معاون تربیت‌بدنی و سلامت اداره کل آموزش‌وپرورش استان قم گفت: آمار مشارکت مردم استان در ورزش همگانی ۱۱ درصد است و استان در این زمینه رتبه بسیار پایینی در سطح کشور دارد. مجتبی رمضان بیگی ظهر امروز در جلسه شورای هماهنگی ورزش همگانی استان قم که در تالار امام جواد(ع) در ساختمان استانداری برگزار شد، […]

معاون تربیت‌بدنی و سلامت اداره کل آموزش‌وپرورش استان قم گفت: آمار مشارکت مردم استان در ورزش همگانی ۱۱ درصد است و استان در این زمینه رتبه بسیار پایینی در سطح کشور دارد.

مجتبی رمضان بیگی ظهر امروز در جلسه شورای هماهنگی ورزش همگانی استان قم که در تالار امام جواد(ع) در ساختمان استانداری برگزار شد، با اشاره به مشارکت کم مردم استان در حوزه ورزش همگانی گفت: درصد مشارکت مردم کشور در ورزش همگانی در حدود ۲۰ درصد است که این رقم باید در پایان برنامه ششم توسعه به ۳۰ درصد برسد، اما آمار مشارکت مردم استان قم در ورزش همگانی ۱۱ درصد است و استان در این زمینه رتبه بسیار پایینی در سطح کشور دارد.

وی ادامه داد: ما در زمینهٔ ورزش همگانی در استان قم عقب‌ماندگی زیادی داریم و باید سعی کنیم که آمار مشارکت مردم استان در ورزش همگانی افزایش پیدا کند، در آموزش‌وپرورش ظرفیت ذاتی در حوزه ورزش وجود دارد و برای دانش آموزان هر هفته دو ساعت برنامه ورزشی وجود دارد و حدود ۶۰۰ نفر معلم ورزش در این خصوص با آموزش‌وپرورش استان همکاری می‌کنند.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت اداره کل آموزش‌وپرورش استان قم افزود: به دنبال تجلیل از نخبگان ورزشی استان هستیم، دانش آموزان استان قم توانستند که در رشته‌هایی همچون شنا و ژیمناستیک مقام‌های خوبی را در سطح کشور کسب کنند، همچنین برگزاری مسابقات دوچرخه‌سواری به‌عنوان یک ورزش سالم در دستور کار اداره آموزش‌وپرورش استان قم است.

رمضان بیگی با اشاره به برنامه‌های ورزشی در آموزش‌وپرورش اظهار کرد: ما در حوزه ورزش کارکنان در این اداره یک ظرفیت ۱۶ هزارنفری داریم و برای این کارمندان مسابقات ورزشی و همایش‌های کوه نوردی را برگزار می‌کنیم، همچنین افتتاحیه سومین دوره المپیاد ورزشی دانش آموزان را در دستور کارداریم که حدود ۶۷ هزار دانش‌آموز استان در این المپیاد شرکت کردند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: دانش آموزان در روزهای تعطیل با هماهنگی مدیران در برنامه‌های ورزشی در مدارس شرکت می‌کنند، هم‌اکنون ۱۱ درصد دانش آموزان در معرض چاقی هستند و هفت درصد آن‌ها چاق هستند و باید به این موضوع توجه کنیم، در شورای هماهنگی ورزش همگانی هم باید به مسائل کلان پرداخت تا عقب‌ماندگی استان درزمینهٔ ورزش همگانی را جبران کنیم و این موضوع، مسؤولیت دستگاه‌های استان را زیاد می‌کنند تا آن‌ها با برنامه‌ریزی، وضعیت ورزش همگانی در استان را بهتر کنند.