×
×

جانشین سازمان بسیج مستضعفین
امروز مهمترین عملیات فرهنگی نظام اسلامی اردوهای راهیان نور است.

  • کد نوشته: 2203
  • جانشین سازمان بسیج مستضعفان کشور در جلسه ستاد راهیان نور قم در تالار امام جواد (ع) استانداری گفت:امروز مهمترین عملیات فرهنگی نظام اسلامی اردوهای راهیان نور است. به گزارش شهرکریمه، سردار علی فضلی عصر شنبه در جلسه ستاد راهیان نور قم در تالار امام جواد (ع) استانداری این استان، با بیان این مطلب، اظهار داشت: […]

    امروز مهمترین عملیات فرهنگی نظام اسلامی اردوهای راهیان نور است.
  • جانشین سازمان بسیج مستضعفان کشور در جلسه ستاد راهیان نور قم در تالار امام جواد (ع) استانداری گفت:امروز مهمترین عملیات فرهنگی نظام اسلامی اردوهای راهیان نور است.

    به گزارش شهرکریمه، سردار علی فضلی عصر شنبه در جلسه ستاد راهیان نور قم در تالار امام جواد (ع) استانداری این استان، با بیان این مطلب، اظهار داشت: امروز مهمترین عملیات فرهنگی نظام اسلامی اردوهای راهیان نور است.
    وی ادامه داد: راهیان نور در سایه وحدت و یکدلی توسعه کمی و کیفی پیدا کرده و در یک رقابت بسیار صمیمانه در طول سال بستری را فراهم نموده تا مردم از روحانیت و معنویتی که در سال های دفاع مقدس بر فضای ۵ استان زمینی و ۲ استان دریایی کشور حاکم بوده بهره مند شوند.
    این فرمانده بسیج با بیان اینکه همه ساله در اوایل مهرماه اعزام کاروان های دانش آموزی به مناطق عملیاتی از یک استان کشور برگزار می شود، افزود: آموزش و پرورش هویت اصلی اردوهای راهیان نور است، و این اردوها بدون مشارکت و همکاری آموزش و پرورش با سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و بسیج مستضعفان به هیچ وجه معنا و مفهومی نداشت.
    وی با اشاره به استقبال خوب دانش آموزان کشور از اردوهای راهیان نور خاطر نشان کرد: برغم کم بودن بضاعت مالی سال گذشته ننها از یکی از مدارس استان بوشهر که ۱۲۰ دانش آموز داشت، ۸۵ نفر به این اردوها اعزام شدند.
    فضلی با اشاره به تشکیل قرارگاه راهیان نور به ریاست استانداران در هر استان و دبیری سپاه استانی، افزود: در برخی از استان های کشور این قرارگاه سالانه ۱۷ جلسه برگزار، و در یک رقابت برادرانه همه ظرفیت های استان در خدمت این امر بسیج می شوند.
    این جانباز دوران دفاع مقدس با اشاره به حمله فرهنگی دشمن علیه فرزندان دلبند این کشور، اذعان کرد: اگر جوانان کشور در برابر این هجمه ها مصون نشوند، در آینده آسیب پذیری آنها زیاد می شود، و اگر شرایط کشور و استان ها را بسیج کنیم، با طیب خاطر و شرایط مساعد این عزیمت ها صورت می گیرد.
    جانشین فرمانده بسیج با تاکید بر ضرورت هدایت بودجه های فرهنگی آموزش و پرورش به سمت اردوهای راهیان نور، افزود: خوشبختانه زیر ساخت های موجود در مناطق عملیاتی از سال ۸۸ تاکنون رشد قابل توجهی پیدا کرده و ظرفیت زائر سراهای مستقر از ۱۱ هزار و ۹۰۰ تن به بیش از ۱۲۰ هزار تن افزایش یافته ولی در مواقع نوروز که با شلوغی و پیک جمعیت مواجه هستیم با کمبود مکان اقامتی روبرو می شویم و باید از مساجد، مدارس و حسینیه ها استفاده کنیم.
    وی با بیان اینکه اعزام کاروان راهیان نور از ابتدای اردیبهشت ماه هر سال آغاز و تا پایان فروردین ماه سال بعد ادامه پیدا می کند، از اعزام یک میلیون و ۴۰۰ هزار تن از اقشار مختلف به این اردو از اول اردیبهشت ماه سال جاری تاکنون خبر داد، و افزود: در حال حاضر قریب به ۵۰ زائر سرا در مناطق عملیاتی کشور وجود دارند، که در برخی از آنها چند استان اقامت داده می شوند.
    معاون هماهنگ کننده سپاه علی بن ابیطالب (ع) نیز در این جلسه با اشاره به اهمیت اعزام دانش آموزان به اردوهای راهیان نور در راستای آشنایی آنها با نسلی که با تاسی از امام حسین (ع) به خاک و خون کشیده شدند، افزود: امروز نیروهای سپاه و بسیج در لباس پاسداری و همچنین معلمان و فرهنگیان در کسوت معلمی به تعبیر رهبر معظم انقلاب در یک تنگه احد قرار گرفتیم و باید هر یک وظیفه ای که بر عهده داریم را انجام دهیم.
    سرهنگ رضا فقیهی با تاکید بر همدلی بسیار خوبی که بین مسئولان استان بر سر ارزش ها وجود دارد، و راهیان نور و مسیر دفاع مقدس نیز به عنوان یک ارزش تلقی می شود، افزود: در سال گذشته ۸ هزار تن از اقشار مختلف مردم قم که ۲ هزار و ۵۰۰ تن از آنها از روستائیان بودند با هدف آشنایی با فرهنگ استقامت، تقوی، ایستادگی و تبعیت از ولی فقیه به مناطق غربی کشور اعزام شدند.
    وی با اشاره به اعزام ۱۰ دستگاه اتوبوس از طلاب جامعه المصطفی به این مناطق از برنامه ریزی های صورت گرفته برای اعزام ۱۵ هزار دانش آموز از امروز تا اول اسفند ماه خبر داد، و افزود: با توجه به قرار داشتن مقتل شهیدان مهدی و مجید زین الدین و ۵۲ شهید دیگر در منطقه غرب کشور احداث یادمان این شهیدان در دستور کار قرار دارد، که نیازمند تامین هزینه و اعتبار کافی است.
    گفتنی است، امروز یکهزار تن از دانش آموز استان های قم، سمنان، تهران و مرکزی در نخستین اعزام کاروان های دانش آموزی در سال تحصیلی جدید به صورت نمادین از حرم حضرت معصومه (س) به مناطق عملیاتی اعزام شدند.

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.