به گزارش پایگاه خبری،فرهنگی شهرکریمه به نقل از ایرنا، هفته گذشته شهر مقدس شهر قم در غم بانوی دوعالم حضرت فاطمه زهرا (س) یکپارچه غم و اندوه شده بود و دوستداران مکتب اهل بیت عصمت و طهارت (ع) در سالروز شهادت آن بانوی بزرگ اسلام، عاشورای دیگری برپا کردند.برپایی نخستین اجلاس منشور روحانیت با حضور […]

به گزارش پایگاه خبری،فرهنگی شهرکریمه به نقل از ایرنا، هفته گذشته شهر مقدس شهر قم در غم بانوی دوعالم حضرت فاطمه زهرا (س) یکپارچه غم و اندوه شده بود و دوستداران مکتب اهل بیت عصمت و طهارت (ع) در سالروز شهادت آن بانوی بزرگ اسلام، عاشورای دیگری برپا کردند.
برپایی نخستین اجلاس منشور روحانیت با حضور آیت الله محمد یزدی ریاست جامعه مدرسین حوزه علمیه شهر قم و آیت الله علیرضا اعرافی مدیر حوزه های علمیه کشور و پرده برداری از مجموعه ۱۵ جلدی حوزه و روحانیت از منظر رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز با حضور شخصیت های متفاوت در مدرسه دارالشفای شهر قم برگزار شد.

*نگاهی به با اهمیت ترین خبر ها هفته گذشته شهر قم

****همزمان با سالروز صادر کردن پیام منشور روحانیت امام خمینی(ره)، از مجموعه ۱۵ جلدی حوزه و روحانیت از منظر رهبر معظم انقلاب اسلامی در نخستین اجلاس منشور روحانیت با حضور آیت الله محمد یزدی ریاست جامعه مدرسین حوزه علمیه شهر قم پرده برداری شد.

****سهراب امدادی فر مدیرکل امور مالیاتی استان شهر قم به مودیان بدهکار وعده داد، طبق قانون مالیات های مستقیم و مصوبه هیات وزیران، مودیان مالیاتی که تا ۲۰ اسفندماه سال کنونی اصل مالیات و جرم ها غیرقابل بخشش را پرداخت نمایند، جرایمشان به صورت صد درصد بخشیده می گردد.

** ** یک هیات هندی برای شرکت در همایش بین المللی «وحدت؛ پیش شرط تمدن نوین اسلامی» در دانشگاه مذاهب اسلامی به شهر قم عزیمت کردند.هیات هندی در عزیمت یک روزه خود به شهر قم علاوه بر دیدار با آیت الله نوری همدانی، از مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی نور نیز بازدید و در ادامه حرم حضرت معصومه(س) را زیارت کردند.

****پروفسور محمد اسحاق ریاست بخش پژوهش ها اسلامی دانشگاه جامع اسلامی دهلی نو با اشاره به عزیمت ریاست جمهوری اسلامی ایران به هند اظهار کرد: این عزیمت نقش به سزایی در بالا بردن و توسعه تعاملات فرهنگی و علمی میان ۲ کشور دارد.رییس جمهوری کشورمان پنجشنبه دو هفته گذشته برای انجام سفری سه روزه وارد هند شد.

** ** سجاد چهره گانی مدیرکل امور روستایی شهر قم با اشاره به اشتغالزایی برای روستائیان اظهار کرد: در قالب تفاهم نامه فی مابین معاونت توسعه روستایی و منطقه های محروم ریاست جمهوری کشور و بنیاد برکت و علاوه بر این بانک سینا جلسه کمیته تخصصی برای تصویب طرح های تقاضاکننده تسهیلات در استان شهر قم شکل گرفت و ۱۲ طرح با تسهیلات ۱۴۸ میلیارد ریال و اشتغالزایی ۱۹۱ تن از روستاییان در این استان به تصویب رسید.

****سید مهدی صادقی استاندار شهر قم با اشاره به بازداشت ۱۴ هزار تن در ارتباط با توزیع و استفاده مواد مخدر از اوائل سال جاری تا انتهاء دی ماه در این استان اظهار کرد: متولیان مقابله با مواد مخدر باید در بحث پیشگیری جدیت بیشتری دارا باشند.

****غلام عباس بلفکه ریاست پلس مقابله با مواد مخدر استان شهر قم با اشاره به بازداشت ۱۴ هزار تن در مورد توزیع و استفاده مواد مخدر در ۱۰ ماهه سال کنونی در این استان اظهار کرد: این رقم در مدت زمان همانند سال گذشته، ۱۲ هزار تن بود که شاهد افزایش ۱۸ درصدی در این زمینه هستیم، از میان اشخاص دستگیر شده، یک هزار و ۲۰۰ تن از خرده فروشان بودند.

