[ad_1] به گزارش حوزه پارلمانی شهرکریمه، حسین امیرعبداللهیان دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین الملل در صفحه شخصی خود در اینستاگرام مطلبی منتشر کرد، که متن آن به شرح زیر است: به‌زودی دوره کاری خانم فدریکا موگرینی (سیاستمدار ایتالیایی) مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا پایان می یابد و احتمالا جوزپ بورل، سیاستمدار ۷۲ ساله اسپانیایی […]

[ad_1]

به گزارش حوزه پارلمانی شهرکریمه، حسین امیرعبداللهیان دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین الملل در صفحه شخصی خود در اینستاگرام مطلبی منتشر کرد، که متن آن به شرح زیر است:

به‌زودی دوره کاری خانم فدریکا موگرینی (سیاستمدار ایتالیایی) مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا پایان می یابد و احتمالا جوزپ بورل، سیاستمدار ۷۲ ساله اسپانیایی جانشین وی خواهد شد.

عنوان پایان‌نامه دانشگاهی موگرینی «رابطه سیاست و دیانت در اسلام» است. طی دو مرحله مذاکره و گفتگو با وی در بروکسل و تهران (حاشیه مراسم تحلیف رییس جمهور) دریافتم که وی شناخت خوبی از منطقه ما دارد و رابطه سیاست و دین را مطالعه و درک کرده است. اما بدلیل ناهمگنی اتحادیه اروپا، ماموریت فدریکا در برجام به فرجام عملی نرسید.

اروپای سیاسی امروز ، نوجوان مغروریست که قادر به حفظ استقلال واقعی خود از آمریکا نیست. باید گفت خانم موگرینی شخصیت مثبت و قابل احترامی است که در ساختار معیوب اتحادیه اروپا ، سخنان مثبت برجامی او به عمل کار نیامد. هر چند امروز در سناریوی برجام یکطرفه، تقسیم کار پنهان آمریکا و اروپا بشدت مشهود شده است.

انتهای پیام/

[ad_2]