×
×

اقدام عربستان علیه لبنان زشت و خصمانه بود/موکب‌های اربعین برای خدمت رسانی به زلزله زدگان بسیج شوند

  • کد نوشته: 7598
  • امام جمعه قم با تاکید بر خدمت رسانی به مردم کرمانشاه گفت: افراد و موکب‌‌هایی که در ایام اربعین به زائران اربعین حسینی خدمت‌رسانی می‌کردند، الان باید برای کمک و خدمت رسانی به مردم مصیبت‌ زلزله زده بسیج شوند و به این مردم نیز خدمت رسانی کنند.

    اقدام عربستان علیه لبنان زشت و خصمانه بود/موکب‌های اربعین برای خدمت رسانی به زلزله زدگان بسیج شوند
  • به گزارش شهرکریمه ، آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قم که در مصلای قدس برگزار شد با تاکید بر رعایت تقوای الهی بیان کرد: پیامبر اکرم (ص) در مورد اهمیت تقوا فرمودند هرکس تقوا پیشه کند و در زندگی بر اساس تقوا و رضایت الهی حرکت کند، زندگی استوار و همراه با آرامش خواهد داشت و حتی اگر این شخص در سرزمین دشمنان نیز باشد،‌ مسیر حرکتش ایمن خواهد بود.

    وی با تاکید بر اهمیت امر به معروف و نهی از منکر افزود: در امر به معروف و نهی از منکر به جای اینکه فهرستی از مصادیق معروف و منکر تهیه کنیم، باید ملا‌ک‌ها و معیارهای معروف و منکر را بشناسیم تا بدانیم عملی که انجام می‌شود مصداق معروف است یا منکر.

    امام جمعه قم ادامه داد: هر آنچه در جامعه اتفاق می‌افتد اگر زمینه‌ساز تقویت دین الهی باشد، معروف است و هر آنچه که زمینه ساز تضعیف دین الهی باشد، منکر است.

    وی خاطرنشان کرد: آشنایی با دین و شناخت عمیق دین، یکی از مصادیق تقویت دین است و اگر مردم با معارف آشنا باشند، دین تقویت می‌شود؛ رشد عقلی و فکری در یک جامعه نیز موجب دینداری بهتر و قوی‌تر مردم آن جامعه می‌شود بنا بر این تلاش در راستای حاکمیت دین در جامعه نیز معروف است چراکه موجب تقویت دینداری مردم جامعه می‌شود.

    آیت‌الله حسینی بوشهری با اشاره به عواملی که موجب تضعیف بنیّه دینی می‌شود، اظهار کرد: یکی از مسائلی که دین را در جامعه تضعیف می‌کند، دنیاگرایی است، اگر انسان‌ها در مسیر دنیاگرایی حرکت کنند، بنیه دینی سست و بی‌پایه‌ای دارند؛ حضرت علی(ع) ‌در این مورد می‌فرمایند افراد جامعه باید به دین اصالت دهند و دنیا‌گرایی باید در حاشیه قرار گیرد و اگر دنیاگرایی اصل شد و دین در حاشیه قرار گرفت در این صورت دین و دنیای آن شخص در معرض نابودی قرار می‌گیرد و در روز حساب نیز در گروه زیان‌کاران خواهد بود.

    وی افزود: روایات و خطبه‌های بسیار زیادی از حضرت علی(ع)‌ در مورد نکوهش دنیاگرایی در نهج البلاغه وجود دارد و این تاکیدات بیانگر اهمیت دین‌گرایی در جامعه است.

    امام جمعه قم تصریح کرد: حضرت علی(ع) می‌فرمایند افراد متقی چند علامت دارند که راستگو بودن، امانتداری و وفای به عهد از جمله آن است و امیدواریم که خداوند به ما عنایت کند تا در گروه افراد متقی و با تقوا قرار بگیریم.

    وی ضمن عرض تسلیت به مناسبت رحلت پیامبر اکرم(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع)‌ گفت: روز‌ها و هفته‌ها می‌توان در مورد فضائل پیامبر سخن گفت، پیامبری که ۲۳ سال از عمر پر برکت خود را در راه هدایت جامعه گذاشت تا مردم جامعه هدایت شده و در مسیر الهی قرار گیرند.

    آیت‌الله حسینی بوشهری با بیان اینکه قرآن، پیامبر را به بهترین وجه ممکن به مردم معرفی کرده است و مردم با مراجعه به قرآن می‌توانند با تمام اوصاف زیبای پیامبر آشنا شوند، بیان کرد: اگر جامعه‌ای می‌خواهد حیات داشته باشد و زندگی در آن جریان داشته باشد، باید پیامبر(ص) ‌را الگو قرار دهد.

