جانشین فرمانده سپاه گفت: فتنه ایجاد تکفیر و تروریسم تکفیری محصول شکست‌های دنباله داری بود که آمریکایی‌ها از اسلام و مسلمانان دریافت کرده بودند.

به گزارش شهرکریمه ، سردار حسین سلامی در مراسم گرامیداشت آغاز امامت حضرت بقیه‌الله (عج) و شکرانه پیروزی محور مقاومت بر ایادی استکبار که از سوی نهادهای عالی حوزوی در حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد، با اشاره به اینکه از پیروزی‌های مقاومت بر داعش می‌توان به‌عنوان بخش درخشانی از تاریخ نوین اسلام یاد کرد و گفت: این پیروزی‌های عظیم توانست یکی از خطرناک‌ترین و ویرانگرترین فتنه‌های شوم عالم استکبار و مزدوران تکفیری آنان را خاموش کند.

وی بیان کرد: به تعبیر مقام معظم رهبری این پیروزی‌های عظیم نه تنها جهان اسلام را از شر یک فتنه عظیم نجات داد، بلکه بشریت را از ظهور این آتش سوزان و مخرب رهایی بخشید.

جانشین فرمانده کل سپاه گفت: داعش جایی بود که سیاست آمریکایی‌ها، اسرائیلی‌ها، انگلیسی‌ها و سعودی‌ها در یک نقطه و در تقاطع یک گذرگاه به یکدیگر رسیده بود تا مسیر جدید و سیاهی را برای امت اسلام ترسیم کنند.

وی تصریح کرد: مقاومت مردان خدا که هجرت را پذیرفتند و از اقصی نقاط عالم اسلام برای دفاع از حریم اهل‌بیت(ع) و دفاع از آبرو، حیثیت، شرافت و کرامت امت اسلامی در عراق و سوریه حاضر شدند و این پیروزی‌ها را رقم زد.

سلامی گفت: در جبهه مقاومت، بسیج جهانی اسلام شکل گرفت و لباس جهاد بر اندام مردان مجاهد زینت‌بخش قوای اسلام شد و توانستند با مدیریت اسلامی فرماندهی شجاع و مؤمن از سپاه به نام سردار قاسم سلیمانی بر این سیاست‌ها خط بطلان بکشند و مسیر نورانی، امن، آرام و امیدبخشی را برای جهان اسلام ترسیم کنند.

وی ابراز داشت: حقیقت آن است که وقتی خورشید پرفروغ انقلاب اسلامی از افق ایران طلوع کرد و پیام آزادی‌بخش و پیام تحقق عدالت الهی و آزادی انسان‌ها از اسارت طاغوت در جهان منتشر شد همان عکس‌العملی که کفار در مقابل بعثت اولیه اسلام از خود نشان دادند در مقیاسی بزرگ‌تر و متفاوت همان واکنش‌ها در مقابل انقلاب اسلامی اتفاق افتاد.

جانشین فرمانده کل سپاه گفت: انقلاب بر اساس سنت‌های الهی پیش می‌رفت و کسی فکر نمی‌کرد روزگاری که در اعماق کشورمان با عوامل استکبار در جنگ بودیم، بتوانیم امروز در کنار مدیترانه و دریای سرخ استکبار را تعقیب کنیم.

وی افزود: دشمنان ما تاریخ سختی در این ۴۰ سال برای ما ساختند و خداوند در طول این مسیر خطرناک ما را با سختی‌ها آشنا کرد.

سلامی گفت: تکامل جزء سنت‌های الهی است و به تدریج نیرومند شدیم و توانستیم دانش و فهم و ادبیات مقاومت در مقابل قدرت‌های بزرگ را بیاموزیم و خداوند به ما به تدریج تقویت قوه دفاعی و نیروی بازدارنده را یاد داد.

وی بیان کرد: خداوند ما را در مسیر جهاد قرار داد و فهمیدیم که راه سعادت نوین مسلمانان از مسیر جهاد می‌گذرد و تعبیری که به ما یاد داده بودند را ما در میدان مقابله به کار بردیم.

