حجت‌الاسلام والمسلمین علی عباسی در گفت‌وگو با ایکنا اظهار کرد: بسیاری از رشته‌هایی که در ارتباط با قرآن در المصطفی طراحی شده است، ابداعی و ابتکاری است و در هیچ مرکز حوزوی مسبوق به سابقه نیست. فعالیت شش حوزه دانشی وی رشته‌های «قرآن و علوم»، «قرآن و علوم انسانی»، «قرآن و مدیریت»، «قرآن و روانشناسی»،«قرآن […]

حجت‌الاسلام والمسلمین علی عباسی در گفت‌وگو با ایکنا اظهار کرد: بسیاری از رشته‌هایی که در ارتباط با قرآن در المصطفی طراحی شده است، ابداعی و ابتکاری است و در هیچ مرکز حوزوی مسبوق به سابقه نیست.

فعالیت شش حوزه دانشی

وی رشته‌های «قرآن و علوم»، «قرآن و علوم انسانی»، «قرآن و مدیریت»، «قرآن و روانشناسی»،«قرآن و علوم تربیتی» و حتی «قرآن و علوم طبیعی و تجربی» را از جمله رشته‌های قرآنی عنوان کرد که به صورت تخصصی در المصطفی ارائه می‌شود.

استاد حوزه علمیه خاطر نشان کرد: در بخش اُنس با قرآن و آشنایی عمومی طلاب و فضلا با قرآن گام های قابل توجهی برداشته شده است که معمولا در صفوف ما، مدارس علمیه و یا دارالقران‌های المصطفی فعال هستند.

رئیس المصطفی مسابقات قرآنی، جلسات و آموزش‌های تجوید، روخوانی و تلاوت بصورت آموزش های فوق برنامه در همه مراکز المصطفی(ص) را از جمله فعالیت‌های قرآنی المصطفی اعلام کرد و افزود: سالیانه، المپیادی در این زمینه‌ها در المصطفی برگزار می‌شود که امسال شاهد برگزاری بیست و چهارمین دوره این مسابقات می باشیم.

وی در ادامه به جایگاه المصطفی(ص) به عنوان یک مرکز آموزشی و پژوهشی علوم اسلامی اشاره کرد و گفت: المصطفی یکی از رسالت‌های خود را بسط و گسترش معارف قرانی قرار داده است.
عباسی با اشاره به ۶ حوزه دانشی اصلی و مهم در المصطفی افزود: یکی از حوزه‌های فعال در المصطفی به قرآن اختصاص پیدا کرده است و در طرح تحول جدید مجتمع ویژه‌ای هم برای آموزش های قرانی المصطفی شکل گرفته است.

آغاز فعالیت مجتمع قرآن و حدیث المصطفی به زودی

وی خاطر نشان کرد: از نیم سال اول سال تحصیلی جدید این مجتمع کار خود را بصورت رسمی با عنوان مجتمع قرآن و حدیث آغاز کرده است. این مجتمع در گذشته هم در قالب مدرسه عالی قرآن و حدیث فعالیت می کرده است که اکنون با توسعه طرح‌های قرآنی در قالب مجتمع فعالیت خواهد داشت.

کاهش بودجه المصطفی مشکلاتی را برای ما رقم زده است

وی در بخش دیگری از سخنان خود به تاثیرات منفی کاهش بودجه المصطفی اشاره کرد و افزود: کمبود بودجه المصطفی را نیز مانند دیگر مراکز حوزوی کشور تحت تاثیر قرار می دهد و تاثیرات منفی خواهد داشت. مسوولان و مجلس کمک کنند تا بخشی از این کمبود بودجه‌ها جبران شود.

این محقق و پژوهشگر حوزه و دانشگاه تاکید کرد: طبیعتا آنچه که امروز گفته می شود بخواهد اعمال و چنین کاهش فوق العاده‌ای در بودجه المصطفی اتفاق بیفتد همه فعالیت‌های آموزشی ما از جمله فعالیت‌های قرآنی یقینا آسیب خواهد دید.

رسالت‌های فراملی المصطفی(ص)

وی در ادامه خواستار چاره‌جویی و کمک مسوولان به المصطفی شد چرا که برنامه‌های المصطفی به صورت فراملی است و نیازمند بودجه‌های بیشتری است.

راه‌اندازی دفتر ایکنا در المصطفی(ص)

وی در بخش دیگر سخنان خود به راه اندازی دفتر خبرگزاری ایکنا در المصطفی اشاره کرد و گفت: انعکاس، انتقال و اطلاع‌رسانی صحیح، سریع و دقیق فعالیت‌های قرآنی در المصطفی به ویژه در مدارس، مراکز آموزشی، پژوهشی و حتی تشکّلهای فرهنگی المصطفی امری بسیار ضروری است که با تدبیر دوستان این اتفاق مهم رقم خورد.

وی تصریح کرد: تاسیس دفتر ایکنا در پژوهشگاه بین‌المللی المصطفی می‌تواند به سرعت انتقال و انعکاس بخشی از فعالیت‌هایی که در داخل و حتی خارج از کشور در ابعاد قرآنی صورت می‌گیرد، کمک مؤثری می‌کند.

انتهای پیام