    وی با بیان اینکه امام حسن مجتبی(ع) در حلم و بردباری الگویی برای تمام عالم است، خاطرنشان کرد: امام حسن(ع) در دامان پیامبر(ص) و حضرت علی(ع) تربیت شدند و تعبیر پیامبر در مورد ایشان این است که اگر عقل به صورت انسان مجسم شود، به صورت امام حسن مجسم خواهد شد؛ امام حسن مجتبی(ع) اسوه‌ای برای همه افراد جهان در همه ابعاد اجتماعی و فردی است.

    امام جمعه قم در ادامه با بیان اینکه امام رضا(ع) الگوی کامل رفتاری برای جامعه است افزود:  امام رضا(ع) پس از شهادت امام کاظم(ع)، امامت را عهده‌دار شدند؛ مدت امامت ایشان ۲۰ سال بود که با خلافت هارون الرشید، محمد امین و مأمون همزمان شد.

    آیت‌الله حسینی بوشهری با بیان اینکه راهپیمایی اربعین، نماد شکوه، عزت و اقتدار اسلام و مسلمانان است گفت: اربعین بزرگترین پیاده‌روی مردم در جهان است و در این پیاده‌روی می‌توان خلق و خوی اسلامی را مشاهده و احساس کرد.

    وی در ادامه با اشاره به حادثه تلخ زلزله غرب کشور ادامه داد: در این حادثه تلخ، بیش از ۴۳۰ نفر از هموطنان جان باختند و بیش از ۸ هزار نفر نیز مجروح شدند؛ این مصیبت تلخ را به همه بازماندگان تسلیت می‌گوییم.

    امام جمعه قم با بیان اینکه در این حادثه بسیاری از ساختمان‌ها و اموال از بین رفت اظهار کرد: مردم در این حادثه بسیار زیبا عمل کردند و کمک‌های زیادی به افراد مصیبت زده داشتند و این نشان دهنده نوع دوستی مردم بود.

    وی بیان کرد: هم‌اکنون علمیات امدادرسانی در مناطق زلزله‌زده به پایان رسیده است ولی کمک‌ها باید ادامه داشته باشند چراکه هنوز بسیاری از افراد امکانات ندارند و در هوای سرد،  شب را به صبح می‌رسانند؛ الان همت دینی ایجاب می‌‌کند که این افراد را تنها نگذاریم و استان قم باید در این زمینه نیز نمونه باشد.

    آیت‌الله حسینی بوشهری با تاکید بر خدمت رسانی به مردم کرمانشاه گفت: افراد و موکب‌‌هایی که در ایام اربعین به زائران اربعین حسینی خدمت‌رسانی می‌کردند، الان باید برای کمک و خدمت رسانی به مردم مصیبت‌ زلزله زده بسیج شوند و به این مردم نیز خدمت رسانی کنند.

    وی با اشاره به هفته بسیج افزود: هفته بسیج، یک شجره‌ طیبه، مایه عزت و اقتدار انقلاب و مظهر آگاهی، اتحاد و مجاهدت جمهوری اسلامی ایران است و همانطور که امام خمینی(ره) فرمودند فرهنگ جامعه باید بسیجی شود.

    امام جمعه قم با اشاره به هفته وقف خاطرنشان کرد: مردم ایران سال‌هاست که در ایجاد موقوفات نقش فعال و پررنگ دارند و امیدواریم که امسال نیز همت کنیم و در این امر خیر سهیم باشیم چراکه ایجاد موقوفات در زمانی که مردم دچار بلایایی طبیعی مانند زلزله شوند، می‌تواند کمک حال مردم باشد.

    وی با اشاره به اقدامات عربستان علیه لبنان و بازداشت سعد‌الحریری گفت: این اتفاق که عربستان، به نخست وزیر یک کشور اجازه ندهد به کشور خود بازگردد و او را مجبور به استعفا کند، در هیچ دوره‌ای اتفاق نیفتاده بود و این کار عربستان یک حرکت زشت و خصمانه علیه لبنان بود.

    آیت‌الله حسینی بوشهری اظهار کرد:‌ زمانی که سعد الحریری نخست وزیر لبنان شد، عربستان سعودی انتظار داشت که اقداماتی در لبنان انجام شود تا حزب‌الله در انزوا قرار گیرد و زمانی که دیدند حزب‌الله قدرتمندتر از گذشته در عرصه‌‌های مختلف حضور دارد و همچنان می‌درخشد، این اقدام زشت و خصمانه را انجام دادند و البته نتایج آن را نیز می‌بینند.

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.