جانشین فرمانده کل سپاه گفت: ما می‌دانستیم جهاد لباس عظمت مسلمانان است و می‌دانستیم، اگر اجازه دهیم قومی سرزمینشان توسط دشمن اشغال شود این قوم ذلیل خواهد شد و این حکمت‌ها با تجربه به یقین در دل و قلبمان تبدیل شد.

سلامی گفت: اراده آنها در خاموش کردن این نور روشن شده در جهان اسلام بود و از همه گونه فتنه مانند جنگ تحمیلی، محاصره اقتصادی، فتنه‌های تجزیه‌طلبانه، انزوا بخشی و … استفاده کردند اما خداوند آنها را ناکام گذاشت.

وی تصریح کرد: نقشه سیاسی آمریکا، صهیونیست‌ها، انگلیسی‌ها و شرکای منطقه‌ای آنها برای خاموش کردن این انقلاب بسیار عظیم و خطرناک بود و ما که در میدان نبرد با این جرثومه‌های فساد سال‌ها درگیر بودیم شاهد بودیم که از همه ظرفیت‌های خود علیه نظام و ملت ایران استفاده کردند.

سلامی گفت: آنها وقتی احساس کردند که نمی‌توانند از صدور پیام‌های انقلاب و تکثیر اندیشه‌های نوین رهبران بزرگ آن جلوگیری کنند و احساس می‌کردند این پیام طیب و این مفاهیم متعالی در حال درنوردیدن مرزها و تسخیر ذهن‌هاست و هر روز با یک تشییع ‌جنازه سیاسی در کشورهای مختلف مانند مصر، لیبی، بحرین و … مواجه‌اند دست به یک حیله سیاسی جدیدی زدند.

وی عنوان کرد: فتنه ایجاد تکفیر و تروریسم تکفیری محصول شکست‌های دنباله داری بود که آمریکایی‌ها از اسلام و مسلمانان دریافت کرده بودند و آنها محیط سوریه را برای نقطه مقابله انتخاب کردند.

جانشین فرمانده کل سپاه گفت: آنها از ظرفیت گروه‌های تکفیری و احساسات جوانان مسلمان استفاده کردند و می‌خواستند در یکی از حساس‌ترین نقاط جهان آغازی برای سیاست جدیدشان و برای ممانعت از نفوذ اسلام در منطقه ایجاد کنند.

وی با بیان اینکه آنچه در این ۶ سال اتفاق افتاد یک معجزه الهی بود گفت: آنها این گروه‌ها را مسلح کردند و همه شخصیت‌های حقیقی و حقوقی در کشورهایی مانند عربستان را ترغیب کردند و سیستم‌های بانکی را برای حمایت از آنان به صحنه آوردند.

سلامی ادامه داد: مرزهای کشورهای همسایه سوریه باز شدند و هزاران هزار تکفیری منحرف و جوانان احساسی که به دنبال میدانی برای جهاد بودند تحت تأثیر فتاوای وهابیان در عربستان و شارژ احساسی به سوریه هجوم آوردند.

وی گفت: اوضاع به حدی خطرناک شد که خمپاره‌های بخشی از این گروه‌ها در مراکز حساس سوریه فرود می‌آمد و همه و حتی مقامات نظام سوریه نگران بودند و احساس می‌کردند که راه بازگشتی ندارند.

جانشین فرمانده کل سپاه بیان کرد: عامل بازگشت این جریان فهم عمیق، حکمت بالغه، شناخت دقیق، توکل بالا، قدرت رهبری و شجاعت انقلابی و سیاسی یک روحانی برجسته به نام آیت العظمی امام خامنه‌ای بود.

وی گفت: او می‌دانست در ژرفا و عمق سیاست دشمنان ما چه می‌گذرد و می‌دانست اگر دشمنان ما فرصت یابند سوریه را ساقط کنند هیچ قدرت دیگری نمی‌تواند در مقابل آنها بایستد مگر اینکه به مرزهای ما برسند و ما بتوانیم با روحیه ای عاشورایی و غیرت جوانانمان مسیر حرکت آنها را سد کنیم که هزینه بسیاری برای ما به همراه خواهد داشت.

