×
×

انتقاد مجلس از وزیر نفت و درخواست برکناری زنگنه/ ربیعی: همیشه نام زنگنه در استیضاح‌ها مطرح است

  • کد نوشته: 18358
  • [ad_1] به گزارش خبرنگار پارلمانی شهرکریمه، ۲ تن از نمایندگان مجلس از انتقادات حسن روحانی، رئیس جمهور به بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت و همچنین بنای دولت بر تغییر وی خبر دادند. گویا به نظر می‌رسد ضعف عملکرد وزیر نفت دولت موجب شده تا روحانی هم متقاعد شود که زنگنه کلید حل مشکلات نفت و گاز […]

    انتقاد مجلس از وزیر نفت و درخواست برکناری زنگنه/ ربیعی: همیشه نام زنگنه در استیضاح‌ها مطرح است
  • [ad_1]

    به گزارش خبرنگار پارلمانی شهرکریمه، ۲ تن از نمایندگان مجلس از انتقادات حسن روحانی، رئیس جمهور به بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت و همچنین بنای دولت بر تغییر وی خبر دادند. گویا به نظر می‌رسد ضعف عملکرد وزیر نفت دولت موجب شده تا روحانی هم متقاعد شود که زنگنه کلید حل مشکلات نفت و گاز کشور را گم کرده است. 

    بارها نمایندگان مجلس در انتقاد شفاهی و کتبی و نطق‌های خود نسبت به سوءمدیریت زنگنه انتقاداتی را مطرح کرده بودند ولی گویا دولت گوش شنوایی نداشته و معتقد بود ژنرال زنگنه باید همچنان به فعالیت خود ادامه دهد اما سال به سال وضعیت نفت ایران بدتر شده و خارجی‌ها اطلاعات میادین انرژی ایران را با خود برده و زنگنه هم روابط با دوستان سنتی را بر هم زده بود. 

    جایگزین وزیر نفت انتخاب شده

    ابوالفضل ابوترابی نماینده مردم نجف‌آباد در مجلس شورای اسلامی با ادعای درگیری لفظی حسن روحانی و زنگنه در حاشیه جلسه هیات دولت در یکشنبه هفته جاری گفت: در این نشست روحانی به دلیل ضعف عملکرد زنگنه به وی انتقاد کرده و از اینکه وزارت نفت در شرایط فعلی در زمینه صادرات نفت و گاز تدبیر لازم را ندارد انتقاد شدیدی مطرح کرده است. 

     نماینده مردم نجف‌آباد مدعی شد: شنیده‌ام که جایگزین آقای زنگنه انتخاب شده و وی فردی موفق در هیات دولت محسوب می‌شود. ضمن اینکه جایگزین وزیر نفت فعلی با توجه به عملکرد مثبت‌اش مورد حمایت هم است. 

     

    این عضو کمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس همچنین ادعا کرد: جایگزین وزیر فعلی نفت انسانی تحول‌گرا و فردی بسیار موفق در هیات وزیران است و پیشاپیش به رئیس‌جمهور به دلیل انتصاب عالی او در جایگزینی وزیر فعلی نفت تبریک می‌گویم. 

    وضعیت وقتی جالب تر می‌شود که نمایندگان در ۷ ماه پیش در قالب نامه نامه‌ای هشدار آمیز به سران قوا با ۷۲ امضا نوشتند و گفتند زنگنه اهتمام لازم را در امر نفت و گاز ایران آن هم در شرایطی که جمهوری اسلامی ایران تحت تاثیر تحریم‌های ظالمانه آمریکا قرار گرفته است ندارد و نمی‌تواند تحریم را دور بزند زیرا به تبادلات رسمی معتقد بوده و اصولا گرایش به غرب مشکل اصلی او است. 

    تغییر زنگنه الزامی است

    احمد علیرضابیگی عضو کمیسیون امور داخلی و شوراها مجلس شورای اسلامی هم  با بیان اینکه شنیده‌ایم آقای روحانی در حاشیه جلسه هفته قبل هیات دولت تذکر جدی و انتقاد تندی به بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت داشته است، مدعی شد: رئیس جمهور در این نشست به وزیر نفت گفته است که سوء مدیریت و ضعف او منجر به عدم فروش نفت و گاز ایران شده است. 

    وی افزود: اگر آقای روحانی به انتقاداتی که نمایندگان مجلس و دلسوزان و خیراندیشان داشته‌اند گوش داده بود خیلی زودتر به ضعف وزیر نفت دولتش رسیده‌ بود.

