×
×

امروز بیش از هر زمانی کشور به وحدت و انسجام نیاز دارد

  • کد نوشته: 5878
  • تولیت آستان مقدس حضرت معصومه (س) با ضروری دانستن وحدت و انسجام کشور در شرایط کنونی گفت: باید مراقب باشیم که با حرف‌ها و رفتارهای خود دشمنان را شاد نکنیم.

    امروز بیش از هر زمانی کشور به وحدت و انسجام نیاز دارد
  • به گزارش شهر کریمه به‌نقل از پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه (س)‌، آیت‌الله سیدمحمد سعیدی امروز در دیدار مدیرکل بنیاد شهید قم و جمعی از خانواده‌های شهدای ۷ تیر که در سالن محراب حرم مطهر برگزار شد، اظهار داشت: شهدای هفتم تیر، سرآمد شهدای انقلاب هستند که یادشان همیشه زنده است، چون با شهادت حیات جدیدی پیدا کردند.

    وی با اشاره به آیه ۳۶ سوره مبارکه نحل که می‌فرماید «وَ لَقَدْ بَعَثْنا فِی کُلِّ أُمَّه رَسُولاً أَنِ اعْبُدُوا اللّهَ وَ اجْتَنِبُوا الطّاغُوتَ فَمِنْهُمْ مَنْ هَدَى اللّهُ وَ مِنْهُمْ مَنْ حَقَّتْ عَلَیْهِ الضَّلالَهُ فَسِیرُوا فِی الأَرْضِ فَانْظُرُوا کَیْفَ کانَ عاقِبَهُ الْمُکَذِّبِینَ» گفت: خداوند در این آیه می‌فرماید که در هر امتی رسولی مبعوث شد با دو هدف که خدا را عبادت کنید و از طاغوت دوری‌کنید، با توجه به این‌که انسان دارای اختیار است، در ادامه این آیه می‌فرماید برخی این تکلیف را به‌درستی می‌فهمند و عمل می‌کنند ولی برخی نیز تکلیف را می‌فهمند، ولی عمل نمی‌کنند.

    تولیت آستان مقدس حضرت معصومه (س) بابیان این‌که این آیه نشان‌دهنده اهمیت صف بین حق و باطل است، گفت: صف‌ها باید مشخص باشد، تا افراد بدانند چطور در مسیر عبادت خدا و چطور در مسیر پذیرش طاغوت باشند، زمانی که صفوف مشخص نشود، نتیجه آن به وجود آمدن وهابیت و داعش می‌شود.

    آیت‌الله سعیدی افزود: نتیجه مشخص نبودن صفوف این می‌شود که فردی در مسیر باطل خود را منفجر می‌کند به امید زیارت رسول‌الله، این در حالی است که استکبار و پشتیبانان آن‌ها هرگز چنین کاری را انجام نمی‌دهند.

    وی بالاترین کاری که شهیدان انجام می‌دهند را مشخص کردن صفوف حق از باطل عنوان کرد و گفت: در اوایل پیروزی انقلاب اسلامی، امام(ره)، بزرگان و مردم درصحنه بودند، ولی فضا به‌گونه‌ای شده بود شناخت صف‌ها برای برخی مشکل شد. بنی‌صدر و مخالفان نظام کاری کرده بودند که حتی خودی‌ها نیز راه را به‌اشتباه رفتند، تا جایی که به شخصیتی مانند شهید آیت‌الله بهشتی توهین می‌کردند، ریخته شدن خون شهدای ۷ تیر سبب شد که صفوف مشخص شود و افراد با انتخابشان، به صفوف خود پیوستند.

    امام‌جمعه قم بابیان اینکه مهم‌ترین پیام شهادت شهدای ۷ تیر را وحدت و انسجام نیروهای انقلابی بود، گفت: این‌که شهدای ۷تیر در آن زمان خط‌ها را نشان دادند، به این معنی نیست که امروز دیگری نیازی به مشخص شدن خط‌ها وصف‌ها نیست، بلکه در همه دوران، باید این کار انجام شود؛ نمونه اخیر آن، فتنه ۸۸ بود که با هدایت‌های رهبری و اهانت‌های فتنه‌گران به مقدسات، صف‌ها مشخص شد و مردم صف خود را با آن‌ها جدا کردند.

    وی افزود: آیه « أَنِ اعْبُدُوا اللّهَ وَ اجْتَنِبُوا الطّاغُوتَ» طرحی است که اجرای آن نیازمند ایثار و ازخودگذشتگی و در برخی جاها نیازمند جهاد و شهادت است، شهیدان کسانی بودند که این هزینه را با میل و اختیار خود پرداختند.

    آیت‌الله سعیدی ادامه داد: شهدای ۷تیر در کنار پیام عمومی‌ای که داشتند، هرکدام از آن‌ها نیز پیام خاص خود را دارند، یکی از ویژگی‌های بارز شهید آیت‌الله بهشتی، اخلاق و گذشت ایشان بود، این شهید حتی نسبت به مخالفانشان که به او اهانت می‌کردند، بی‌ادبی نمی‌کرد، دیگر شهدای ۷تیر نیز در عرصه‌های دیگر الگوهایی برای ما هستند.

    تولیت آستان مقدس حضرت معصومه (س) با ضروری دانستن توجه به این ویژگی‌ها از سوی همه افراد، به‌ویژه بنیاد شهید و خانواده‌های شهدا خاطرنشان کرد: ما باید این سرمایه‌ای که در اختیار داریم را قدر بدانیم و آن را حفظ کنیم.

    وی در ادامه وحدت و انسجام در کشور را بیش از هر دوران دیگر ضروری دانست و گفت: ممکن است ما نسبت به افراد انتقادهایی داشته باشیم، ولی باید آن را از راهش ابراز کرد، نباید به‌گونه‌ای رفتار شود که دشمنان را از این کار خوشحال شوند و گمان کنند که ما به جان هم افتادیم.

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.