[ad_1] حجت الاسلام والمسلمین علی نظری منفرد استاد درس خارج حوزه علمیه قم در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شهرکریمه، با اشاره به قضایای پیش آمده در پی شیوع بیماری کرونا و تعطیلی برنامه های مذهبی از جمله اعتکاف، توصیه هایی به منظور بهره مندی مؤمنان از برکات و فضائل این ماه ارائه کرد. وی […]

[ad_1]

حجت الاسلام والمسلمین علی نظری منفرد استاد درس خارج حوزه علمیه قم در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شهرکریمه، با اشاره به قضایای پیش آمده در پی شیوع بیماری کرونا و تعطیلی برنامه های مذهبی از جمله اعتکاف، توصیه هایی به منظور بهره مندی مؤمنان از برکات و فضائل این ماه ارائه کرد.

وی با بیان این که انسان در هر زمان و مکانی می‌ تواند با خدا در ارتباط باشد، گفت: «ذکرالله افضل الاعمال علی کل حال» یعنی یاد و ذکر خدا در هر حالتی بهترین اعمال است، هرچند در مسجد بهتر است ولی منصحر به مسجد نیست.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم با بیان این که روزهای سیزدهم، چهاردهم و پانزدهم ماه رجب از فضیلت بسیاری برخوردار است، خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط پیش آمده و عدم امکان برگزاری مراسم معنوی اعتکاف در مساجد، شایسته است که انسان به فکر جایگزین برای این عمل نورانی باشد.

وی تأکید کرد: خوب است که انسان این سه روز را روزه بگیرد؛ چون روزه این ماه یک عمل مستحب موکد است و در روایت روزه ماه رجب بسیار مورد تأکید قرار گرفته و اگر انسان تنها یک روز ماه رجب را روزه بگیرد عنایات زیادی به او می‌ شود و این عمل موجب تقرب به خدا می‌ گردد.

حجت الاسلام والمسلمین نظری منفرد با بیان این که ادعیه ای که در ماه رجب وارد شده است و استغفار بسیار اهمیت دارد، گفت: این اعمال قطعا جایگزین اعتکاف خواهد بود چون ماه رجب را «رجب الاصب» نامیده اند که در آن، رحمت و مغرفت خداوند ریزش می‌ کند.

وی با تأکید بر این که کرم خدا واسع و رحمت خدا گسترده است، گفت: خدای متعال همین که افراد بنا داشتند معتکف شوند و این بنا را داشتند ولی مانعی پیش آمده قطعا اگر به همین کارها عمل بکنند، ثواب اعتکاف را به آنها عنایت خواهد کرد./۱۳۳۰/ج

[ad_2]