغما رفت. 

     محمود تولایی با بیان اینکه نیروی انتظامی هیچ اطلاعی در مورد فرد ضارب نداده و تنها بیان می کنند پیگیر سانحه رخ داده می باشند؛ بیان می کند: در این مورد معاون دادستان نیز به صورت جدی پیگیر قضیه می باشند و هنوز هیچ چیز به صورت صددرصد مشخص نشده اما امید داریم که فرد ضارب به زودی شناسایی گردد. 

    لباس روحانیت تنها سبب ضارب هست

     وی متذکر می گردد: به نظر ما سبب ضارب از این اقدام تنها لباس روحانیت برادرم بوده هست و تنها مشکل او با لباس برادرم بوده و با خود شخص مشکلی نداشته هست. 

     برادر طلبه جوان مشهدی با بیان اینکه برادرم همیشه آرزوی شهادت داشت؛ اظهار می کند: یکی از خصوصیات بارز محمد خواندن مداوم نماز شب بود و با تمام دشواری ها و مشکلاتی که داشت به دنبال حفظ قرآن بود، به به صورتی که طی یک سال ۱۸ بخشی از قرآن را حفظ کرد، اما عمرش به اندازه ای نبود که بتواند تمام قرآن را حفظ نماید. 

     تولایی در مورد خصوصیات برادرش می گوید: محمد بسیار احترام پدر و مادرمان را نگه می داشت، به یاد دارم که سال ها قبل از معمم شدن، یک شب از مسافرت بازمی گشت و برای اینکه پدر و مادرم بیدار نشود پشت در تا اذان صبح نشسته بود و در نمی زند، هر موقع به دیدار پدر و مادر می رسید دست و پای آنان را می بوسید. 

    پیرو ولایت فقیه بودن وصیت برادرم بود

     وی با اشاره به اینکه بعضی رسانه ها اعلام نموده اند که سانحه رخ داده برای برادرم یک مشکل سیاسی هست؛ تاکید می کند: ما هیچ مشکل سیاسی نداریم و تنها با ولایت فقیه بوده ایم و هستیم و اگر برادرم در لباس روحانیت جان خود را فدا کرد ما نیز حاضر هستیم جان خود را فدای رهبرمان کنیم.  

      برادر طلبه جوان مشهدی می افزاید: ما پیرو راه رهبری هستیم و از مردم هم می خواهیم که پیرو ولایت باشند، برادرم وصیت کرده هست که قطعا رهرو راه رهبری باشند و دعا کنند که انقلاب ما با دست مقام معظم رهبری به امام زمان(عج) برسد. 

     تولایی بیان می کند: صبح سه شنبه که برادرم مرگ گردید تا ظهر اقدامات پزشکی قانونی وی را انجام دادیم تا بعد از ظهر در حرم تشیع گردد، اما اگر قصد داشتیم جنازه برادرم را برای پرازدحام تر شدن مراسم نگه داریم باید سه روز بعد دفن می گردید که از لحاظ شرعی صحیح نیست، علاوه بر این برای تدفین وی به اندازه کافی اطلاع رسانی گردید که با استقبال خوبی رو به رو گردید.

    برادر و خانواده تولایی درخواست پیگیری و شناسایی فرد ضارب را از سوی نیروی انتظامی و قوه قضائیه دارند تا از رخ دادن رخدادهای همانند جلوگیری و امنیت جامعه حفظ گردد. 

     

    تولایی، حافظ قرآن مدرسه نورالرضا(ع) بود

     به گفته حجت الاسلام محمود خدابخشیان، مدیر مدرسه نورالرضا(ع) حجت الاسلام تولایی از طلبه های خوش اخلاق و حافظ قرآن مدرسه نورالرضا(ع) بود که پایه هفت تحصیلات را می گذراند و سال کنونی به پایه هشت می رفت. 

    پیگیر پرونده حجت الاسلام محمد تولایی هستیم

     قاضی حسن حیدری، معاون دادستان مشهد در مورد پیگیری سانحه رخ داده برای این طلبه جوان می گوید: در فاز انتقال مصدوم از بیمارستان امدادی مشهد، وی چگونگی واقع شدن این سانحه توسط مهاجم موتورسوار را توصیف داد که هم حالا گروه زبده ای از کارآگاهان اداره جنایی پلیس آگاهی خراسان رضوی با توجه به سرنخ های موجود به دنبال شناسایی و بازداشت ضارب فراری می باشند. 

     محمد رحیم نوروزیان، معاون سیاسی استاندار خراسان رضوی نیز خبر از پیگیری سانحه رخ داده برای حجت الاسلام تولایی توسط دادگستری داد. 

    اطلاعیه حامی های طلبه مظلوم محمد تولایی

     حامیان طلبه مظلوم محمد تولایی، خطاب به نهادهای حوزوی و مسئولین کشوری، اطلاعیه ای صادر نمودند.

