[ad_1] به گزارش خبرنگار شهرکریمه، آیت‌الله العظمی حسین نوری همدانی پیش از ظهر چهارشنبه در درس خارج فقه خود که در مسجد اعظم برگزار شد به مسئله بانکداری اسلامی اشاره کرد و اظهار داشت: مبالغی که تحت عنوان اوراق قرضه و مشارکت پرداخت می‌شود نمونه‌ای از ربا است. وی با بیان اینکه با اسامی مختلف […]

[ad_1]

به گزارش خبرنگار شهرکریمه، آیت‌الله العظمی حسین نوری همدانی پیش از ظهر چهارشنبه در درس خارج فقه خود که در مسجد اعظم برگزار شد به مسئله بانکداری اسلامی اشاره کرد و اظهار داشت: مبالغی که تحت عنوان اوراق قرضه و مشارکت پرداخت می‌شود نمونه‌ای از ربا است.

وی با بیان اینکه با اسامی مختلف گاهی در تعهدها از طرف قراردادها مبالغی گرفته می‌شود که نمونه‌ای از ربا است گفت: پولی که بابت دیر کرد نیز گرفته می‌شود مصداقی از ربا است و حرام است.

آیت الله نوری همدانی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: اعضای شورای عالی حوزه علمیه افرادی هستند که سال‌ها عمر خود را در راه تدریس، تألیف، بحث و درس گذرانده اند و انسان‌های با تجربه و عالمی هستند.

وی بیان کرد: این افراد که برای انقلاب و حوزه علمیه زحمات بسیاری کشیدند و اکنون با اخلاص در جهت مدیریت و سیاست گذاری حوزه علمیه فعالیت می‌کنند نباید مورد اهانت قرار بگیرند.

این مرجع تقلید ضمن تشکر و قدردانی از تلاش‌ها و زحمات شورای عالی حوزه علمیه ابراز داشت: شورای عالی حوزه را از نظر اخلاص، سابقه و فقاهت و جنبه‌های مثبت تأیید و حمایت می‌کنیم.

وی در پایان با بیان اینکه طبق روایات هرکسی به ترویج فرهنگ اهل بیت (ع) اقدام کند مقامی بالاتر از هزار عابد دارد گفت: حجت الا سلام والمسلمین صالحی خوانساری نیز نمونه چنین انسانی بود و دغدغه ترویج معارف دین را داشت.

[ad_2]