×
×

آیت الله مکارم شیرازی:
اسلام پیامبر اکرم (ص) شباهتی به اسلام وهابیت ندارد

  • کد نوشته: 1842
  • به گزارش شهرکریمه، این مرجع تقلید روز چهارشنبه در جلسه درس خارج فقه خود در مسجد اعظم قم، با اشاره به حرف های مفتی های سعودی در رابطه با این که ایرانیان مسلمان نیستند، بیان کرد: همان طور که جواب این حرف توسط برخی از افراد داده شد، باید گفت که میان اسلام حقیقی و […]

    اسلام پیامبر اکرم (ص) شباهتی به اسلام وهابیت ندارد
  • به گزارش شهرکریمه، این مرجع تقلید روز چهارشنبه در جلسه درس خارج فقه خود در مسجد اعظم قم، با اشاره به حرف های مفتی های سعودی در رابطه با این که ایرانیان مسلمان نیستند، بیان کرد: همان طور که جواب این حرف توسط برخی از افراد داده شد، باید گفت که میان اسلام حقیقی و راستین پیامبر اکرم(ص) که ایرانیان معتقد به آن هستند با اسلام ساخته شده توسط محمد بن عبدالوهاب تفاوت بسیاری وجود دارد.
    وی ادامه داد: در اسلام راستین گفته می شود، همه کسانی که شهادتین را به جا آورند مسلمان و برادر سایر مسلمانان هستند اما در اسلام وهابیت گفته می شود، همه کافر هستند غیر از وهابی ها، بنابراین میان این دو اسلام بسیار فاصله است.
    این مرجع تقلید افزود: در اسلام رسول اکرم(ص) باید با غیر مسلمانان با عدالت رفتار کرد اما در اسلام وهابی دختران غیر مسلمان را که با مسلمانان جنگی نداشتند به اسارت در می آورند و در بازارها به فروش می رسانند؛ این اسلام نیست.
    آیت الله مکارم شیرازی با اشاره به این که جهان نسبت به جنایت های وهابی ها و گروه های تکفیری بیدار شده است، گفت: خوشبختانه علمای اهل سنت در چچن اعتراف کردند وهابیت جزو مذاهب اهل سنت نیست، ما هم می گوییم وهابیت جزو شیعه نیست، بنابراین اجماع مسلمانان این است که وهابیت آیینی ساختگی می باشد و هیچ ارتباطی با اسلام راستین ندارد.
    وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این که روایت های به یادگار مانده از پیامبر اکرم(ص) و اهل بیت(ع) انسان ساز است، افزود: قلب انسان دارای حالت های مختلف است که گاهی مانند سنگ، سخت و دچار قساوت می شود، مثل چیزی که در گروه هایی مانند داعش و به طور کلی وهابیان دیده می شود، این قلب که موجب خونریزی است قلب حیوانات درنده می باشد.
    آیت الله مکارم شیرازی با بیان این که محبت نسبت به یتیمان قلب انسان را نرم می کند، ادامه داد: گاهی نیز قلب انسان نرم است و با دیدن صحنه های عاطفی دچار خشوع می شود و فرد تصمیم می گیرد برای رفع مشکلات اقدامی انجام دهد.

    منبع ایرنا

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.