×
×

اقتدار آمریکا و رژیم اشغالگر قدس در هم شکسته است – پایگاه خبری شهرکریمه | اخبار ایران و جهان

  • کد نوشته: 15756
  • [ad_1] به گزارش خبرنگار شهرکریمه، حجت‌الاسلام ناصر رفیعی بعد از ظهر یکشنبه در سخنرانی خود در شبستان امام خمینی (ره) حرم مطهر کریمه اهل‌بیت (س) با بیان اینکه توحید در زندگی فردی و اجتماعی انسان‌ها آثار بسیاری دارد زیرا انسان ساز است، گفت: توحید انواع مختلفی دارد که شامل توحید ذاتی، توحید صفاتی، توحید افعالی […]

    اقتدار آمریکا و رژیم اشغالگر قدس در هم شکسته است – پایگاه خبری شهرکریمه | اخبار ایران و جهان
  • [ad_1]

    به گزارش خبرنگار شهرکریمه، حجت‌الاسلام ناصر رفیعی بعد از ظهر یکشنبه در سخنرانی خود در شبستان امام خمینی (ره) حرم مطهر کریمه اهل‌بیت (س) با بیان اینکه توحید در زندگی فردی و اجتماعی انسان‌ها آثار بسیاری دارد زیرا انسان ساز است، گفت: توحید انواع مختلفی دارد که شامل توحید ذاتی، توحید صفاتی، توحید افعالی و توحید عبادی می‌شود.

    وی افزود: احساس مسئولیت‌پذیری و همچنین کنترل اعضا و مدیریت اندیشه و مواجهات اجتماعی از جمله آثار توحید در زندگی مؤمن محسوب می‌شود.

    این استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: عدم استقلال مطلق یکی دیگر از آثار توحید در زندگی انسان است بنابراین اگر انسانی مؤمن احساس استقلال مطلق نداشته باشد و خود را فقیر بداند به امور دیگران نیز رسیدگی خواهد کرد.

    وی اضافه کرد: شجاعت و توکل و هدفمندی و فرمان‌پذیری از دیگر آثار توحید در زندگی مؤمن است که آثار شگفت‌انگیزی در سلامت ساختارهای اجتماعی و توسعه یک تمدن دارند.

    حجت‌الاسلام رفیعی با بیان اینکه قدرت و علم جزو ذات انسان نیست، افزود: انسان در زندگی به صورت اکتسابی به علم و قدرت دست می‌یابد.

    وی بیان کرد: سجده، رکوع و پرستش برای غیر از خدا صحیح نیست زیرا در صورت دو خدایی بودن فساد سراسر عالم را در بر می‌گرفت.

    تأکید بر توجه به نیازمندان

    این کارشناس مسائل مذهبی با اشاره به گرفتاری زیاد میان مردم رسیدگی به امور فقرا توسط مسئولان نظام را دارای اهمیت دانست و افزود: باید به مقدار بیشتری به فقرا کمک شود زیرا گرفتاری مردم در جامعه زیاد است.

    وی با بیان اینکه خداوند بر همه اعمال انسان نظارت دارد، افزود: انسان موحد باید در همه امور توسل و توکل به خدا داشته باشند.

    حجت الاسلام رفیعی ادامه داد: توسل با توحید در عرض هم قرار ندارند بلکه توسل زیر مجموعه توحید محسوب می‌شود.

    وی با بیان اینکه برای استقلال و روی پای خود ایستادن بسیار سختی کشیده‌ایم، افزود: امروزه اقتدار آمریکا و رژیم صهیونیستی در برابر چشم جهانیان درهم‌شکسته است.

    عضو هیئت علمی جامعه المصطفی العالمیه بیان کرد: ما هیچ جنگی را آغاز نکرده‌ایم اما با وعده خداوند بر اینکه آینده زمین در دست مستضعفان و مسلمانان است از هیچکس و هیچ قدرتی نخواهیم ترسید.

    [ad_2]

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.