این احتیاج فطری در دین اسلام به معنای اعتکاف و معتکف شدن در مساجد و به معنای دوری گزیدن از غیر خدا با قصد قربت به خداوند هست.  اما آنچه ارزش دارد این هست که بیشتر اشخاص مهارت اینکه چه طور با خداوند گفت وگو و رابطه ایجاد کنند، ندارند. وی تصریح نمود: کسانی که […]

این احتیاج فطری در دین اسلام به معنای اعتکاف و معتکف شدن در مساجد و به معنای دوری گزیدن از غیر خدا با قصد قربت به خداوند هست. 

اما آنچه ارزش دارد این هست که بیشتر اشخاص مهارت اینکه چه طور با خداوند گفت وگو و رابطه ایجاد کنند، ندارند.

وی تصریح نمود: کسانی که خودسازی  کرده و اهل عرفان می باشند، در طول عمر خود حالت اعتکاف دارند و در عین داشتن زندگی عادی، مرتب با خدا در رابطه می باشند و این رابطه با خدا را مهم‌تر از رابطه یا مردم و طبیعت می‌دانند. یکی از نکات مثبت در زمان ما، گرایش جوانان و نوجوانان و تحصیل‌کردگان به اعتکاف هست. 

 این استاد حوزه گفته بود: معتکفین به سبب آنکه دارای خودسازی و شخصیت‌سازی عمیق معنوی و انسانی می‌شوند، در ارتباطات خود در اجتماع، رابطه انسانی و الهی قابل ملاحظه ای دارند. کسانی که در جامعه ناهنجاری ایجاد می‌کنند و رابطه خوبی با اجتماع ندارند، در ارتباطشان با خدا هم دچار مشکل می باشند. اگر بخواهیم اعتکاف را در یک جمله چکیده کنیم، می‌گوییم؛ ما خلوتی که در آن، افکار و دل خود را از دنیا تهی و توجه خالصی به خالق‌مان پیدا می‌کنیم.

این استاد و محقق حوزه علمیه اصفهان با بیان اینکه شریعت و دستورات دینی، شرایطی برای اعتکاف مدنظر داشته هست، تصریح نمود: مدت زمان اعتکاف باید بین سه تا ده روز باشد و اعتکاف باید قطعا داخل مسجد صورت پذیرد.

وی تصریح نمود: استفاده از ابزارهای دیجیتال نظیر موبایل و لپ تاب در در خلال برپایی مراسم اعتکاف با فلسفه اعتکاف مغایرت دارد. باید پیش از برپایی مراسم اعتکاف، برای کسانی که سنین اندکی دارند و با اعتکاف خیلی آشنایی ندارند، شرح داده گردد که هدف از اعتکاف چیست،  اما وقتی که اعتکاف آغاز گردد، باید اشخاص را به حال خود بگذارند و اشخاص به معنای حقیقی این سه روز را با خدای خود خلوت کنند.

انتهای پیام