[ad_1] سیده فاطمه حسینی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی شهرکریمه درباره انتقادات به خصوصی‌سازی‌‌های صورت گرفته اظهار داشت: خصوصی‌سازی یعنی واگذاری فعالیت اقتصادی در راستای کاهش تصدی‌گری دولت در بنگاه‌های اقتصادی.  وی با بیان اینکه برای اجرای خصوصی‌سازی مدل‌های متفاوتی به لحاظ تجربی و تئوریک در دنیا وجود دارد […]

[ad_1]

سیده فاطمه حسینی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی شهرکریمه درباره انتقادات به خصوصی‌سازی‌‌های صورت گرفته اظهار داشت: خصوصی‌سازی یعنی واگذاری فعالیت اقتصادی در راستای کاهش تصدی‌گری دولت در بنگاه‌های اقتصادی. 

وی با بیان اینکه برای اجرای خصوصی‌سازی مدل‌های متفاوتی به لحاظ تجربی و تئوریک در دنیا وجود دارد افزود: آنچه در سیاست‌‌های اصل ۴۴ قانون اساسی آمده، مدل مشخصی است که خصوصی‌سازی‌ها در ایران باید بر آن اساس اجرا شود. 

حسینی با بیان اینکه باید مدل‌های خصوصی‌سازی در دنیا مطالعه شود تصریح کرد: خصوصی‌سازی در ایران با این نگاه اجرایی شد که انقلابی در حوزه اقتصادی به وجود آورد اما متاسفانه کمتر به آن توجه شده است. 

وی گفت:‌ یکی از عواملی که اجرای خصوصی‌سازی را از اهدافش دور کرد،‌ تداوم فعالیت و رشد بنگاه است که به این بخش هم بی توجهی شد. 

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس عنوان کرد: خصوصی‌سازی در آلمان با این سبک دنبال شده که منجر به قیمت کمتر و با حفظ اشتغال، توسعه و رشد بنگاه‌ها باشد ضمن اینکه واگذاری‌‌ها باید به گروهی منتقل شود که اطمینان بیشتری از حفظ توسعه و رشد آن بنگاه دارند اما در کشورمان این مسائل کمتر مدنظر قرار گرفته و خصوصی‌سازی‌ها بیشتر مزایده است. 

حسینی افزود: حفظ حیات، توسعه و تداوم بنگاه و در واقع حفظ حیات اقتصادی، حفظ اشتغال و توسعه اشتغال بایستی در صدر اولویت‌های واگذاری‌ها نسبت به سایر فاکتورها باشد اما به نظر می‌رسد به این موضوع کم‌توجهی شده و عملاًَ مسیر دستیابی به اهداف خصوصی‌سازی انحراف داشته است.

به گزارش پایگاه خبری شهرکریمه، مخاطبان گرامی با ثبت سوژه‌ای در بخش «فارس من» با عنوان «سازمان خصوصی سازی اشتباه ۱۰ ساله خود را اصلاح کند» خواستار پیگیری این موضوع شدند. 

انتهای پیام/

[ad_2]