سلامی بیان کرد: رهبر انقلاب ما از همان نقطه، مهار آنان را دستور کار قرار داد و فرماندهان ما به فرماندهی سردار سلیمانی وارد صحنه شدند و امید و اعتماد به نفس بازگشت.

وی عنوان کرد: شهر به ‌شهر و کوچه‌ به ‌کوچه فرزندان امت اسلام جنگیدند و مجاهدانی از ایران، افغانستان و پاکستان و … در آن سرزمین شمشیر جهاد برکشیدند.

جانشین فرمانده کل سپاه گفت: داعشی‌ها به هر مسجدی و هر مقامی که می‌رسیدند منهدم می‌کردند و بیشتر کسانی که توسط آنها کشته شده بودند، سنی بودند.

وی تصریح کرد: بغداد هم در آستانه سقوط قرار گرفت اما مردان این سرزمین توانستند با الهام از اندیشه‌های رهبر عزیزمان بشتابند و داعشی‌ها را از آن سرزمین بیرون کنند.

سلامی گفت: جوانان عراقی که تعلیم‌یافتگان انقلاب اسلامی بودند، لباس جهاد بر تن کردند و نیروی‌های بسیجی عراقی شکل گرفت و هر تهدیدی که دشمن علیه ما اندیشیده بود نتیجه معکوس گرفت.

وی ابراز داشت: اگر دشمنان آن سرزمین‌ها را اشغال نمی‌کردند، توجیه و مشروعیتی برای حضور زبانه‌های انقلاب وجود نداشت.

جانشین فرمانده کل سپاه گفت: آنها می‌خواستند اسرائیل در حاشیه امن قرار بگیرد و با تفرقه‌های خونین در جهان اسلام جهت اصلی دشمنی را از رژیم صهیونیستی به جهان اسلام بازگردانند.

وی افزود: رهبری به ما سفارش کردند کاری کنیم که هم تلفات خودمان و هم تلفات آنها کمتر باشد و نیروهای اسلام به هم پیوستند و قدرت اسلام سازمان‌دهی شد و امروز در کنار رژیم صهیونیستی، حزب‌اللهی قرار داد که از ۱۱ سال پیش چندین برابر قوی‌تر است.

سلامی گفت: امروز در سوریه جمعی از نیروهای مدافع اسلام و نیروهایی که انگیزه نبرد با صهیونیست‌ها را دارند مستقر و مسلحند.

وی ابراز داشت: امروز در عراق یک نیروی عظیم مردمی در پرتو انقلاب ایران شکل گرفته است و این قدرت امروز وسعت پیدا کرده است؛ روزگاری ما تنها بودیم اما امروز دیگران نیز به ما پیوسته‌اند .

جانشین فرمانده کل سپاه تصریح کرد: در سال‌های گذشته در پرتو درخشش اسلام انقلابی و ناب تمام پیش‌بینی‌ها این بود که هویت مسیحی در اروپا به نفع اسلام تغییر یابد و این حرکت تکفیری‌ها موجب توقف این پیشروی‌ها شد.

سلامی گفت: اما امروز دشمنان ما در حاشیه تحولات قرارگرفته‌اند و فرهنگ شکست خوردن را در مواجهه با جوانان ما آموخته‌اند و جوانان مؤمن ما فرهنگ پیروزی را فراگرفته‌اند و امروز نظام مقدس ما در اوج اقتدار جهانی قرار گرفته است.

وی عنوان کرد: البته دشمنی‌ها ادامه دارد، جغرافیای تکفیری از بین رفته است اما تفکر تکفیر هنوز هست و ممکن است مناطق دیگری را به شکل دیگری به آشوب بکشاند.

جانشین فرمانده کل سپاه گفت: امروز ما مقتدریم و استعداد دفاع از انقلاب و هویت دینی و ملی و بخش‌های مهمی از جهان اسلام را داریم و نگران چیزی نیستیم و دشمنانمان را بیش از گذشته شناخته‌ایم.

وی بیان کرد: دشمنانمان ما را در گذشته آزموده‌اند و بهتر است به قدرتی که ظهور یافته است احترام بگذارند چراکه هرچه گردونه دشمنی را بچرخانند چیزی جز شکست عایدشان نخواهد شد.