×
×

امید می‌رود با اقامه نماز باران در قم و درهای رحمت و بارش الهی به روی کشور و استان قم باز شود

  • کد نوشته: 7933
  • مدیرکل هواشناسی استان قم تأکید کرد: امید می‌رود با اقامه نماز باران در قم و درهای رحمت و بارش الهی به روی کشور و استان قم باز شود

    امید می‌رود با اقامه نماز باران در قم و درهای رحمت و بارش الهی به روی کشور و استان قم باز شود
  • به گزارش شهرکریمه یحیی زارع در گفت‌وگو با خبرنگاران، با اشاره وضعیت کم آب و خشکسالی موجود در استان اظهار داشت: استان قم در وضعیت کم‌آبی و خشکسالی قرار دارد.

    وی با تأکید بر مسئله خشکسالی و کم‌آبی استان از ابتدای سال زراعی جاری افزود: از ابتدای سال زراعی جاری در مسئله بارش و نزولات آسمانی استان قم با وضعیت بسیار بدی مواجهه هستیم و میزان بارش‌های متوسط در استان نیز با کاهش قابل‌ملاحظه‌ای روبه‌رو شده است.

    مدیرکل هواشناسی استان قم با اشاره به‌روزهای بارانی کم استان قم نسبت به سال‌های اخیر گفت: امسال به‌طور متوسط ۹۰ درصد از میزان بارش‌های آسمانی کاسته شده که به‌نوبه خود می‌تواند سبب بروز مشکلات و معضلاتی درزمینهٔ خشکسالی و کم‌آبی شود.

    زارع با تأکید بر مطرح‌شدن اقامه نماز باران در جلسه ستاد بحران استان قم عنوان کرد: در جلسه اخیر ستاد مدیریت بحران استان، از استاندار قم درخواست شد که مقدمات برپایی و برگزاری نماز باران در قم ایجاد شود که خوشبختانه با موافقت و پیگیری‌های صورت گرفته این سنت حسنه اسلامی در استان قم تصویب شد.

    وی با انتقاد از حاشیه‌سازی‌های برخی افراد معاند در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی ابراز کرد: زمانی که طرح اقامه نماز باران در استان قم کلید خورد پیش‌بینی نقشه‌های هواشناسی از فعالیت هیچ سامانه بارشی در سطح استان خبر نمی‌داد و رصد خبرهای هواشناسی نیز نشان می‌دهد که خبری در مورد احتمال بارش در روزهای ابتدایی هفته آینده نشان نمی‌دهد و از همین رو نیز حاشیه‌سازی‌های برخی افراد در فضای مجازی از روی اطلاع و مسائل کارشناسی نیست.

    مدیرکل هواشناسی استان قم تأکید کرد: امید می‌رود با اقامه نماز باران در قم و درهای رحمت و بارش الهی به روی کشور و استان قم باز شود، همچنین به خاطر وضعیت بسیار بد استان درزمینهٔ بارش و کم‌آبی باید اقامه این قبیل از سنت‌های اسلامی در استان قم ادامه‌دار باشد شایسته است تا مردم و مؤمنین حضور پرشکوهی در این مراسم داشته باشند.

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.