    متن اطلاعیه حامی های طلبه مظلوم محمد تولایی توسط ضارب ناشناس مضروب گردید و به لقاء الله رسید به این توصیف هست:

    محضر زعمای بزرگوار حوزه علمیه و مسئولین محترم کشوری

    سلام علیکم

    طلبه مظلوم محمد تولایی توسط ضارب ناشناس مضروب گردید و به لقاء الله رسید

    ۱-  ۱-  درخواست ما از مسئولین قضایی این هست که تندتر ضارب ناجوانمرد را پیدا کنید و وی را به اشد مجازات برسانید و گزارشی از پیگیری ها را به گوش عموم مردم و طلاب برسانید.

    ۲-  ۲-  از مسئولین دولتی درخواست داریم ضمن تفقد از خانواده این طلبه مظلوم و ثبت نام او در بنیاد شهید، با پیگیری و کار ۲۴ ساعته برای مردم، کم کردن فاصله خود و مردم، پاسخگویی در ازای وضع اقتصادی موجود و توجه به راهنمایی های رهبر معظم انقلاب حفظه الله در همه زمینه ها خصوصا مسئله های اقتصادی زمینه عداوت و سرخوردگی اجتماعی مردم را نابود کنند و دشمن ملت را در راستای اقتصادی ناکام بگذارند.

    ۳- ۳- از مسئولین حوزه درخواست داریم گزارش کاملی از پیگیریهای متفاوت انجام شده توسط مسئولین حوزه خراسان و شهر قم با کار رسانه ای مطلوب به گوش عموم طلاب اقصی نقاط کشور برسانند و ناراحتی طلاب را رفع کنند.

    ۴- ۴- از جامعه مدرسین، مجمع نمایندگان طلاب، امامان جمعه، مدرسین سرشناس درخواست داریم با ارسال پیام تسلیت به خانواده وی و عموم طلاب مراتب همدردی خود را به گوش خانواده وی و عموم طلاب برسانند.

    ۵- از مدیر حوزه علمیه درخواست داریم با گرفتن وقت رسمی از صدا و سیما نظیر رئوسای قوای سه گانه و عرضه گزارش هر ساله رسمی در تلوزیون، و سازگاری مخصوص با رسانه های ارزشی به توصیف خدمات طلاب و حوزه های علمیه در هر سال مبادرت بورزند و با عرضه گزارش کارکرد هر ساله پاسخگوی شبهات رایج مردم نسبت به عموم طلاب و حوزه ها باشند

    ۶-

    از خداوند متعال برای خانواده تولایی حوصله و برای مسئولین درایت و تدبیر مسئلت داریم

    و السلام

    ۱۳۹۷/۶/۲۹

    درخواست شهاب مرادی از دادستان کل کشور در مورد شهید تولایی

    حجت الاسلام والمسلمین شهاب مرادی از دادستان کل کشور و وزیر بهداشت درخواست کرد فرمان مخصوصی برای ارزیابی سانحه مضروب شدن حجت الاسلام تولایی و مراحل درمانش صادر کنند.

    حجت الاسلام و المسلمین شهاب مرادی کارشناس مذهبی در صفحه شخصی اش در اینستاگرام درج کرد: خبر درگذشت حجت الاسلام تولایی که خبر مضروب شدنش را در اینستاگرام خوانده بودم، متعجب، متأثر و غمگینم کرد. 

    عزیزان! گویی هر سانحه ای با صدای بلند به همه ما می گوید: «جامعه ما بیشتر از هر چیزی به کاهش عصبانیت و ترویج مهربانی احتیاج دارد» التماس دعا. 

     وی دنبال کرد: امید دارم ضارب هرچه فوری تر شناسایی گردد.  معمولا در این نوع مورد ها پیش از معیت با خیز هیجانی فضای سایبری، به شخصه از طرق ممکن و مقدور پیگیری هایی می کنم تا هرگز خلاف تقوی چیزی بگویم؛ در این سانحه تلخ هم طبق توصیف حالی که از بعضی مسئولان ارشد شنیده ام با فروتنی و احترام از دادستان محترم کل کشور و وزیر محترم بهداشت درخواست می کنم فرمان مخصوصی برای ارزیابی لحظه به لحظه این سانحه و بویژه مراحل و روند معالجه این عزیز صادر فرمایند.

     ماجرای پیش آمده برای این طلبه مشهدی هشتگ #محمد_ تولایی را در شبکه های مجازی داغ کرد تا مظلومیت و بی گناهی او این بار در شبکه های مجازی روایت گردد، فعالین شبکه های مجازی از دستگاه قضایی درخواست پیگیری سانحه و به مجازات رساندن عامل یا عوامل ماجرا را دارند و به راستی راه علی اکبرهای حسین(ع) ادامه دارد. 

    #محمد_تولایی

    عکس العمل اعضاء به درگذشت طلبه جوان

    ! +تصاویرکاربران فضای سایبری نسبت به درگذشت طلبه جوان مشهدی عکس العمل نشان دادند و با هشتگ#محمد_تولایی از او درج کردند…! +تصاویر

     این عکس العمل ها چند دقیقه بعد از انتشار خبر درگذشت این روحانی در فضای سایبری منتشر گردیده هست. 

     

     

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.