[ad_1] به گزارش خبرنگار شهرکریمه، آیت الله علیرضا اعرافی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته قم که در مصلای این شهر برگزار شد با اشاره به حوادث سیل در کشور اظهار داشت: باید خدا را به خاطر این بارندگی‌های شکر کنیم چرا که خشکسالی‌های سال‌های اخیر جبران شد اما در عین حال این بارندگی‌های شدید […]

[ad_1]

به گزارش خبرنگار شهرکریمه، آیت الله علیرضا اعرافی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته قم که در مصلای این شهر برگزار شد با اشاره به حوادث سیل در کشور اظهار داشت: باید خدا را به خاطر این بارندگی‌های شکر کنیم چرا که خشکسالی‌های سال‌های اخیر جبران شد اما در عین حال این بارندگی‌های شدید موجب بروز سیل در برخی از نقاط کشور به خصوص استان گلستان شد و ما با خانواده‌هایی که در این حادثه دچار خسارت‌های سنگینی شدند ابراز همدردی می‌کنیم و از اینجا از تمامی افرادی که در راستای خدمت رسانی به این مردم آسیب دیده همت کردند تقدیر می‌کنیم.

امام جمعه قم بیان داشت: در استان قم نیز مدیریت خوبی از سوی استانداری و شهرداری شد تا سیل به شهر آسیب وارد نکند.

وی گفت: باید با روحیه انقلابی و جهادی مشکلات کشور را حل کنیم که متأسفانه کوتاهی‌هایی دیده شد و مردم باید این احساس را داشته باشند که مسئولان همواره در کنار آنها هستند.

خطیب جمعه قم گفت: در کشور ما سیل و زلزله خسارات‌های زیادی به مردم وارد کرده که این مسئله با برنامه ریزی درست و پیش بینی‌های لازم قابل حل است.

وی افزود: اقدامات و کمک‌های خوبی برای سیل زدگان صورت گرفته است اما این کمک‌ها باید همچنان ادامه یابد.

اعرافی با اشاره به شعار سال جدید بیان داشت: رونق تولید می‌تواند مشکلات کشور را حل کند و در واقع حلقه‌ای از اقتصاد مقاومتی است و مسئولان باید از ابتدای سال برنامه‌ای برای حمایت تولید داشته باشند و کارخانه‌ای نباید تعطیل شود بلکه باید کارخانه‌های جدیدی احداث شود که این امر نیازمند برنامه جامع و راهبردی دارد.

خطیب جمعه قم ادامه داد: سودهای مضاعف بانکی و موانع در مسیر سرمایه گذاری باید برطرف شود و مردم نیز موظف هستند به تولید داخل توجه داشته باشند و با تشکیل تعاونی‌ها به عرصه تولید وارد شوند و دستگاه‌های فرهنگی نیز موظف هستند گفتمان اقتصاد مقاومتی و رونق تولید را در جامعه مطرح کنند و روحانیت در این راستا تأثیرگذار است.

آیت الله اعرافی با اشاره به اقدام اخیر آمریکا در خصوص بلندی‌های جولان گفت: این اقدام در به رسمیت شناختن جولان در قلمروی رژیم صهیونیستی بسیار زشت بود و اقدامات اعتراضی در سطح بین المللی کافی نیست و کشورهای عربی نیز موضعی نگرفتند و این ذلت را پذیرفته‌اند و به دنبال عادی سازی روابط با اسرائیل هستند که آینده خطرناکی پیش روی آنها است.

وی تصریح کرد: ترامپ باید بداند که در این توطئه شکست خواهد خورد و جبهه مقاومت روزی بساط آنها را بر می چیند و به زباله دان تاریخ می‌اندازد و مزدوران سعودی باید به جای آنکه در برابر جبهه اسلام باشند به اسلام واقعی باز گردند.

[ad_2]