تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) گفت: امر به معروف و نهی از منکر به عنوان دو موهبت الهی یک غذای روحی برای انسان به شمار می‌رود.

به گزارش شهرکریمه ، آیت‌الله سید محمد سعیدی ظهر امروز در مراسم تقدیر از فعالان امر به معروف و نهی از منکر و نماز در دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به ضرورت توجه به فریضه امر به معروف و نهی از منکر اظهار کرد: انجام این فریضه، کاری پرهزینه است، اما نباید امر به معروف و نهی از منکر در جامعه به فراموشی سپرده شود، چون انجام این کار اثرات مثبت زیادی دارد.

وی ادامه داد: در صورتی کار ما در زمینه اقامه نماز و امر به معروف و نهی از منکر تاثیرگذار و ماندگار خواهد بود که با نیت خیرخواهانه در این زمینه گام برداریم، توجه به این بحث ضروری است.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) افزود: امر به معروف و نهی از منکر از جمله تکالیف الهی است که باید به دیگران با زیبایی و شیرینی ارائه شود، امر به معروف و نهی از منکر به عنوان دو موهبت الهی یک غذای روحی برای انسان به شمار می‌رود.

آیت‌الله سعیدی با اشاره به ضرورت داشتن اخلاص در کارها اظهار کرد: باید در انجام کارها نیت خالص داشته باشیم، بستر و زمینه کار در دین اسلام فراهم شده است، خواندن نماز مشکلی ندارد، اما اقامه این فریضه الهی با هزینه و تلاش فراوان همراه است.

وی ادامه داد: باید در مسائل مختلف بکوشیم که نماز را اقامه کنیم و این اقامه نماز را به بخش‌های مختلف جامعه ارائه بدهیم، آثار و برکات اقامه نماز در جامعه بر هیچ کسی پوشیده نیست.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) افزود: بنای کعبه و اهرام مصر هر دو از بناهای ماندگار در جهان است، خانه کعبه با عشق و نیت خالص ساخته شد، به همین دلیل از آن با نیکی یاد می‌شود، اما در خصوص اهرام مصر این مسائل وجود ندارد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: بنای اهرام مصر براساس ظلم بود، در قرآن هم به این مطلب اشاره شد که فرعون مردم مصر را به بیگاری گرفت.