×
×

اساتید سطوح عالی حوزه علمیه قم تجلیل شدند

  • کد نوشته: 5250
  • جمعی از اساتید برتر سطوح عالی و خارج حوزه علمیه قم با حضور آیت‌الله مکارم شیرازی تقدیر شدند.

    اساتید سطوح عالی حوزه علمیه قم تجلیل شدند
  • به گزارش شهرکریمه نوزدهمین اجلاسیه اساتید سطوح عالی و خارج حوزه علمیه قم ظهر امروز با حضور آیت‌الله مکارم شیرازی و جمعی از اساتید سطح عالی و خارج حوزه علمیه در سالن همایش‌های پیامبر اعظم(ص) مدرسه علمیه امام کاظم(ع) برگزار شد.

    مرجع تقلید شیعیان در ابتدای این مراسم، با اشاره به اینکه جهاد علمی بالاتر از جهاد عملی است اظهار داشت: علم فقه در میان علوم اسلامی به رشد خوبی رسیده است و کتاب‌های هجرت افراد مختلف از بلادهای غیر اسلامی در کتاب‌های مختلفی مربوط به احکام متفاوت تدوین‌شده است.

    وی با بیان انتشار مقاله‌ای در زمان طاغوت با تیتر ” آفتاب نیمه‌شب فنلاند اسلام را به خطر انداخته است”، ابراز کرد: پاسخ چنین یاوه‌گویی‌هایی در کتب اسلامی بیان‌ شده است و آفتاب نیمه‌شب برای افرادی که از اسلام ناآگاه بودند،‌ خطرساز شد.

    همچنین مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور اظهار داشت: در حوزه علمیه استاد تا آخر در زندگی فرد وجود دارد گاهی شاگرد از جایگاه علمی استاد عبور می‌کند اما بازهم استاد جایگاه خود را در حوزه علمیه دارد و نگاه طلبه به آن همان نگاه استاد است.

    آیت‌الله اعرافی با اشاره به اینکه اساتید در حوزه‌های علمیه به وظایف اخلاقی خود عمل می‌کنند، تصریح کرد: در حوزه علمیه تعامل استاد و شاگرد بر پایه مزد و پول استوار نشده است بلکه در یک تراز ایده‌آل شخص وظیفه را انجام می‌دهد، بنابراین باید این سنت را مهم بشماریم.

    وی بابیان پویایی درس و استمرار مطالعه در حوزه تصریح کرد: استاد حوزه علمیه در هر بار درس جدید به مطالعه می‌پردازد، همچنین شاگرد در بحث ارتباط برجستگان کلاس درس یک جایگاه ویژه‌ای دارد که در درس‌های بزرگان هم شاهد این بوده‌ایم که ممتازین یک جایگاه ویژه‌ای در کلاس داشته‌اند.

    در پایان مراسم حجت‌الاسلام سید محمد واعظ موسوی مسئول انجمن تبلیغ و ارتباطات حوزه علمیه قم، بیان کرد: گروه فلسفه چیستی و راه کاره کارها در تاریخ نه اردیبهشت در کنار سه کمیسیون دیگر در مدرسه دارالشفا با حضور قریب به ۲۰ تن از اساتید سطح عالی و خارج حوزه علمیه قم تشکیل‌ شده است.

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.