×
×

اعمال محدودیت و تعطیلی یک هفته ای برخی صنوف و مشاغل پرخطر در قم – پایگاه خبری شهرکریمه | اخبار ایران و جهان

  • کد نوشته: 35313
  • [ad_1] به گزارش خبرنگار شهرکریمه، بهرام سرمست صبح شنبه در پایان جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا که به‌صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به روند کاهشی میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی و افزایش آمارهای کرونا در سطح استان‌های کشور گفت: متأسفانه در استان قم میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی نیز بشدت […]

    اعمال محدودیت و تعطیلی یک هفته ای برخی صنوف و مشاغل پرخطر در قم – پایگاه خبری شهرکریمه | اخبار ایران و جهان
  • [ad_1]

    به گزارش خبرنگار شهرکریمه، بهرام سرمست صبح شنبه در پایان جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا که به‌صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به روند کاهشی میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی و افزایش آمارهای کرونا در سطح استان‌های کشور گفت: متأسفانه در استان قم میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی نیز بشدت کاهش یافته و شاهد افزایش تعداد بستری‌ها و فوتی‌ها هستیم.

    استاندار قم با اشاره به مصوبه امروز ستاد ملی کرونا درباره تفویض اختیارات تصمیم‌گیری درباره اعمال محدودیت‌ها به استان‌ها واگذار شده است گفت: دانشگاه علوم پزشکی استان می‌تواند به‌صورت مصداقی پیشنهادهایی را ارائه کند تا پس از موافقت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و همچنین وزارت کشور به مردم اطلاع‌رسانی شود.

    وی افزود: مدارس، حوزه‌های علمیه، مراکز آموزشی مانند زبان‌سراها و آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای و امثال این‌ها که به‌نوعی جنبه کلاسی دارند و محل تجمع محسوب می‌شوند نیز قرار است تا اطلاع ثانوی آموزش‌های خود را به‌صورت غیرحضوری ارائه کنند.

    سرمست افزود: برخی صنوف پرخطر و گروه‌های شغلی رَسته چهار بنا به تشخیص دانشگاه علوم پزشکی و مرکز بهداشت به مدت یک هفته با اعمال محدودیت و یا تعطیلی روبرو خواهند شد.

    وی با اشاره به اینکه آخرین برآوردها نشان می‌دهد مردم قم حدود ۵۰ درصد پروتکل‌ها را رعایت می‌کنند گفت: در پیک اول و دوم بیماری میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در قم بیش از سایر استان‌ها بود، ازاین‌رو انتظار داریم مردم فهیم قم این رکورد را همچنان حفظ کنند و مراقبت نمایند که سلامتی هم‌وطنان به خطر نیفتد.

    استاندار قم درباره راهپیمایی اربعین و عزاداری‌های دهه آخر صفر گفت: امسال در داخل کشور و با توجه به اعلام مقام عراقی راهپیمایی تحت عنوان راهپیمایی اربعین نخواهیم داشت و همین‌طور راهپیمایی‌های نمادین که موجب تجمع و شیوع بیماری شود نیز محدود و ممنوع است.

    [ad_2]

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.