[ad_1] به گزارش خبرنگار شهرکریمه، سید محمد سجادی غروب یکشنبه در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان که در استانداری قم برگزار شد، گفت: ۴۲ مورد آتش‌سوزی در مراتع استان طی امسال رخ داده که عامل آن انسانی بوده است. به گفته وی، ۵۹۴ هکتار از مراتع در بخش سلفچگان […]

[ad_1]

به گزارش خبرنگار شهرکریمه، سید محمد سجادی غروب یکشنبه در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان که در استانداری قم برگزار شد، گفت: ۴۲ مورد آتش‌سوزی در مراتع استان طی امسال رخ داده که عامل آن انسانی بوده است.

به گفته وی، ۵۹۴ هکتار از مراتع در بخش سلفچگان از ابتدای امسال طعمه حریق شده است و ۹۰۰ هکتار از مراتع این استان در آتش سوخته است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری قم یادآور شد: سال گذشته و تا پایان شهریورماه در مجموع ۹۲ نوبت آتش‌سوزی، هزار و ۲۰۰ هکتار از مراتع از بین رفت این روندی که در آتش‌سوزی‌های مراتع استان مشاهده می‌شود تا پایان شهریورماه ممکن است بخش بسیار زیادی از مراتع قم براثر آتش‌سوزی از بین برود.

دخالت انسانی در آتش سوزی‌ها

وی اظهار داشت: علت اصلی تمام آتش‌سوزی مراتع در قم عوامل انسانی است و تاکنون برای ۲ فرد متخلف در این رابطه پرونده قضائی تشکیل شده است.

سجادی با اشاره به کمبود تجهیزات و ادوات سبک برای مهار آتش سوزی عنوان کرد: تجهیزات سبک مهار آتش در سطح مراتع و مزارع در استان نقش تعیین‌کننده دارد و باید به دنبال تأمین این اقلام باشیم.

به گفته وی، بخش سلفچگان و خلجستان در مبحث آتش‌سوزی مراتع بشدت آسیب‌پذیر هستند اما از تجهیزات لازم برای مهار آتش برخوردار نیستند.

[ad_2]