[ad_1] به گزارش خبرنگار تشکل های دانشگاهی شهرکریمه، برگزاری مراسمی هنجارشکن در سالن ابوریحان دانشگاه شهیدبهشتی صدای اعتراض بسیاری از دانشجویان انقلابی این دانشگاه را درآورد. به گفته برخی دانشجویان این مراسم که با عنوان جشن مهد آفتاب آذرین برگزار شده و بعضی از زنان و دختران با چهره‌های ساختارشکنانه در دانشگاه‌ و سالن برگزاری برنامه […]

[ad_1]

به گزارش خبرنگار تشکل های دانشگاهی شهرکریمه، برگزاری مراسمی هنجارشکن در سالن ابوریحان دانشگاه شهیدبهشتی صدای اعتراض بسیاری از دانشجویان انقلابی این دانشگاه را درآورد.

به گفته برخی دانشجویان این مراسم که با عنوان جشن مهد آفتاب آذرین برگزار شده و بعضی از زنان و دختران با چهره‌های ساختارشکنانه در دانشگاه‌ و سالن برگزاری برنامه تردد داشته‌اند.

دانشجویان در این باره می‌پرسند که چرا امکانات دانشگاه باید بدون هیچ دلیل و حتی ضابطه ای در اختیار ِ غیر قرار بگیرد؟

* باید از برگزاری برنامه‌های  هنجارشکن در دانشگاه‌ها جلوگیری شود

محمد کاهانی دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه شهیدبهشتی در گفت‌وگو با خبرنگار تشکل‌های دانشگاهی شهرکریمه؛ با اشاره به برگزاری این برنامه گفت: میهمانان این جشن را والدین، مربیان و دانش آموزان مدرسه‌ای لاکچری در پایتخت تشکیل می‌دادند که با ظاهری به دور از چارچوب و مقررات فضای علمی دانشگاه در این مراسم تجملاتی شرکت کرده بودند.

وی ادامه داد: حضور این افراد با این ظاهر تعجب هر دانشجویی را برمی‌انگیخت و این سوال مطرح می‌شد که چطور چنین مراسم بی‌ضابطه و قانونی در حال برگزاری در قلب فضایی آکادمیک و قانون‌مند است؟

 

کاهانی افزود: نکته جالب اینجاست که چطور این تعداد از افراد که از لحاظ ظاهری پیرو هیچ ضابطه ای نبودند با کمال آرامش از جلوی درب ورودی دانشگاه گذر کرده و اجازه ورود به حریم مقدس دانشگاه را گرفته اند؟ مگر جز این است که مکان علمی دانشگاه تقدس خود را دارد و حراست باید از کیان دانشگاه در مقابل بی قانونی و آسیبها جلوگیری به عمل آورد؟

این فعال دانشجویی یادآور شد: متاسفانه این اولین باری نیست که برخی از مسئولان دانشگاه شهید بهشتی سالنهای دانشگاه را در اختیار چنین برنامه های هنجار شکنانه ای می گذارند. در صورتی که متاسفانه بعضا دیده شده این امکانات و فضاهای خوب دانشگاه در اختیار برنامه های علمی، فرهنگی و معنوی دانشجویان قرار نگرفته است.

وی گفت:‌ مسئله این است که با توجه به وظیفه مسئولان دانشگاه برای حمایت از برنامه های تشکل ها که در مسیر رشد و توسعه فعالیت های علمی، فرهنگی، هنری، آموزشی و حتی سیاسی در دانشگاه و ایجاد شور و سرزندگی در دانشجویان شوند متاسفانه در مواردی با سنگ اندازی های خود مانع برگزاری برنامه ها می شوند.

کاهانی ادامه داد: برای شاهد مثال می توان به مواردی همچون عدم کمک مالی بعضی واحدها به اکثر برنامه های تشکل‌ها تا عدم هماهنگ شدن سالن ها برای برگزاری برنامه های جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه اشاره کرد.

 دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه شهیدبهشتی اظهار داشت: متاسفانه با دیدن چنین برنامه هایی تنها این فکر در ذهن دانشجویان دغدغه مند تداعی می شود که درآمدزایی به هر طریقی در اولویت برخی ماست تا فعالیتهای بحق. همچنین برخی افراد در دانشگاه، بیشتر، حافظ منافع قانون شکنان و هنجارشکنان هستند تا تشکل های قانون مند .

وی افزود: در مجموع دانشگاه شهید بهشتی برای چندمین بار طی سال تحصیلی گذشته میزبان مراسماتی بدور از رسالت اصلی این فضای علمی بوده است.

کاهانی گفت:‌ ما دانشجویان تقاضا داریم که مسئولان دغدغه مند و حافظ منافع دانشگاه و دانشجویان با تلاششان بستری برای رشد بهتر دانشجویان فراهم آورند و در کنار دانشجویان از این اتفاقاتی که در شان دانشگاه و رسالت اصلی این فضای علمی نبوده جلوگیری کنند و همچنین برخورد قانونی به عمل آوردند تا انشاءالله شاهد چنین اتفاقاتی در دانشگاه شهید بهشتی نباشیم.

* ولنگاری فرهنگی در دانشگاه!

محمدصابر باغخانی پور مسئول بسیج دانشگاه شهید بهشتی(ره) درباره این موضوع در توئیتی تاکید کرد: « ولنگاری فرهنگی در دانشگاه! با برنامه‌های دانشجویی مخالفت می‌شود ولی اجازه چنین افتضاحی صادر می شود!!!»

 

گفتنی است شب گذشته بسیاری از دانشجویان دانشگاه شهیدبهشتی با انتشار پست‌هایی در فضای مجازی با هشتک #افتضاح_تالار_ابوریحان به برگزاری چنین برنامه‌هایی در این دانشگاه اعتراض کردند.

انتهای پیام/

[ad_2]