×
×

استان شهر قم در کمک به نیازمندان پیشتاز هست

  • کد نوشته: 9453
  • به گزارش پایگاه خبری،فرهنگی شهرکریمه به نقل از خبرنگار مهر، پرویز فتاح چهارشنبه شب در دیدار با مدیر حوزه های علمیه کشور با اشاره به جایگاه و حجم شهر شهر قم گفت: شهر قم مرکز حوزه های علمیه در کشور و جهان تشیع هست و به همین سبب مرکز فرهنگی حضرت معصومه(س) را در این […]

    استان شهر قم در کمک به نیازمندان پیشتاز هست
  • به گزارش پایگاه خبری،فرهنگی شهرکریمه به نقل از خبرنگار مهر، پرویز فتاح چهارشنبه شب در دیدار با مدیر حوزه های علمیه کشور با اشاره به جایگاه و حجم شهر شهر قم گفت: شهر قم مرکز حوزه های علمیه در کشور و جهان تشیع هست و به همین سبب مرکز فرهنگی حضرت معصومه(س) را در این شهر ایجاد نمودیم تا در این مرکز به مددجویان کمیته امداد آموزهش های لازم عرضه می گردد.

    وی اضافه کرد: توسعه برنامه های فرهنگی در مرکز حضرت معصومه(س) از برنامه های سال جاری کمیته امداد هست.

    ریاست کمیته امداد امام خمینی(ره) با اشاره به تبعات افزایش نرخ ارز در کشور گفت: افزایش نرخ ارز در روزهای موخر باعث نگرانی های بسیاری شده هست و امید داریم که این افزایش نرخ فقر را در کشور زیادتر نکند.

    کاهش تعداد مددجویان کمیته امداد در شهر قم

    فتاح با بیان اینکه تعداد مددجویان کمیته امداد در سه سال موخر در شهر قم کاهش داشته هست، گفت: رسیدگی به وضع مددجویان از سیاست های کمیته امداد هست و ما کوشش می نماییم که فقر در جامعه اسلامی وجود نداشته باشد.

    وی عنوان نمود: بدون تردید اگر میزان کوچ ها به شهر شهر قم کنترل و مدیریت گردد، فقیری در این شهر وجود نخواهد داشت.

    ریاست کمیته امداد به بیان بعضی از کارهای کمیته امداد در زمینه اشتغال مددجویان پرداخت و تصریح نمود: رابطه و همکاری کمیته امداد با حوزه های علمیه تأثیرات بسیاری دارد و هرچه این رابطه زیادتر باشد و کمیته امداد بتواند از حجم علما استفاده کنید، مشکلات کمتر می گردد.

    سرانه کمک به ایتام در شهر قم دو برابر متوسط کشوری هست

    وی ضمن تقدیر و تشکر از مردم شهر قم به سبب کمک به محرومان گفته بود: سرانه کمک های مردم شهر قم به ایتام دو برابر متوسط کشوری هست، علاوه بر این میزان کمک های مردم شهر قم در سال ۹۶ زیادتر از سال ۹۵ بود.

    فتاح گفت: استان شهر قم با توجه به جمعیتی که دارد در زمینه کمک به محرومین در رده نخست قرار دارد و این پیشتازی مردم شهر قم در کمک به محرومان باید الگویی برای دیگر استان های کشور باشد.

    وی در ادامه به بیان نتیجه های و آثار طرح مددکاری اسلامی در استان شهر قم پرداخت و گفت: بعضی از زوجین که به سبب فقر و اعتیاد از یکدیگر جدا شده بودند با همت کمیته امداد و دوره هایی که برگزار شد، این خانواده ها با برپایی یک جشن دو مرتبه به زندگی خود بازمی شوند.

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.