سخنگوی شورای اسلامی شهر قم گفت: استان و شهر قم هیچ اختیاری در زمینه زمین ندارد، باید در برنامه ششم توسعه پیشنهاد شود که اختیارات زمین در استان قم به خود استان واگذار شود. به گزارش شهرکریمه عباس ذاکریان در جلسه شورای آموزش و پرورش استان که عصر امروز در تالار امام جواد(ع) ساختمان استانداری […]

سخنگوی شورای اسلامی شهر قم گفت: استان و شهر قم هیچ اختیاری در زمینه زمین ندارد، باید در برنامه ششم توسعه پیشنهاد شود که اختیارات زمین در استان قم به خود استان واگذار شود.

به گزارش شهرکریمه عباس ذاکریان در جلسه شورای آموزش و پرورش استان که عصر امروز در تالار امام جواد(ع) ساختمان استانداری برگزار شد، با اشاره به طرح تفصیلی شهر قم اظهار کرد: در این طرح افق پیش روی جمعیتی این شهر در ۱۰ سال آینده ترسیم شده است.

وی ادامه داد: در طرح تفصیلی شهر قم میزان جمعیت و مراکز موردنیاز یک منطقه در بخش‌های مختلف همچون مدارس پیش بینی شده است و آمار موردنیاز برای برنامه ریزی شهری از طرح تفصیلی قابل احصاء است.

سخنگوی شورای اسلامی شهر قم افزود: استان و شهر قم هیچ اختیاری در زمینه زمین ندارد، باید در برنامه ششم توسعه پیشنهاد شود که اختیارات زمین در استان قم به خود استان واگذار شود.

ذاکریان با اشاره به مشکل شهرداری قم در منطقه پردیسان اظهار کرد: از سال‌ها پیش قرار بود که ۲۵ درصد زمین‌های تجاری این منطقه به شهرداری واگذاری شود، اما تاکنون این مساله اتفاق نیفتاده است.

وی ادامه داد: شهرداری قم زمین‌های زیادی را برای احداث مدارس به اداره آموزش و پرورش استان واگذار کرده است، اما شهرداری قم اکنون دیگر بانک زمین نیست و این نهاد حتی برای بازکردن معابر هم با کمبود زمین مواجه است.

سخنگوی شورای اسلامی شهر قم در پایان خاطرنشان کرد: اگر بانک زمین شهرداری قم تقویت نشود، این نهاد با مشکلات زیادی مواجه خواهد شد./فارس