نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی گفت: امنیت امروز کشور مرهون اعتقادات دینی و نیز روحیه و فرهنگ جهادی است که این روحیه جهادی در نیروهای نظامی و انتظامی جمهوری اسلامی حاکم است.

به گزارش شهرکریمه حجت الاسلام مجتبی ذوالنور روز پنجشنبه در همایش «سهم من از امنیت و آرامش» در سالن همایش های شهرداری قم، با بیان این که نیروی انتظامی، گسترده ترین و متنوع ترین ماموریت ها در بین نیروهای مسلح جمهوری اسلامی را به عهده دارد افزود: باید متناسب با هر نوع ماموریت نیروی انتظامی، ابزار و تکنولوژی های مرتبط با آن در اختیار جان بر کفان امنیت ملت ایران باشد.
وی در ادامه، تولید، تامین، توسعه و تعمیق امنیت را در گروه توجه به مسائل اقتصادی و فرهنگی دانست و گفت: مولفه های متعددی از جمله فرهنگ، اقتصاد و اشتغال در امنیت موثر است و دین، معنویت و فرهنگ دینی می تواند در کاهش ناهنجاری های اجتماعی نقش بسزایی داشته باشد.
ذوالنور با بیان این که فرهنگ عمومی متاثر از فرهنگ دینی و اعتقادی جامعه است، ادامه داد: اگر در کسی مشکل های اقتصادی و پایبند نبودن به تقیدهای دینی و مذهبی جمع شود به طور قطع این شخص به راحتی می تواند در جامعه ایجاد ناامنی و هنجارشکنی کند.
همایش «سهم من در امنیت و آرامش» و همچنین جلسه شورای اداری استان قم با حضور علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی،سردار حسین اشتری فرمانده ناجا، سردار کاظم مجتبایی فرمانده انتظامی استان قم و جمعی دیگر از مسئولان ملی و استانی در سالن همایش های شهرداری قم برگزار شد.
گفتمان سازی برای سهم پذیری سازمان ها در جهت ایجاد امنیت و آرامش، اجتماعی کردن فضای کنترل جرم، واکنش هدفمند به نشانگاه های آسیب پذیر، توسعه سامانه های امنیت هوشمند، تبیین نظام واره جرایم و آسیب های اجتماعی و به کارگیری استعدادهای مردم نهاد برای امنیت و آرامش از جمله اهداف برگزاری این همایش بود.