×
×

انتهاء نامه «نماز در تفکر آیت الله طباطبایی بروجردی(ره)» دفاع گردید

  • کد نوشته: 13366
  • به گزارش پایگاه خبری،فرهنگی شهرکریمه به نقل از محور خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ جلسه دفاع از پایان‌نامه و رساله دکتری آمنه لطفیان سرگزی از طلاب حوزه علمیه خواهران شهر قم با مبحث «نماز در تفکر آیت‌الله‌العظمی سیدحسین طباطبایی بروجردی(ره)»، هشتم بهمن‌ماه در مجتمع کوثر دانشگاه علوم پزشکی شهر قم برگزار گردید.آمنه لطفیان سرگزی در این جلسه […]

    انتهاء نامه «نماز در تفکر آیت الله  طباطبایی بروجردی(ره)» دفاع گردید
  • به گزارش پایگاه خبری،فرهنگی شهرکریمه به نقل از محور خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ جلسه دفاع از پایان‌نامه و رساله دکتری آمنه لطفیان سرگزی از طلاب حوزه علمیه خواهران شهر قم با مبحث «نماز در تفکر آیت‌الله‌العظمی سیدحسین طباطبایی بروجردی(ره)»، هشتم بهمن‌ماه در مجتمع کوثر دانشگاه علوم پزشکی شهر قم برگزار گردید.
    آمنه لطفیان سرگزی در این جلسه طی سخنانی اظهار کرد: از نگاه آیت‌الله‌ العظمی سیدحسین طباطبایی بروجردی، نماز که راز ارتباط با خداست، مؤمنانی را که به جهان ماوراء طبیعت راه یافته‌اند، در یک ارتباط دائمی و ابدی با آن مبدأ بزرگ آفرینش قرار می‌دهد؛ چنین انسانی احساس می‌کند از تمام مخلوقات دیگر فراتر رفته و اعتبار آن را پیدا کرده که با خدا حرف بگوید و این بزرگ‌ترین عامل تربیت اوست.
    وی با بیان اینکه کسی که در نماز با معبود به راز و احتیاج می‌پردازد، فکر، عمل و گفتارش همه خدایی می‌شود، اضافه کرد: پرهیزکاران نماز گزار ضمن ایمان به غیب و ایمان به رستاخیز، ادیان آسمانی را مایه چند دستگی ونفاق نمی‌شمارند.
    این طلبه حوزه علمیه شهر قم اظهار کرد: آیت‌الله‌العظمی سیدحسین طباطبایی بروجردی اعتقاد داشت نمازگزاران دو گروه هستند؛ بعضی نمازشان اصلا نماز نیست مثل نوک زدن کلاغ هست و گروه دیگر نمازشان مصداق روشن حسنات و بارزترین مصداق‌های کار نیک و همراه خشوع هست، هرچه آدم در مقابل خدا زیادتر اظهار عجز و بندگی کند، امدادهای وی را زیادتر دریافت کرده و بر مشکلات برنده خواهد گردید.

    لطفیان سرگزی با اشاره به اینکه هر کار خیر، آن‌گاه در نمازگزار اثر مثبت می‌گذارد که استمرار داشته باشد، اظهار کرد: نماز و زکات، دو دستور فراگیر هستند؛ در قرآن کریم بیشتر از ۳۰ بار از زکات ذکر شده که ۲۸ بار آن در کنار نماز آمده هست.
    وی گفته بود: طبق قرآن، جامعه‌ای تحت پشتیبانی خداوند هست و زمینه بهره‌گیری از هدایت قرآن در آنان فراهم می‌شود که این چهار اعتبار محوری یعنی نماز، زکات، امر به سرشناس و نهی از منکر را داشته باشد.
    یادآور می‌شود، در این جلسه بعد از تأیید هیئت‌داوران، دانشنامه سطح چهار به آمنه لطفیان سرگزی از طلاب حوزه علمیه خواهران شهر قم، اعطا گردید.
    محمود لطفیان
    انتهای پیام

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.