×
×

امکان اسکان ۵۹ هزار زائر در قم فراهم شد/ افزایش ظرفیت پارکینگ‌ها – پایگاه خبری شهرکریمه | اخبار ایران و جهان

  • کد نوشته: 14633
  • [ad_1] به گزارش خبرنگار شهرکریمه، حمید یزدانی شامگاه چهارشنبه در جلسه ستاد تسهیلات زائرین استانداری قم که در سالن جلسات امام جواد (ع) استانداری قم برگزار شد، گفت: سعی کردیم ظرفیت اسکان مسافران در قم همزمان با ایام نوروز را به ۵۹ هزار نفر برسانیم. وی با اشاره به نظارت و ساماندهی مراکز گردشگری، ادامه […]

    امکان اسکان ۵۹ هزار زائر در قم فراهم شد/ افزایش ظرفیت پارکینگ‌ها – پایگاه خبری شهرکریمه | اخبار ایران و جهان
  • [ad_1]

    به گزارش خبرنگار شهرکریمه، حمید یزدانی شامگاه چهارشنبه در جلسه ستاد تسهیلات زائرین استانداری قم که در سالن جلسات امام جواد (ع) استانداری قم برگزار شد، گفت: سعی کردیم ظرفیت اسکان مسافران در قم همزمان با ایام نوروز را به ۵۹ هزار نفر برسانیم.

    وی با اشاره به نظارت و ساماندهی مراکز گردشگری، ادامه داد: کشیک شبانه ما راه اندازی شده و چهار مرکز نوروزی و چهار مجتمع بین راهی فعال شده است.

    مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم گفت: با توجه به بی‌تحرکی دانشگاه‌های استان در واگذاری ظرفیت‌های اسکان، استانداری باید ورود جدی کرده و زمینه‌های اسکان مسافران در مراکز دانشگاهی را در روزهای آتی فراهم کند.

    آماده‌سازی ۱۸ نقطه برای تأمین ظرفیت پارکینگ در نوروز

    معاون خدمات شهری و امور اجتماعی شهرداری قم نیز در این جلسه اظهار کرد: برنامه عملیاتی برای شناخت ظرفیت‌ها، کمبودها و فرصت‌ها باید در قم تدوین شود.

    سید امیر سامع با بیان اینکه می‌توانیم از ظرفیت اماکن استیجاری برای اسکان زائرین استفاده کنیم گفت: بوستان غدیر ۹۰ هکتار وسعت دارد که ۱۲ هکتار آن به بوستان شهری تبدیل شده است و از ظرفیت این بوستان به عنوان استراحت‌گاه استفاده می‌شود.

    وی با اشاره به ظرفیت ۴ هزار و ۸۰۰ پارکینگ در قم افزود: روزانه بالغ بر ۲۰ هزار خودرو در این ظرفیت‌های پارکینگی مراجعه می‌کنند و امسال ۱۸ نقطه برای تأمین ظرفیت پارکینگ در ایام نوروز در نظر گرفته‌شده است.

    معاون شهردار قم بیان کرد: پارکینگ پروژه شهید کاظمی ظرفیت ۷۰۰ خودرو را دارد که همراه با فضاهای موجود در اختیار زائرین قرار می‌گیرد.

    سامع با اشاره به وضعیت پروژه شهید کاظمی اظهار کرد: در این پروژه یک پارکینگ موقت برای ایام نوروز ایجاد خواهیم کرد که این پارکینگ ظرفیت پارک برای ۷۰۰ خودرو را دارد.

    وی ادامه داد: بنرها و نقشه‌های شهرداری قم برای ایام نوروز در حال چاپ است و سامانه ۱۳۷ برای اطلاع رسانی به مسافران آماده است.

    معاون خدمات شهری و امور اجتماعی شهرداری قم توضیح داد: در ایام نوروز نمازخانه‌های بوستان‌ها برای اقامه نماز آماده‌اند و در ۱۰ بوستان نیز نماز جماعت اقامه می‌شود.

    موانع در عوارضی‌ها به حداقل برسد

    معاون امور عمرانی استانداری قم نیز در این جلسه بیان داشت: با پیگیری‌های انجام شده ۱۰۰ دستگاه اتوبوس وارد شهر قم شده و به ناوگان شهری اضافه می‌شود تا مردم برای تردد در نوروز مشکلات کمتری داشته باشند.

    محسن بهشتی با اشاره به لزوم رسیدگی به عوارضی‌های استان عنوان کرد: وضعیت ورودی‌های قم به هیچ وجه مناسب نبوده و موانعی که نرسیده به عوارضی‌ها تعبیه شده باید به حداقل برسد.

    وی گفت: در مواقعی که با صلاحدید پلیس باید گیت‌های عوارضی آزاد شوند، دستگاه‌های مربوطه باید همکاری‌های لازم را به عمل آورند.

    پیک فرهنگی برای نوروز آماده شده است

    مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم نیز با بیان اینکه امسال ۲۰ درصد برنامه‌های فرهنگی ارشاد در استقبال از نوروز جدید است، بیان کرد: برای استقبال از زائرین و مسافرین نوروزی اقدامات خوبی صورت گرفته است و برای ایام نوروز پیک فرهنگی آماده شده است.

    سید موسی حسینی کاشانی با بیان اینکه ۳ هزار مترمربع تبلیغات فرهنگی سطح شهر از ۲۸ اسفندماه انجام می‌شود، گفت: پیام‌های فرهنگی در این ۳ هزار متر مربع اکران خواهد شد.

    وی ایجاد غرفه‌های عیدی کتاب، غرفه‌های خوشنویسی و نقاشی در حرم مطهر و جمکران و برگزاری بیش از ۳۰۰ خیمه معرفت در بقاع متبرکه را از برخی برنامه‌های نوروزی برشمرد.

    [ad_2]

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.