حجت الاسلام والمسلمین محمد حسن نبوی معاون تبلیغ حوزه های علمیه سراسر کشور در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، به انتقاد صریح رهبر معظم انقلاب نسبت به وجود ولنگاری فرهنگی در کشور اشاره کرد و گفت: ما از وضعیت فعلی دستگاه های فرهنگی کشور راضی نیستیم. وی افزود: بسیاری از مردم در جامعه با […]

حجت الاسلام والمسلمین محمد حسن نبوی معاون تبلیغ حوزه های علمیه سراسر کشور در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، به انتقاد صریح رهبر معظم انقلاب نسبت به وجود ولنگاری فرهنگی در کشور اشاره کرد و گفت: ما از وضعیت فعلی دستگاه های فرهنگی کشور راضی نیستیم.

وی افزود: بسیاری از مردم در جامعه با ارزش ها گذاری های گوناگون نظام اسلامی جهت پیدا می کنند، تمام هم و غم وزارت ارشاد این است که یک کنسرت برای برخی هنرمندان بگذارد، این یعنی چه؛ یعنی آدمی که در فتنه و خارج از کشور مسائل زیادی داشته؛ گویی که تمام مشکلات ملت با برگزاری کنسرت برای وی حل می شود، این ارزش گذاری محسوب می شود.

معاون تبلیغ حوزه های علمیه با انتقاد از رویه کنونی وزارت ارشاد اظهار داشت: وزیر یک کشور دنبال این است که به مردم بفهماند که انسان های این چنینی برای کشور ارزشمند هستند که تا فتنه می شود به آغوش اجانب بروند و علیه کشور خود صحبت کنند.

وی ادامه داد: چقدر وزارت ارشاد دنبال ارزش گذاری روی نیروهای قوی و ایثارگری است که در عراق و سوریه از کیان اسلام دفاع می کنند و جان می دهند.

حجت الاسلام والمسلمین نبوی با بیان این که ارشاد روی چه مسائلی سرمایه گذاری می کند که به عنوان ارزش در ذهن مخاطب جلوه کند، ابراز داشت: این موارد مسائل مهمی است که مقام معظم رهبری به حق از آن ها گلایه مند هستند.

وی با اشاره به ادعای برخی مبنی بر این که بخش کمی از بودجه به ارشاد تعلق پیدا می کند و حوزه و سازمان تبلیغات نیز بودجه می گیرند، عنوان کرد: بنده معتقد نیستم که حوزه وظیفه خود را به خوبی انجام داده اما با توجه به شرایط و بودجه ها در حد عالی کار شده است.

معاون تبلیغ حوزه های علمیه خاطرنشان کرد: حوزه علمیه نسبت به بودجه قوی ترین فعالیت را در عرصه فرهنگ داشته است، در حال حاضر تعداد بسیاری روحانی هستند که هیچ دریافتی از حوزه ندارند اما ایثارگرانه در کل کشور فعالیت کرده و تبلیغ دین می کنند.

وی اضافه کرد: ما حدود ۳۲۰۰ روحانی ثابت داریم که با زن و بچه از قم به مناطق محروم رفتند که هیچ روحانی وجود ندارد و هزار نفر جمعیت دارد، از این روحانیان به صورت میانگین ۹۰۰ هزار تومان پشتیبانی می شود و حتی به یک میلیون تومان هم نمی رسد، حال کدام یک از سازمان های کشور می تواند ده نفر از نیروهای خود را با زن و بچه به روستاهای محروم بفرستد که پشتیبانی از آنها کمتر از یک میلیون تومان باشد.

حجت الاسلام والمسلمین نبوی با بیان این که هیچ سازمانی نمی تواند چنین کاری کند، گفت: این روحانیت است که با ایثار و گذشت در محروم ترین مناطق حضور پیدا کرده و تبلیغ دین می کنند، ما در همین بودجه های ناچیز که باید به این طلاب بدهیم دچار مشکل می شویم.

منبع: رسا نیوز