[ad_1] به گزارش پایگاه خبری شهرکریمه از قم، حسن آقاجانی ظهر امروز در همایش روز ملی صادرات در استان قم در سالن همایش‌های اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی استان با اشاره به مشکلات صادرکنندگان استان قم اظهار کرد: صادرکنندگان استان در داخل استان مشکل ندارند، اما مشکلات این صادرکنندگان در سطح ملی است. وی […]

[ad_1]

به گزارش پایگاه خبری شهرکریمه از قم، حسن آقاجانی ظهر امروز در همایش روز ملی صادرات در استان قم در سالن همایش‌های اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی استان با اشاره به مشکلات صادرکنندگان استان قم اظهار کرد: صادرکنندگان استان در داخل استان مشکل ندارند، اما مشکلات این صادرکنندگان در سطح ملی است.

وی ادامه داد: ویترین اقتصادی هر کشوری آمار صادرات است و این آمار نشان دهنده پایین بودن قیمت تمام شده کالا و کیفیت داشتن آن است، در این راستا دولت‌ها برای صادرات جایزه در نظر می‌گیرند و ترکیه در این زمینه بالاترین جایزه‌های صادراتی را می‌دهد و این کشور در صادرات موفق بوده است.

رئیس اتحادیه صادرکنندگان استان قم افزود: صادرکنندگان برای افزایش ارزش پول ملی تلاش می‌کنند و با صادرات، اشتغال به وجود می‌آید و به همین دلیل باید مراعات صادرکنندگان شود، اما شاهد هستیم که هر روز قوانین جدیدی برای صادرات اعمال شده است.

آقاجانی راه نجات کشور را رونق صادرات دانست و تصریح کرد: ظرفیت افزایش صادرات به کشورهای عراق و افغانستان تا ۳۰ میلیارد دلار وجود دارد، البته به شرط اینکه قیمت تمام شده کالا در کشورمان کاهش یابد.

وی ادامه داد: امکان صادرات ۴۰ میلیارد دلاری از طریق بازارچه‌های مرزی در صورت اعمال قوانین مدنظر صادرکنندگان وجود دارد و این مساله کارشناسی شده است.

رئیس اتحادیه صادرکنندگان استان قم خاطرنشان کرد: صادرکنندگان با وجود مشکلاتی که دارند، به صادرات ادامه می‌دهند و به دنبال تربیت صادرکننده در یک موسسه آموزشی در استان قم هستیم

انتهای پیام/۷۸۰۰۴/آ۳۰

[ad_2]