×
×

مدیرمرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی:
امنیت در فضاهای مجازی باید به صورت جدی دنبال شود/لزوم حضور روحانیون در فضای مجازی

  • کد نوشته: 1869
  • مدیرمرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی گفت: طلبه ها و روحانیان با تبلیغ پیام اهل بیت(ع) و دین اسلام حضور جدی در فضای مجازی داشته باشند. به گزارش شهرکریمه، حجت الاسلام والمسلمین حمید شهریاری روز پنجشنبه در مراسم رونمایی از نرم افزار کتابخانه حج که در مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی برگزار شد، با اشاره به […]

    امنیت در فضاهای مجازی  باید به صورت جدی دنبال شود/لزوم حضور روحانیون در فضای مجازی
  • مدیرمرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی گفت: طلبه ها و روحانیان با تبلیغ پیام اهل بیت(ع) و دین اسلام حضور جدی در فضای مجازی داشته باشند.

    به گزارش شهرکریمه، حجت الاسلام والمسلمین حمید شهریاری روز پنجشنبه در مراسم رونمایی از نرم افزار کتابخانه حج که در مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی برگزار شد، با اشاره به نقش موثر طلبه ها و روحانیان در فضاهای مجازی افزود: باید از این ابزار تبلیغاتی و ارتباطی گسترده برای پاسخگویی به شبهه های ایجاد شده توسط جریان های مختلف بهره برد.
    وی افزود: امروز جریان دین اسلام در مقابل جریان فساد قرار گرفته است که نیازمند مدیریت راهبردی برای مقابله با هجمه های فرهنگی و دینی هستیم.
    مدیرمرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی ادامه داد: حوزه های علمیه همیشه ثابت کرده است که اقداماتی در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات انجام داده است و به تولید محتواهای مختلف پرداخته است.
    وی با بیان اینکه امروز جنگ در بستر مجازی ایجاد شده است گفت: امروز داعش اعضای خویش را از طریق شبکه های اجتماعی جمع آوری و اقدام به تمرکز قدرت کرده است که این امر نشانگر اقتدار شبکه های مجازی در بسترهای حاکمیتی است که اگر به آن توجه نشود با مشکل روبرو خواهیم شد.
    شهریاری ادامه داد: امروز امنیت باید در فضاهای مجازی به صورت جد دنبال شود، نیروی انتظامی همانگونه که در اجتماع حافظ امنیت است باید در شبکه های مجازی نیز برای افرادی که از خط قرمز ها عبور می کنند جریمه هایی در نظر بگیرد.
    وی با اشاره به اینکه امروز باید نگران هجمه های فرهنگی در شبکه های اجتماعی باشیم گفت: باید با توجه به منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی در حوزه فضای مجازی و با استفاده از فرصت های آن در مقابل تهدیدات برنامه ریزی کرد.
    مدیرمرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی بیان داشت: فضای مجازی مانند یک تیغ دولبه است که در مقابل فرصت ها، تهدید ها و در مقابل مردم حاکمیت ها قرار دارند.
    وی خاطر نشان کرد: امروز شبکه های مجازی به قدری تاثیر گذار شده اند که نیمی از مردم جهان از آن بهره می برند و پیام رسانی صدا و سیما را تحت شعاع قرار داده است.
    شهریاری با بیان اینکه شبکه های اجتماعی افکار عمومی را هدایت می کنند گفت: برخی از این شبکه ها مسیر حاکمیت های را تغییر می دهند و اثرگذاری گسترده سیاسی و اجتماعی بسزایی از خویش بر جای می گذارند.
    وی ادامه داد: بزرگترین سرمایه داران دنیا کسانی هستند که در حوزه های فضای مجازی سرمایه گذاری کرده اند و از این طریق دسترسی به اطلاعات افراد در شبکه های مختلف دارند.
    نرم افزار کتابخانه حج با نمایش متن ۸۲۰ عنوان کتاب در بیش از یک هزار جلد از آثار منتشر شده توسط حوزه نمایندگی ولی فقیه در امور حج و زیارت و قابلیت دسته بندی کتاب ها بر اساس موضوع های مختلف و ارتباط با برنامه آیات قرآنی رونمایی شد.

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.