مرجع تقلید شیعیان گفت: پیشنهاد می‌کنم با همت اهل شعر و ادب،‌ اشعار شعرای فارسی‌زبان در رابطه با غدیر و فضایل امیرالمؤمنین(ع) از گذشته تا به امروز جمع‌آوری و در واقع یک کتاب الغدیر فارسی تدوین شود.

به گزارش شهر کریمه به نقل از تسنیم، به‌نقل از مرکز خبر حوزه، آیت‌الله جعفر سبحانی در دیدار مدیرعامل بنیاد بین‌المللی غدیر و اعضای ستاد بازسازی واقعه غدیر با اشاره به آیه ۳ سوره مائده «الْیَوْمَ أَکْمَلْتُ لَکُمْ دِینَکُمْ وَأَتْمَمْتُ عَلَیْکُمْ نِعْمَتِی وَرَضِیتُ لَکُمُ الْإِسْلَامَ دِینًا»‌ اظهار داشت:‌ این آیه قطعاً در سال دهم هجرت نازل‌شده است، برخی درباره این آیه بدون مدرک سخن می‌گویند درحالی‌که اگر اکمال دین تحریم لحوم است این‌ها قبلاً حرام شده بود، تحریم چند لحم این ارزش را ندارد که قرآن بگوید دین کامل و نعمت تمام شد، این آیه آهنگ دیگری دارد و باید کار بسیار بزرگی انجام گیرد تا در حق او بگویند اکمال دین،‌ اتمام دین و رضایت اسلام به‌عنوان دین انجام‌گرفته است.

وی افزود: در تاریخ اسلام در سال دهم هجرت،‌ هیچ مسئله دیگری نمی‌تواند مصداق آیه ۳ سوره مائده باشد،‌ این اکمال، اکمال اساسی است، در واقع پیامبر اکرم معمار این کار بود و امیرمومنان ادامه‌دهنده کار این معمار است. خوشبختانه تا زمانی که مرحوم علامه امینی تحقیق و در کتاب الغدیر گردآوری کرد، ۳۶۰ نفر از علمای سنی حدیث غدیر را نقل کرده‌اند،‌ اگر علمای شیعه را بر این اضافه کنیم شاید در تاریخ اسلام حدیثی متواتر از حدیث غدیر نداشته باشیم.

آیت‌الله سبحانی تصریح کرد: اهل تسنن کتاب خوبی با عنوان «الفقه علی المذاهب الاربعه» دارند،‌ در این کتاب حدود ۲۰ آداب و رسم از سوی نبی مکرم اسلام برای دستشویی رفتن بیان‌شده است، ‌آیا می‌شود پیامبر اکرم برای آن مسئله ۲۰ آداب‌ و رسوم بیان کند اما برای جانشینی این انقلاب که دشمنان از یک‌سو و منافقین از سوی دیگر هستند، فکری نکند؟

مرجع تقلید شیعیان با اشاره به اینکه مرحوم علامه امینی اشعار قدیمی شعرای عرب درباره غدیر را در کتاب الغدیر جمع‌آوری کرد،‌ گفت: پیشنهاد می‌کنم با همت اهل شعر و ادب،‌ اشعار شعرای فارسی‌زبان در رابطه با غدیر و فضایل امیرالمؤمنین(ع) از گذشته تا به امروز جمع‌آوری شود و در واقع یک کتاب الغدیر فارسی تدوین شود. تأثیرگذاری اقدامات هنری در زمینه ترویج غدیر از موعظه،‌ سخنرانی و نوشتن بیشتر است،‌ بر این اساس به امور هنری برای گسترش فرهنگ غدیر توجه شود.