امام جمعه قم تأکید کرد: امروز اشرافیت سیاسی و فساد اقتصادی و سوء مدیریت در برخی دستگاه ها تهدیدی جدی برای کارامدی انقلاب اسلامی است.

به گزارش شهرکریمه آیت الله سید محمد سعیدی تولیت آستان قدس بانوی کرامت امروز در خطبه های عبادی و سیاسی نماز جمعه قم که در مصلای قدس برگزار شد، با تبریک ولادت خضرت عیسی مسیح گفت: از مسیحیان می خواهیم که در راه و رسم آن پیامبر بزرگ الهی باشند که عبارت از احترام به کرامت و دوری از ظلم و تجاوز به حقوق انسان ها است.

وی با اشاره به روز ایمنی در برابر زلزله و کاهش اثرات آن افزود: این نامگذاری برای این است که مسؤولان و مردم به وظایف خود در برابر چنین حوادثی عمل کنند تا از آسیب ها در امان باشند، از نقش دعا، صدقه و رعایت احکام الهی در جهت جلب رضایت الهی و دفع بلاها نیز نباید غافل بود.

تولیت حرم مطهر بانوی کرامت با تبریک ولادت امام حسن عسکری(ع) به روایتی از این حضرت اشاره کرد و اظهار داشت: حضرت فرمود هرچه انسان از چیزهایی که سبب ذلت آن می شود باید دوری کند.

وی با اشاره به سالروز رحلت حضرت معصومه(س) ادامه داد: گوشه ای از وظایف ما نسبت به آن بزرگوار رعایت حریم و حرم ایشان با حفظ و حجاب و رعایت انصاف از سوی کسبه و بازاریان است، مسأله دیگر ضرورت تلاش حوزه علمیه و نهادهای فرهنگی برای ارتقای جایگاه قم در تراز ام القرای جهان اسلام است.

آیت الله سعیدی با تأکید بر توجه معماری اسلامی در شهر مقدس قم ابراز داشت: رعایت قواعد و قوانین و نظافت این شهر باید مورد توجه شود، اگر آداب و احکام را رعایت کنیم می توانیم شهر قم را ارتقا بخشیده و حضرت معصومه(س) را از خود راضی کنیم.

وی با تسلیت وفات مرحوم آیت الله حائری شیرازی عنوان کرد: درگذشت این شخصیت ضایعه ای بزرگ برای حوزه و مردم بود، این شخصیت بزرگ سال ها از عمر شریف خود را در سنگرهای مختلف برای تربیت طلاب و جوانان صرف کرد، مجاهدت های آیت الله حائری نشانه تعهد و دلسوزی ایشان بود.

تولیت حرم مطهر حضرت معصومه(س) شهادت شهیدان ایمانی از خادمان حرم مطهر و شهید علی خوش لفظ را به خانواده ایشان و علاقه مندان تبریک و تسلیت گفت و به جوانان توصیه کرد تا کتاب وقتی مهتاب گم شد را مطالعه کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی ایران علیرغم فرازها و فرودها و توطئه های داخلی و بین المللی و با وجود زیرساخت های مستحکم ارزشی، فکری، پشتوانه مردمی، هدایت های الهی رهبر معظم انقلاب و اقتدار منطقه ای مسیر رشد و پیشرفت را تا رسیدن به تمدن نوین اسلامی پیگیری می کند.

استاد حوزه اضافه کرد: در این مقطع باید بیش از گذشته نسبت به توطئه های آمریکا و صهیونیست ها و مزدوران منطقه ای آنها شناخت و حساسیت لازم را داشته باشیم، دشمنان در برابر مدافعان حرم شکست ذلت باری خوردند و برنامه های آن ها برای تسلیم ملت ایران و فریب دادن در برجام نیز راه به جایی نبرده و تحریم اقتصادی نیز به نتیجه دلخواه آن ها نرسیده است.

آیت الله سعیدی با بیان این که دشمنان تلاش گسترده ای برای القای ناکارامدی نظام اسلامی، سیاه نمایی و بدبین کردن ملت و ایجاد جنگ روانی سازمان یافته تدارک دیده اند، گفت: از سوی دیگر القای یأس و نا امیدی نسبت به تداوم انقلاب اسلامی را در دستور کار خود قرار دادند و در کنار آن با امپراطوری رسانه ای، نفوذ و تخریب روحانیت و دستگاه های حاکمیتی حافظ نظام و به میدان آوردن غربگرایان نوین با پوشش ناسیونالیسیم ایرانی و باستان گرایی استعمار فرانوی آمریکایی صهیونیستی را با پیشبرد برنامه غرب در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: این گروه از این طریق به فتنه گری نوینی پرداختند که اثر تخریبی آن کمتر از فتنه سال ۸۸ نیست، هوشمندی و بصیرت نیروهای مؤمن و انقلابی و عاشورائیان ۹ دی در این مقطع ضروری است، علیرغم نارسایی ها و و وجود مشکلات غیرقابل انکار، تنها راه برون رفت از مشکلات معتقد و ملتزم شدن مسؤولان و مردم به رهنمودها و هدایت های رهبر حکیم انقلاب است.

امام جمعه قم با بیان این که نباید از وجود مشکلات مأیوس شد، اظهار داشت: باید با مقاومت انقلابی یعنی اصرار بر تحقق اهداف انقلاب و تلاس مجاهدانه توأم با امید و ایمان در مسیر امام و رهبری به تکلیف الهی خود عمل کنیم تا نصرت الهی همچنان نازل شود.

وی ادامه داد: هرکس باید در حیطه مسؤولیت خود وظیفه خود را انجام دهد، امروز اشرافیت سیاسی و فساد اقتصادی و سوء مدیریت در برخی دستگاه ها تهدیدی جدی برای کارامدی انقلاب اسلامی است؛ ساده زیستی، روحیه مردم داری، تکریم ارباب رجوع، پیشبرد جدی اقتصاد مقاومتی و تحول در چرخه مدیریت اجرایی جهت تقویت کارامدی انقلاب یک تکلیف الهی و ضرورت حیاتی برای بازسازی اعتماد مردم است.

آیت الله سعیدی با اشاره به ایام بررسی بودجه در دولت و مجلس ابراز داشت: بودجه باید به گونه ای بسته شود که اولویت حل مشکلات معیشتی مردم باشد، فاصله فقیر و غنی بسیار زیاد است و این مورد رضایت اهل بیت(ع) نیست و شعار انقلاب این نبود.

وی قانون اساسی ایران را ثمره فقه اهل بیت(ع) دانست و عنوان کرد: این قانون برگرفته از آیات قرآن و کلام اهل بیت(ع) است، فقهای شورای نگهبان نظارت بر قوانین از جهت صیانت فقهی و دینی نظام اسلامی را بر عهده دارند، قوای سه گانه و سایر نهادها باید بدانند که حریم فقهی شورای نگهبان شعبه ای از حریم فقه اهل بیت(ع) است.

امام جمعه قم خاطرنشان کرد: ایستادگی در برابر فقهای شورای نگهبان و تضعیف این نهاد مقدس مقابله با فقه اهل بیت(ع) است، باید مراقب باشیم نحوه انتقادات و اظهار نظرها منجر به رد حکم فقها نشود چون بر حسب کلام صادق(ع) کسی که حکم فقیه را رد کند حکم اهل بیت(ع) و خدا رد کرده است.