[ad_1] به گزارش خبرنگار گروه سیاسی شهرکریمه، اسدالله عباسی، نماینده رودسر و املش و سخنگوی هیئت رئیسه مجلس در برنامه چهل ۵۷ که شب گذشته از شبکه شما بر روی آنتن رفت، به بیان برخی از چالش ها و ظرفیت‌های استان گیلان و همچنین مشکلات آموزش و پرورش پرداخت و بیان داشت: در آموزش نتوانستیم […]

[ad_1]

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی شهرکریمه، اسدالله عباسی، نماینده رودسر و املش و سخنگوی هیئت رئیسه مجلس در برنامه چهل ۵۷ که شب گذشته از شبکه شما بر روی آنتن رفت، به بیان برخی از چالش ها و ظرفیت‌های استان گیلان و همچنین مشکلات آموزش و پرورش پرداخت و بیان داشت: در آموزش نتوانستیم به جایگاه شایسته کشورمان برسیم، زیرا دستخوش یک سری سلایق سیاسی و اجتماعی شد و این باعث شد تا آموزش و پرورش در مدار خود قرار نگیرد.

وی افزود: الان مهم ترین موضوع این است که تا ۳، ۴ سال آینده تقریبا ۶۰ درصد از معلمین و کارکنان فعلی آموزش و پرورش بازنشسته خواهند شد و حالا باید ببینیم که برای جایگزینی این سطح برنامه‌ریزی داشته‌ایم، نگرانی ام در این بخش است.

نماینده رودسر ادامه داد: در سال‌های گذشته در این رابطه غفلت‌هایی صورت گرفته است و ناچار شده اند برای جبران خلأهای آموزشی از معلمین حق التدریس و خرید خدمات آموزشی و مانند این ها استفاده کنند که این شیوه، شیوه منسوخی است، البته نه این که افرادی که در حوزه حق التدریس باشند شایستگی نداشته باشند بلکه افراد شایسته و گزینش‌شده‌ای هستند، اما این شیوه درستی در اداره کردن آموزش و پرورش نیست.

وی با بیان این مطلب که ما باید مدارس متنوع را کاهش دهیم، گفت: ما الان حدود ۸، ۹ نوع مدرسه داریم و این اصلا خوب نیست در صورتی که از نظر حاکمیت موظف هستیم که آموزش رایگان برای همه قرار دهیم و اجازه ندهیم دستخوش یک مسائل شود، به طوری که آنقدر برخی از مدارس رایگان کیفیتش پایین بیاید که قابل رقابت با برخی مدارس مانند نمونه دولتی و یا شاهد و مدارس غیردولتی نباشد.

عباسی تأکید کرد: در دانشگاه‌ها هم همین طور است، در مقوله فرهنگی، اجتماعی و سیاسی خوب مدیریت نمی‌شود، باید به تدریج دانشگاه‌ها را از حمایت دولتی کاهش داده و دانشگاه‌ها خودشان برای خودشان درآمد ایجاد کنند که می توان به شرکت‌های دانش بنیان اشاره کرد.

وی در پاسخ به این پرسش مبنی بر اینکه چه کسی را بهترین وزیر بعد از انقلاب می دانید، بیان داشت: بنظرم آقای دکتر حاجی بابایی حرکت‌های خوبی را آغاز کرد و تلاش کرد تا معلمان را از نظر معیشت به سطح مطلوب‌تری برساند. الان دغدغه اصلی معلمان حق مسکن و بحث بیمه و درمان و معیشت است که متأسفانه توجه زیادی به آن نمی شود.

عباسی در مورد چگونگی وزیر شدنش در دولت دهم بیان داشت: مجلس هشتم که تمام شد از من در جاهای مختلف برای حضور در دولت دعوت کردند و من چون ارادت زیادی به دکتر شیخ الاسلامی داشتم دعوت ایشان را پذیرفته و معاون او شدم و سپس به عنوان سرپرست وزارتخانه فعالیت کردم و در نهایت هر چند برای مدتی کوتاه اما وزیر دولت دهم شدم.

وی در رابطه با چالش‌های استان گیلان اظهار داشت: مهم ترین چالش مربوط به فارغ التحصیلان گیلان است که بیکاری زیادی را داریم و تهدید دیگر بحث زباله و پسماند است و مسأله دیگر که چالش استان گیلان محسوب می شد مربوط به سیلاب و رودخانه‌های گیلان است که ساماندهی نشده و به حال خود رها شده است.

عباسی بیان داشت: در سایر استان‌ها مدیریت پسماند، ساماندهی شده است اما در استان گیلان و مازندران این اتفاق نیفتاده است، ما در گیلان آب چایی که سالم باشد، نداریم. امروزه زباله‌های غیربهداشتی فقط دفن می‌شود و هیچ تکنولوژی که بخواهد این زباله‌ها را ساماندهی کند و همچنین هیچ گونه اعتباری در این رابطه وجود ندارد. الان یک کارخانه کمپوست در رودسر راه‌اندازی شده است اما ناقص است.

وی همچنین با اشاره به جاری شدن سیل فروردین ماه امسال در بخش‌هایی از استان گیلان اظهار داشت: خسارت کشاورزان هنوز پرداخت نشده و تنها بخش‌هایی از هزینه آبخیزداری پرداخت شده است.

عباسی در ادامه در خصوص مصوبه دولت برای انتقال آب دریای خزر به فلات مرکزی ایران، ضمن مخالفت با این طرح، گفت: دریای خزر یک دریای بسته است و به آب‌های آزاد راه ندارد؛ لذا دستکاری این دریا، بهم ریختن اکوسیستم منطقه در دریا و جنگل را به دنبال دارد، بنابراین نباید بی‌احتیاطی کنیم.

نماینده مردم رودسر تأکید کرد: ما میلیاردها مترمکعب آب‌های شیرین در گیلان و مازندران داریم که از کوه سرازیر می‌شود و به دریا می‌ریزد و شور می‌شود، اینها اعتبار نیاز دارد که پشت سد حفظ شود، در حالی که بعد از انقلاب یک سد در گیلان زده نشده است.

عباسی در پایان خاطرنشان کرد: ابتدا باید این آب های شیرین مهار شود، سپس ما با جان و دل حاضریم مازاد آب و حتی بخشی از آب مورد نیاز خودمان را به استان‌های دیگر بدهیم؛ اینطور نیست که بخواهیم با یک طرح حیاتی برای استان‌های دیگر مخالفت کنیم.

انتهای پیام/

[ad_2]