    علیرضا بیگی گفت: توتال اطلاعات ذی‌قیمتی از منابع نفت و گاز ایران با لبخند زنگنه با خود برده است این در حالی است که بارها هشدارهای لازم به آقای زنگنه داده شده بود اما توتال با جمع‌آوری اطلاعات مدنظرش میز مذاکره با تهران را ترک کرد و هیچ خسارتی هم به جمهوری اسلامی پرداخت نکرد در  حالی که توتال برداشت کننده منابع گازی قطر هم بود.

     

    وی اظهار داشت: زنگنه با اجرای برخی اقدامات باعث جواب کردن و خروج دوستان قدیمی ایران شد که البته موضع‌گیری‌های اخیر دولت چین هم در این راستا تحلیل می‌شود. 

    عضو کمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس گفت: در نامه هشدارآمیز به سران سه قوا با امضای ۷۲ نماینده مجلس مبنی بر اینکه باید راس وزارت نفت تغییر کند، نوشته بودیم که مسئله چگونه است و گویا بنا بوده که مدیران فعلی وزارت نفت کاری کنند که جمهوری اسلامی ایران در برابر تحریم‌های آمریکا زانو بزند.

    علیرضا بیگی گفت: در شرایطی که کشور نیازمند منابع مالی است، وزیر نفت سوء تدبیرهایی که داشته نتوانسته آینده پیش رو را پیش‌بینی کرده و شرایط امروز را مدیریت کند لذا تغییر او الزامی و بر اساس مصالح کشور است. 

    همواره نام زنگنه برای استیضاح‌ مطرح است

    وضعیت وقتی جالب‌تر می‌شود که علی ربیعی سخنگوی دولت در نشست خبری خود در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا انتقادی از سوی رییس جمهور در جلسه هیئت دولت به آقای زنگنه شده است، گفت: تا جایی که من بودم چنین اتفاقی رخ نداده اما وقتی من هم وزیر بودم آقای رییس جمهور انتقاداتی را مطرح می‌کردند. او گفت که وجود افرادی که بتوانند بازار جهانی و فروش نفت را بشناسند برای ما مهم است.

    ربیعی با این اظهار نظر خود از انتقادات حسن روحانی به زنگنه پرده برداشت و آن را تایید کرد. 

     

    دولت روحانی که بازارهای نفت و گاز دنیا برایش مهم تلقی می‌شود گویا فراموش کرده که روابط سنتی نفت و گاز ایران توسط زنگنه به بهانه‌های مختلف از بین رفته است که می‌تواند به برهم خوردن انتقال گاز به پاکستان و در ادامه پروژه‌ای ماندگار که قرار بود گاز ایران به هند و چین برسد به بهانه‌ای واهی از سوی زنگنه ملغی شد. 

    اگر سخنگوی دولت خاطرش باشد بیژن نامدار زنگنه در جلسه رای اعتمادش در مجلس نهم قول داد پرونده کرسنت در سه ماه پس از وزیر شدنش بسته شود ولی ۶ سال از آن ماجرا گذشته و جمهوری اسلامی باید جریمه‌ کلانی را از جیب مردم ایران به دلیل اهمال زنگنه و سوءمدیریتش بپردازد. 

    حال باید منتظر وزیری جوان و با انگیزه بود که به اقتصادی مقاومتی در عمل معتقد باشد نه اینکه شعار محور بوده و عملا صنعت نفت و گاز خارجی را به ایرانی ترجیح دهد. 

    به نظر می‌رسد وزارت نفت ایران وزیری جوان و با دانش و با تجربه‌ می‌خواهد که بتواند تحریم‌ها را به مانند دولت‌های قبلی به دنیا عرضه کند نه اینکه چشمش به دستان غربی‌ها بوده و دوستانی که سال‌های سال همراه جمهوری اسلامی بوده را رها کند. 

    به گزارش پایگاه خبری شهرکریمه، مخاطبان گرامی با ثبت سوژه‌ای در بخش «فارس من» با عنوان «استیضاح زنگنه به دلیل فساد کرسنت و فساد در بدنه وزارت نفت» ، «زنگنه اهتمام لازم را برای عبور ایران از تحریم‌های ظالمانه ندارد» خواستار پیگیری این موضوع شدند. 

    انتهای پیام/ 

     

    [ad_2]

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.