[ad_1] به گزارش خبرنگار مهر، اکبر میرشکار عصر دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت هفته احسان و نیکوکاری که در سالن اجتماعات کمیته امداد امام خمینی (ره) استان قم برگزار شد، گفت: کل درآمدهای مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) در قم با سرفصل‌های زکات، اکرام ایتام و صدقات مبتنی بر نیاز […]

[ad_1]

به گزارش خبرنگار مهر، اکبر میرشکار عصر دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت هفته احسان و نیکوکاری که در سالن اجتماعات کمیته امداد امام خمینی (ره) استان قم برگزار شد، گفت: کل درآمدهای مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) در قم با سرفصل‌های زکات، اکرام ایتام و صدقات مبتنی بر نیاز ۳۸ میلیارد تومان بوده است که بالاترین رشد درآمد مرتبط به زکات و اکرام ایتام می‌باشد و نسبت به سال گذشته ۲۰ درصد رشد داشته است.

وی بیان کرد: تعداد خانوارهای مورد حمایت این نهاد بیش از ۴۱ هزار نفر است که معادل ۳ و ۲ دهم درصد جمعیت کل استان می‌باشد از این تعداد ۲۰ هزار و ۶۶۳ نفر مستمری ماهانه دریافت می‌کنند.

مدیر کل کمیته امداد استان قم افزود: ۱۰۰ هزار پاکت برای جمع‌آوری کمک‌های مردمی به همراه بروشور در مدارس منتخب استان قم توزیع شده است و هم زمان با سراسر کشور جشن نیکوکاری در مدارس و آموزشگاه‌های استان به همراه جمع‌آوری پاکت‌های دانش آموزان ۱۵ اسفندماه برگزار و تعداد ۸ پایگاه اصلی و ۱۰ پایگاه فرعی برای جمع‌آوری کمک‌های مردمی در سطح معابر قم در نظر گرفته شده است.

وی بیان کرد: در کل پایگاه‌های مستقر در مراکز نیکوکاری در شهر ۱۹ پایگاه در نظر گرفته شده و نمایندگان این نهاد با حضور در اصناف اماکن عمومی و کسبه با ارائه کارت شناسایی عکس دار اقدام به جذب این کمک‌ها خواهند کرد که سال گذشته بیش از ۳۱ میلیارد ریال کمک‌های مردمی در جشن نیکوکاری جمع‌آوری شده است.

میرشکار افزود: تعداد دانش آموزان تحت پوشش کمیته امداد ۳ هزار و ۹۰۰ نفر و دانشجویان و طلاب ۴۵۹ نفر و یک هزار و ۸۸۰ نفر از ایتام هم از خدمات حمایتی این کمیته بهره مند هستند و در استان قم تعداد سالمندان بالای ۶۰ سال ۱۵ هزار و زنان سرپرست خانوار تحت حمایت هم ۱۵ هزار و ۴۰ نفر هستند.

توزیع ۳۲ تن گوشت بین مددجویان در ۱۱ ماهه سال ۹۷

وی اظهار داشت: با توجه به اوضاع نامناسب اقتصادی در ۱۱ ماهه سال ۹۷ برای مددجویان کمیته امداد ۳۲ تن گوشت رایگان توزیع شده است و توزیع گوشت ادامه دارد و در بهمن‌ماه امسال هم ۲۰ تن گوشت توزیع شد.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان قم افزود: در این مدت یک هزار و ۳۰۰ مورد کالای مورد نیاز و ضروری برای مددجویان توزیع شد که سقف نقدی آن تا سقف ۵۰۰ هزار تومان بوده است.

وی افزود: تعداد ۶۸ هزار جفت کفش و ۲۸ هزار دست لباس در طی دو مرحله بین نیازمندان توزیع شده و تعداد ۸۳۰ نفر از زوج‌های مورد حمایت در طی ۱۱ ماه کمک هزینه ازدواج به مبلغ ۳ الی ۵ میلیون تومان دریافت کرده‌اند.

میرشکار ادامه داد: در زمینه تأمین مسکن مورد نیاز این مددجویان ۵۰ مسکن برای افراد مورد نیاز خریداری شده که برای هر مسکن ۴۰ میلیون تومان کمک بلاعوض و ۱۵ تا ۲۰ میلیون تومان وام قرض‌الحسنه پرداخت شده است.

بیش از ۳ میلیون تومان میانگین دریافتی ۱۱ ماهه هر یتیم قمی

وی گفت: بالاترین رشد درآمدهای کمیته امداد مرتبط به زکات و طرح اکرام ایتام است و به طور متوسط هر شهروند قمی در کل ۱۱ ماهه سال ۹۷ مبلغ ۲۹ هزار و ۴۰۰ تومان به امداد کمک کرده است که تعداد حامیان ایتام در قم ۱۷ هزار نفر هستند.

مدیر کل کمیته امداد قم افزود: هر یتیم مورد حمایت کمیته امداد در ۱۱ ماهه سال ۹۷ به طور میانگین ۳ میلیون و ۵۶۰ هزار تومان از حامی خود به طور مستقیم دریافتی داشته است و بالاترین سرانه کمک‌های مردمی در سرفصل صدقات و اکرام ایتام در بین استان‌های کشور به استان قم اختصاص یافته است و این استان در جذب و رشد درآمد در جایگاه مطلوبی قرار گرفته است.

راه اندازی نخستین مرکز راهبردی شغلی کشور در قم

وی در ادامه صحبت‌های خود در این نشست به حوزه اشتغال‌زایی و توانمند کردن مددجویان اشاره کرد و افزود: برای نخستین بار در کشور استان قم اقدام به راه‌اندازی مرکز راهبردی شغلی با هدف بالا بردن ضریب پایداری سازی اشتغال ایجاد شده در کمیته امداد در مرداد سال ۹۷ نموده که مأموریت استعدادیابی، مشاوره شغلی و هدایت برای دریافت تسهیلات کرده است.

میرشکار گفت: تعداد ۸۴۴ نفر در سال ۹۷ از تسهیلات تبصره ۱۶ بودجه با سرانه ۲۰ میلیون تومان بهره‌مند شده که در کل ۱۹ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان بوده و ۲ میلیارد تومان هم وام قرض‌الحسنه با سرانه ۱۰ تا ۳۰ میلیون تومانی در حوزه اشتغال‌زایی پرداخت شده است.

وی بیان کرد: برای نخستین بار در کشور کمیته امداد قم نسبت به برون سپاری مددکاری اقدام نموده و این امر با هدف ارتقای کیفیت خدمات به نیازمندان اجرا شده و در این ارتباط ۳۰ نفر در بخش خصوصی مشغول به فعالیت هستند؛ هم‌چنین واگذاری بیمه سلامت ایرانیان برای بهره‌گیری از خدمات درمانی هم در این نهاد برای نخستین بار در کشور اجرایی شده است.

[ad_2]