[ad_1] به گزارش خبرنگار شهرکریمه، آیت‌الله سید محمد سعیدی بعد از ظهر سه‌شنبه در دیدار با تعدادی از فرماندهان بسیج خواهران وزارتخانه‌ها و نهادهای مختلف کشور که در سالن محراب شبستان امام خمینی (ره) حرم مطهر حضرت معصومه (س) برگزار شد، گفت: انقلاب اسلامی مدیون تلاش‌ها و زحمات بانوان این کشور است. وی با بیان […]

[ad_1]

به گزارش خبرنگار شهرکریمه، آیت‌الله سید محمد سعیدی بعد از ظهر سه‌شنبه در دیدار با تعدادی از فرماندهان بسیج خواهران وزارتخانه‌ها و نهادهای مختلف کشور که در سالن محراب شبستان امام خمینی (ره) حرم مطهر حضرت معصومه (س) برگزار شد، گفت: انقلاب اسلامی مدیون تلاش‌ها و زحمات بانوان این کشور است.

وی با بیان اینکه خدمت بانوان به انقلاب دو برابر خدمت مردان دارای ارزش است، افزود: بانوان نه تنها خود در ایجاد انقلاب و استمرار راهپیمایی‌ها نقش مؤثری داشتند بلکه از دامن پاک آن‌ها نیز فرزندانی تربیت شدند که مسیر انقلاب را دنبال کردند و در پیشرفت کشور ثمربخش بودند.

امام جمعه قم با بیان اینکه حرم حضرت معصومه (س)، شهر قم را به محل نشر معارف اهل‌بیت (ع) تبدیل کرده است، افزود: حضرت معصومه (سلام‌الله علیها) تنها دختر مجرد از خاندان اهل‌بیت (س) هستند که چنین حرمی را به خود اختصاص داده است.

وی مجاهده فی سبیل‌الله را یکی از ویژگی‌های مهم حضرت معصومه (س) دانست و ادامه داد: حضرت معصومه (س) عالمه‌ای بودند که از مدینه به ایران مهاجرت کرده و تأثیرگذاری‌های بسیاری در این کشور در زمینه گسترش اسلام ناب داشتند.

آیت الله سعیدی ادامه داد: جاسوس‌های بسیاری به صورت دائمی حضرت معصومه (س) را رصد می‌کردند اما ایشان بدون توجه به آن‌ها به ترویج معارف اهل‌بیت (ع) می‌پرداختند که این یکی از ویژگی‌های بارز ایشان بوده است.

وی با بیان اینکه شخصیت حضرت زینب (س) به اسارت نرفت، افزود: حضرت زینب (س) به عنوان یکی از بانوان بزرگ اسلام همیشه جایگاه خود را حفظ کرده و بر دشمن تأثیرگذار بودند.

نماینده ولی‌فقیه در استان قم با بیان اینکه ترویج سیره زندگانی بانوانی از جمله حضرت معصومه (س) و حضرت زینب (ع) موجب ترویج سبک زندگی دینی در میان مردم می‌شود، افزود: معرفی الگوهای بانوان در جهان اسلام باید توسط اقشار فرهیخته جامعه اسلامی انجام گیرد تا بتواند تأثیرگذاری بسیاری را داشته باشد.

[ad_2]