مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قم گفت: جشنواره شهر خوب شهروند خوب با شعار از خودمان شروع کنیم از ۵ دی تا ۵ بهمن در قم برگزار می‌شود.

به گزارش شهرکریمه مجید رفیعی ظهر امروز در نشست خبری جشنواره نمایشی «شهر خوب، شهروند خوب» که در ساختمان مرکزی شهرداری قم برگزار شد، با اشاره به وضعیت فرهنگ شهروندی در شهر قم اظهار کرد: باید بتوانیم با کمک یکدیگر کار در خوری برای تقویت فرهنگ شهر قم داشته باشیم.

وی با بیان اینکه شهرداری‌ها شعار اجتماعی شدن داده‌اند و به این سمت حرکت کرده‌اند، اظهار کرد: شهرداری‌های مختلفی در این زمینه حرکت کرده‌اند و ما به عنوان سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری موضوعات پیرامون فرهنگ و اخلاق شهروندی را باید پیگیری کنیم.

مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قم با تاکید بر اینکه اغنا کردن مردم از طریق نمایشی شیواتر و رساتر است تصریح کرد: به همین خاطر سعی داریم از زبان هنر و نمایش برای معرفی مضامین فرهنگ شهروندی به مردم اقدام کنیم.

وی با اشاره به ضرورت فعالیت شهروندی در حوزه پسماند، ترافیک و… بیان کرد: شهرداری‌ها وظایف متعددی دارند و به همین خاطر در حد توان تلاش خواهیم کرد که در قالب زبان هنر کار را پیش ببریم.

رفیعی با اشاره به اقدامات کارشناسی برای تشکیل این جشنواره اذعان کرد: سعی داریم کاری را شروع کنیم که تداوم آن موجب اثربخشی شود و به همین خاطر از بخش‌های تخصصی در حوزه‌های کارشناسی مشورت گرفته شده است.

مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قم با اشاره به اقدامات صورت گرفته و تدابیر اندیشیده شده برای برگزاری این جشنواره تصریح کرد: صرفاً کار را به خیابان محدود نخواهیم کرد و عملیات شهروندی به مساجد و محلات نیز کشیده خواهد شد.

رفیعی بیان کرد: مساجد و محلات محمل‌های خوبی برای استفاده از ظرفیت‌های مردمی هستند و به همین خاطر برنامه‌هایی نیز برای آن‌ها خواهیم داشت.

وی تصریح کرد: سعی داریم برنامه‌های سطح شهر را از خیابان تا مدارس و مساجد در یک بازه زمانی یک ماهه از پنج دی تا پنج بهمن با موضوعات فرهنگ شهروندی و کارهایی که طراحی شده پیش ببریم.

مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قم با تاکید بر نقش رسانه در ارائه آموزش‌های شهروندی و همچنین فرهنگ‌سازی گفت: اگر در شهر تهران در حوزه فرهنگ سازی و شهروندی موفقیتی حاصل شد بخاطر این بود که رسانه‌های مجازی و مکتوب و تصویری و گروه‌های هنری همه پای کار بودند و ما دست نیاز به سمت رسانه‌ها دراز می‌کنیم و خواستار کمک هستیم.

وی با بیان اینکه این کار پس از دوره یکماهه ادامه خواهد داشت خاطرنشان کرد: چون بعد از این زمان وارد ایام فاطمیه می‌شویم باید شکل و روش کار تغییر کند که تدابیر لازم نیز اندیشیده شده است.

رفیعی با بیان اینکه «از خودمان شروع کنیم» شعار جشنواره نمایشی شهر خوب، شهروند خوب است افزود: این کار در قم و توسط هنرمندان ارزشی قمی طراحی شده اما از تهران آغاز شد و باید امروز به دنبال توسعه آن در قم باشیم.

وی با تاکید بر اینکه حال ترافیکی شهر قم خوب نیست گفت: باید شوک به شرایط فرهنگی شهر وارد شود و با استفاده از بسترهای لازم مشکلات امروز را برطرف کنیم.

مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قم تصریح کرد: امیدواریم شعار این جشنواره با کمک رسانه‌ها بیشتر دیده و شنیده شود و از ارتباطات رسانه‌ای استفاده شود تا بتوانیم بخش عمده مشکلات شهر را در این زمینه فرهنگی برطرف کنیم.

وی با تاکید بر ضرورت استفاده از تک‌تک مردم در ارائه آموزش‌های شهروندی و ترویج فرهنگ ترافیک، پسماند و… بیان کرد: ما چاره‌ای جز این نداریم که هرکس را تبدیل به متولی ترویج این فرهنگ کنیم و بدانیم اگر بخواهیم شهر خوبی داشته باشیم باید شهروند خوبی نیز داشته باشیم.

رفیعی با اشاره به برخی مطالب مطرح شده در خصوص شرایط پل‌های عابر پیاده در شهر قم، شرایط شهر قم از نظر پل‌های عابر پیاده را مورد توجه قرار داد و گفت: در این زمینه ساخت ۱۰ پل عابر پیاده مکانیزه در دستور کار قرار گرفته است.