مسئول شناسایی و فراهم آوری اعضاء پیوندی دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: اعضای بدن یک نوجوان ۱۷ ساله قمی که بر اثر تصادف دچار مرگ مغزی شده بود، اهدا شد.  به گزارش شهرکریمه به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قم، ولی الله صمدی درگفت وگویی اظهار داشت افزود: پس از تشخیص کارشناسان مبنی […]

مسئول شناسایی و فراهم آوری اعضاء پیوندی دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: اعضای بدن یک نوجوان ۱۷ ساله قمی که بر اثر تصادف دچار مرگ مغزی شده بود، اهدا شد.

 به گزارش شهرکریمه به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قم، ولی الله صمدی درگفت وگویی اظهار داشت افزود: پس از تشخیص کارشناسان مبنی بر مرگ مغزی، این نوجوان با رضایت خانواده اش به تهران منتقل و ارگان های حیاتی وی به بیماران نیازمند پیوند زده شد.

وی اضافه کرد: از ابتدای امسال تاکنون، ۸ بیمار مرگ مغزی در استان قم برای پیوند اعضا به بیمارستان شریعتی تهران منتقل شده اند.
صمدی با بیان اینکه امکان برگشت به زندگی دوباره برای بیمار مغزی وجود ندارد، گفت: متاسفانه به دلیل بی اطلاعی خانواده ها، با وجود این که تعداد زیادی بیمار مرگ مغزی در قم وجود دارد، متاسفانه این بیماران فوت می کنند و به مرحله اهدا عضو و پیوند اعضا نمی رسند.