به گزارش پایگاه خبری،فرهنگی شهرکریمه به نقل از پایگاه ۵۹۸، محسن مهرعلیزاده در اظهار کرد وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا در خصوص فعالیت کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی تهران در دوره هشتم اظهار کرد: یکی از با اهمیت ترین کارهایی که ما در این دوره انجام دادیم و هنوز هم در پی به ثمر نشستن آن هستیم […]

به گزارش پایگاه خبری،فرهنگی شهرکریمه به نقل از پایگاه ۵۹۸، محسن مهرعلیزاده در اظهار کرد وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا در خصوص فعالیت کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی تهران در دوره هشتم اظهار کرد: یکی از با اهمیت ترین کارهایی که ما در این دوره انجام دادیم و هنوز هم در پی به ثمر نشستن آن هستیم بحث تعطیلات آخر هفته بود که از روزهای پنجشنبه و جمعه به روزهای جمعه و شنبه تغییر پیدا نماید.

عضو اتاق بازرگانی دنبال کرد: حالا بعضی اداره ها روزهای پنجشنبه و تمام آنان در روز جمعه تعطیل می باشند. این در حالی است که زیادتر کشورهای دنیا حتی بعضی کشورهای مسلمان برای سازگاری های بین المللی و انجام اقدامات تجاری جمعه و شنبه تعطیل می باشند براین اساس ما در واقع تنها چهار روز کاری داریم.

مهرعلیزاده اظهار کرد: به سبب کمبود روزهای کاری، در کمیسیون گردشگری طرح تغییر تعطیلات به جمعه و شنبه مطرح گردید که هم از لحاظ بین المللی مشکل حل گردد و هم علی رغم دو روز تعطیلی مثل بیشتر کشورها به گردشگری داخلی نیز کمک گردد.

وی تصریح نمود: ما با اعضای دولت گفت وگو کردیم و برای آنان این مساله روشن گردید و با این پیشنهاد موافقت کردند البته در هیئت دولت هنوز مطرح نگردیده است.

عضو اتاق بازرگانی دنبال کرد: در فاز بعد با مجلس مبحث را مطرح نمودیم که یک مقدار حساسیت به وجود آمد مخصوصا اینکه بعضی از مراجع در شهر قم نیز روی این مبحث حساس شده اند.

مهرعلیزاده تصریح نمود: در مجلس اظهار نظر هایی مطرح گردید که باید به طور کارشناسی در مورد آنان حرف بزنیم تا بتوانیم آنان را متقاعد کیم. 

یک عده دیگر نیز اظهار می کردند از قدیم برای ایرانی ها و مسلمین شنبه شب روز آغاز هفته بوده است این طور با تعطیلی یهودیان مصادف می گردد البته ما در پی منطق اقتصادی با استفاده از نظرات کارشناسی هستیم.