****در هفته بیست و چهارم از مسابقات لیگ دسته یک باشگاه های کشور، دیدار دو تیم فوتبال صبای شهر قم و برق جدید شیراز در ورزشگاه شهید حیدریان شهر قم با نتیجه برابری ۱ بر ۱ تمام شد. نماینده فوتبال شهر قم در لیگ دسته یک باشگاه های کشور از مجموع ۲۴ بازی تاحالا تنها یک پیروزی، ۹ برابری و ۱۴ باخت در کارنامه خود دارد. صبای شهر قم گام به گام به سقوط نزدیک و سیر نزولی نیز شروع شده هست.

****حمید سالاری معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای شهر قم اظهار کرد: بهای بلیت ناوگان عمومی جاده ای این استان در نوروز ۹۷ برای عرضه خدمات مناسب به مسافران افزایش پیدا نمی کند.

** ** پیکرهای مطهر ۶ شهید گمنام دوران دفاع مقدس، همزمان با ایام سوگواری سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) بر دوش مردم شهید پرور شهر قم از مسجد امام حسن عسکری(ع) به سمت حرم مطهر حضرت معصومه(س) تشییع شد.

****حجت الاسلام مهدی رستم نژاد معاون تعلیم حوزه های علمیه کشور با اشاره به برپایی امتحان ورودی حوزه های علمیه برادرهای در سال تحصیلی ۹۸-۹۷ در روز هفتم اردیبهشت ماه سال آینده اظهار کرد: داوطلبان برای شرکت در این امتحان توان دارند طی روزهای ۱۲ اسفندماه ۹۶ تا ۱۵ فروردین ماه ۹۷ برای ثبت اسم اقدام کنند.

****محمود سیجانی ریاست سازمان صنعت، معدن و تجارت شهر قم اظهار کرد:در فاز جدید پرداخت تسهیلات رونق تولید برای پشتیبانی از تولید و اشتغال جوانان استان، از اوائل سال جاری تا اواخر ماه بهمن، چهارهزار و ۱۳۰ میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید به ۵۴۷ واحد صنعتی و کشاورزی استان پرداخت شده هست.

** ** حضرات آیات حسین وحید خراسانی و لطف الله صافی گلپایگانی در سالروز شهادت حضرت زهرا(س) دختر گرامی پیامبر بزرگوار اسلام، با پای پیاده، همراه و همگام با مردم عزادار شهر مقدس شهر قم تا حرم مطهر کریمه اهل بیت(ع) عزاداری کردند.

** ** مراسم یازدهمین سالگرد ارتحال حضرت آیت الله محمد فاضل لنکرانی ازمراجع عظام تقلید با حضور روحانیان و فضلای حوزه، مسئولین و قشرهای متفاوت مردم در مسجد اعظم شهر قم برگزار شد.آیت الله حاج شیخ محمد فاضل لنکرانی از مراجع تقلید در سال ۱۳۱۰ هجری شمسی متولد و در ۲۶ خرداد ماه سال ۱۳۸۶ نیز به دیدار حق شتافت و در حرم حضرت معصومه (س) به خاک سپرده شد.

** ** آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید در جلسه درس خارج فقه خود در مسجد اعظم شهر قم، اظهار کرد: مجالس ایام فاطمیه با عظمت برگزار شد، اما نباید در این مجالس، تنها به ذکر مصایب وارد گردیده به حضرت فاطمه زهرا(س) پرداخت، بیان فاجعه ها و مظلومیت های حضرت فاطمه(س) یک تنه کافی نیست، لکن باید به فضائل آن حضرت نیز توجه گردد و آن را گفته بود.

** ** سید مهدی صادقی استاندار شهر قم درجلسه شورای اظهار کرد وگوی بخش خصوصی با دولت، با اشاره به مشکلات بخش خصوصی اظهار کرد: درصورت احتیاج، مسائل ذی ربط به این بخش را به شخصه در تهران پیگیری خواهم کرد تا مانعی از جلوی پای اقتصاد استان برداشته گردد، دستگاه های دولتی و بخش خصوصی باید با هم همکاری و همکاری سازنده دارا باشند تا اغراض توسعه ای در استان پژوهشگر گردد.

** ** فرماندار شهر قم با اشاره به این که برای ساکن کردن زوار نوروزی به ظرفیتی بالغ بر۱۰ برابر تخت های اقامتی موجود در استان احتیاج داریم، اظهار کرد: بخش خصوصی سال کنونی نیز مثل سال های گذشته طرح مشخصی را برای ساکن کردن زوار نوروزی عرضه نکرده هست.

****علی اصغر همت مدیر تنظیم بازار فرآورده ها و نهادهای سازمان جهاد کشاورزی شهر قم اظهار کرد: به منظور رفاه حال شهروندان و تنظیم بازار شب عید ۳۵۰ تن سیب درختی و ۵۰۰ تن پرتقال مرغوب در سردخانه های استان ذخیره سازی شد.
۷۴۰۱/ ۶۱۳۳/