[ad_1] به گزارش خبرنگار شهرکریمه، بهرام سرمست ظهر سه شنبه در دوازدهمین جلسه کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان قم که در سالن کرامت استانداری قم برگزار شد، با اشاره به برگزاری همایش بین المللی فرصت‌های سرمایه گذاری استان قم، بیان کرد: ما برای برگزاری این همایش به دنبال شوی تبلیغاتی نبودیم بلکه […]

[ad_1]

به گزارش خبرنگار شهرکریمه، بهرام سرمست ظهر سه شنبه در دوازدهمین جلسه کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان قم که در سالن کرامت استانداری قم برگزار شد، با اشاره به برگزاری همایش بین المللی فرصت‌های سرمایه گذاری استان قم، بیان کرد: ما برای برگزاری این همایش به دنبال شوی تبلیغاتی نبودیم بلکه به دنبال اهدافی از جمله جذب سرمایه گذار و ایجاد فرصت‌های سرمایه گذاری با توجه به ظرفیت‌های موجود استان قم بودیم که به دلیل بحران کرونا قادر به برگزاری این همایش در وقت کنونی نیستیم.

وی با تأکید بر اینکه نباید برای جذب سرمایه گذار فقط به دنبال برگزاری همایش باشیم، گفت: بدون همایش هم می‌توان سرمایه گذار جذب کرد؛ قم ظرفیت‌های بالایی در زمینه جذب سرمایه گذاری دارد قم خواستگاه شیعیان است و با توجه به خدماتی که به اتباع خارجی می‌دهد باید از فرصت‌های سرمایه گذاری این اتباع استفاده شود.

شناسایی ۸۰ فرصت سرمایه گذاری در قم

استاندار قم در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: تاکنون ۸۰ فرصت سرمایه گذاری در قم شناسایی شده است در حالی قم ظرفیت جذب سرمایه گذاری بالایی دارد و باید این امکان در استان فراهم شود تا مجوز سرمایه‌گذاران بدون مشکلات اداری صادر شود و در این زمینه هم استان تا کنون خوب ورود کرده است.

وی افزود: برای سرمایه گذاری هدف گذاری‌های خوبی داریم و به معاونت سیاسی و اجتماعی مأموریت داده شده تا مقدمه صدور مجوز سرمایه گذاری اتباع خارجی مقیم قم را فراهم کند و برای این امر برنامه ریزی کنیم؛ مکاتبه‌هایی هم با وزارت خارجه صورت گرفته است.

لزوم نوآوری در جهش تولید

سرمست بیان کرد: باید در زمینه آموزش، صنعت و تولید و جهش آن نوآوری داشته باشیم، ما ظرفیت‌هایی مانند منطقه ویژه سلفچگان داریم با پیوند بین دانشگاه و صنعت مقدمات ایجاد فرصت‌های مطالعاتی در زمینه صنعت و تولید فراهم شود هرچند در زمینه این پیوند هم در استان و هم در کشور ضعف‌هایی وجود دارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به عدم حضور فیزیکی صاحبان واحدهای تولیدی و صنعتگران اشاره و بیان کرد: درخواست‌های صنعتگران توسط سامانه‌های الکترونیکی، پیگیری و خدمات مورد نظر نیز از این طریق و بدون نیاز به حضور فیزیکی ارائه شود.

استاندار قم اظهار داشت: تمام اطلاعات واحدهای صنعتی استان و بهره‌برداران آن‌ها باید در سامانه‌های الکترونیکی دستگاه‌های اجرایی ثبت باشد و درخواست‌ها به‌صورت غیرمستقیم و بدون نیاز به مراجعه حضوری مورد بررسی قرارگرفته و خدمت‌رسانی لازم صورت گیرد.

وی با اشاره به لزوم پیگیری مصوبات ستاد تسهیل و رفع موانع استان افزود: بنده به‌عنوان استاندار قم در خصوص مشکلات واحدهای تولیدی استان با عالی‌ترین مقامات اجرایی کشور گفت‌وگو می‌کنم و در ادامه نیاز است تا دستگاه‌های اجرایی پیگیر باشند تا مصوبات اجرایی شود.

تأثیر شهرک‌های صنعتی در پیشرفت اقتصادی قم

سرمست با تأکید بر نقش شهرک‌های تخصصی صنعتی در روند پیشرفت اقتصادی استان، گفت: در مورد شهرک‌های تخصصی صنعتی شهاب و محمودآباد با توجه به اولویت صورت گرفته در حال گذار و رسیدن به اهداف مورد نظر هستیم و در این خصوص تمام مصوبات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید باید اجرایی شود.

گفتنی است؛ حجم سرمایه‌گذاری انجام‌شده برای واحدهای صنعتی و معدنی قم بالغ بر ۵۰ هزار میلیارد ریال است که با این حجم از سرمایه‌گذاری صورت گرفته در ۲ هزار و ۲۳۲ واحد صنعتی و صنایع معدنی استان برای ۵۶ هزار و ۵۸۷ تن فرصت اشتغال ایجادشده است.

[ad_2]