×
×

امام حسین(ع) با نهضت عاشورا فرهنگ شهادت را در جامعه اسلامی زنده کرد

  • کد نوشته: 12221
  • به گزارش پایگاه خبری،فرهنگی شهرکریمه به نقل از خبرگزاری تسنیم از شهر قم، ، حجت‌الاسلام صادق عالمی شامگاه سه شنبه در مراسم بزرگداشت شهید حجت الاسلام تقی پور که در مصلی قدس برگزار شد، با اشاره به اینکه یکی از نشانه‌های مؤمن زیارت اربعین هست، گفت: اگر منحصرا امام حسین (ع) را بشناسیم و این […]

    امام حسین(ع) با نهضت عاشورا فرهنگ شهادت را در جامعه اسلامی زنده کرد
  • به گزارش پایگاه خبری،فرهنگی شهرکریمه به نقل از خبرگزاری تسنیم از شهر قم، ، حجت‌الاسلام صادق عالمی شامگاه سه شنبه در مراسم بزرگداشت شهید حجت الاسلام تقی پور که در مصلی قدس برگزار شد، با اشاره به اینکه یکی از نشانه‌های مؤمن زیارت اربعین هست، گفت: اگر منحصرا امام حسین (ع) را بشناسیم و این امام همام را دوست دارا باشیم وبرای شهادت اباعبدالله (ع) گریه کنیم کافی نیست لکن باید از امام حسین (ع) الگو گرفته و راه او را ادامه دهیم.

    وی با اشاره به اعتبار و جایگاه اباعبدالله (ع) اضافه کرد: امام علی (ع) فرمود که همه اهل بیت (ع) از امام حسین (ع) نور گرفتند، حضرت زهرا (س) فرمود از شیعیان می‌خواهیم راه ما را دنبال کردند.

    استاد حوزه علمیه تصریح نمود: شیعیان در زمان امام حسن عسکری (ع) در فقر بودند و تقیه می‌کردند، امام حسن عسکری (ع) نشانه‌هایی قرار داد تا شیعیان یکدیگر را گم نکنند که در جریان عادی زندگی آدم وجود دارد.

    عالمی افزود: یکی از جملاتی که در زیارت اربعین می‌خوانیم این هست امام حسین (ع) فرمود هرگاه آب می‌نوشید به یاد من باشید، اباعبدالله (ع) با نهضت عاشورا می خواست فرهنگ شهادت را در جامعه اسلامی زنده کند.

    وی با بیان اینکه اگر قصد الگوگیری از امام حسین (ع) را داریم باید شهادت طلب باشیم، دنبال کرد: یاد شهدا باید همیشه همراه ما باشد و زیارت اربعین که حسن ختام خصوصیات امام حسین (ع) را می‌گوید و کرامت حسین فاطمه با شهادت هست.

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.