[ad_1] به گزارش خبرگزاری شهرکریمه، آیت الله علیرضا اعرافی پیش از ظهر امروز در جلسه ستاد امر به معروف و نهی از منکر که با حضور دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور، در سالن آیت الله حائری مرکز مدیریت حوزه های علمیه برگزار شد، عنوان کرد: باید با ستاد امر به […]

[ad_1]

به گزارش خبرگزاری شهرکریمه، آیت الله علیرضا اعرافی پیش از ظهر امروز در جلسه ستاد امر به معروف و نهی از منکر که با حضور دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور، در سالن آیت الله حائری مرکز مدیریت حوزه های علمیه برگزار شد، عنوان کرد: باید با ستاد امر به معروف و نهی از منکر تفاهم نامه ای تنظیم شود که تولید فکر، تبلیغ، ترویج و فرهنگ سازی در آن در قالب یک برنامه پنج ساله دنبال شود.

وی افزود: در مبارزه با هنجارشکنی ها، قم جایگاه ویژه ای داشته و مکرر رهبر معظم انقلاب تاکید کرده اند: قم باید دارای سیمای ایمانی و معنوی باشد و امروز با آن سیما فاصله گرفته ایم.

مدیر حوزه های علمیه مطرح کرد: این امر مطالبه رهبری و مراجع عظام بوده و حوزه باید در راستای تحقق این هدف نقش مهمی ایفا کند، اگر ایرادی در جایی وجود دارد، حوزه کنشگر اجتماعی بوده و باید نسبت به آن حساس باشد و نقش خود را به شکل علمی و جامع ایفا کند.

آیت الله اعرافی خاطرنشان کرد: وظایفی که در زمینه تحقق اهداف در این همکاری با ستاد امر به معروف و نهی از منکر تعیین می شود، باید به نحو احسن به انجام برسد.

وی بیان کرد: ما در حوزه امر به معروف و نهی از منکر ، حوزه مباحث نظری داریم که باید موردتوجه قرار گیرد.

مدیر حوزه های علمیه تاکید کرد: امر به معروف و نهی از منکر باید از مطالعات اجتماعی برخوردار باشد و این مطالعات اجتماعی برای تشخیص مصادیق موردنیاز است.

آیت الله اعرافی اظهار داشت: در مرحله سوم وارد فاز اجرایی امر به معروف و نهی از منکر می شویم و این فریضه در عرض سایر تکالیف دینی نیست، بلکه موتور پیشران دیگر فرائض دینی است.

وی ادامه داد: حوزه در زمینه امر به معروف و نهی از منکر سه ماموریت دارد، نخست اینکه خودمان به این امر توجه کنیم، دوم اینکه سازنده دستگاه سازماندهی شده است، ماموریت سوم حوزه، مطالبه گری از دستگاه ها است؛ متاسفانه نهادهای دولتی در راستای تحقق اهداف سند مشخص شده پای کار نیامدند.

مدیر حوزه های علمیه با اشاره به مصوبات این جلسه مطرح کرد: در این جلسه دو کارگروه کشوری و استانی با اعضای مشخص شده، تعیین شد؛ ما از این کارگروه ها می خواهیم یک برش پنج ساله را به ما ارائه داده و اهداف لازم را ارائه دهند.

آیت الله اعرافی گفت: پژوهشکده باید با اولویت بیشتری کار را دنبال کند، امیدواریم با این تعاملاتی که انجام می شود، شاهد بهبود امر به معروف و نهی از منکر باشیم؛ بنده بحث حجاب را کم نمی گیرم، اما در عین حال نباید رشوه، ربا و غیره را نیز نادیده گرفت./۸۲۹/د۱۰۲/ب۱

[ad_2]