×
×

انجام ۹ هزار بازرسی از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی فعال در قم – پایگاه خبری شهرکریمه | اخبار ایران و جهان

  • کد نوشته: 29268
  • [ad_1] سیامک محبی در گفت‌وگو با خبرنگار شهرکریمه اظهار داشت: با شیوع بیماری کرونا هشت هزار و ۹۳۱ مورد بازرسی از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی فعال و ۱۰ هزار و ۹۲۴ مورد نظارت بر مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی غیرفعال به دلیل کرونا انجام شده است. وی افزود: ضمن انجام ۶۷۶ مورد […]

    انجام ۹ هزار بازرسی از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی فعال در قم – پایگاه خبری شهرکریمه | اخبار ایران و جهان
  • [ad_1]

    سیامک محبی در گفت‌وگو با خبرنگار شهرکریمه اظهار داشت: با شیوع بیماری کرونا هشت هزار و ۹۳۱ مورد بازرسی از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی فعال و ۱۰ هزار و ۹۲۴ مورد نظارت بر مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی غیرفعال به دلیل کرونا انجام شده است.

    وی افزود: ضمن انجام ۶۷۶ مورد بازرسی بهداشت حرفه‌ای از بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی درمانی در قم، ۸۸۰ مورد از شاغلینی که دارای ریسک بالای ابتلا به کووید ۱۹ بودند را شناسایی و فعالیت آنها در واحدهای کاری هم محدود شده است و علاوه بر آن یک هزار و ۳۵۳ نفر شاغلین علامت دار در واحدهای کاری از ادامه کار آن‌ها ممانعت و به مراکز بهداشتی و درمانی هم ارجاع شدند.

    تلاش برای جذب کمک خیرین سلامت

    معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان قم بیان کرد: برای جذب کمک خیرین و ادارات در زمینه گندزدایی ۵۰ تن مواد هیپوکلریت سدیم و ۵۰۰ لیتر الکل و ۵۰ تن دی اکسید کلر جمع آوری و برای گندزدایی استفاده شده است؛ علاوه بر آن ۵ دستگاه ترمال فاگر میکرونی و ۵ هزار ماسک به همراه ۵۱ هزار جفت دستکش و ۵ هزار لباس حفاظتی اهدایی را از سوی خیرین جذب شده است.

    وی افزود: ۵۹۳ هزار مترمربع از اماکن عمومی مانند مساجد و اماکن متبرکه توسط مرکز بهداشت استان قم گندزدایی شده است؛ هم‌چنین ۶۷ میلیون متر مربع از خیابان‌ها، معابر، پارک‌ها و فضاهای شهری و همچنین ۴۰۰ فضای سبز نیز گندزدایی شد؛ همچنین ۴ هزار متر مربع از پاساژها و مراکز خرید به همراه ۷۰ مورد از جایگاه‌های سوخت روازنه ۲ بار گندزدایی شدند.

    ضدعفونی روزانه ۵۳ هزار مترمربع از فضاهای بیمارستانی

    محبی گفت: ۱۰ هزار مترمربع از ادارات و سازمان‌ها و کارگاه‌ها و کارخانجات به همراه ۳۱۵ مورد از آمبولانس‌ها گندزدایی شده و ۵۳ هزار مترمربع بیمارستان‌های استان به طور روزانه گندزدایی می‌شود و محلاتی که در آن افراد دارای کرونای مثبت و یا منازل متوفیان کووید ۱۹ به میزان ۳۵۰ هزار مترمربع گندزدایی شده است.

    به گفته وی، برای ۵۰ نفر از داوطلبان برقراری موکب سلامت و ۱۰۰ نفر از بسیجیان محلات و ۱۹۰ نفر از داوطلبان بسیجی برای آموزش صنوف آموزش‌های لازم برگزار شده است؛ هم‌چنین ۶۰ جلسه آموزشی برای رابطین بهداشت هیئت‌های مذهبی برگزار شده است.

    گفتنی است؛ مرکز بهداشت در ادامه فعالیت‌های خود ۶۵ مورد بازرسی از آسایشگاه و زندان و کمپ ترک اعتیاد را در برنانه های خود داشته است علاوه بر آن یک هزار و ۱۳۵ نفر از همکاران خود را در ۴۱ مرکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی را غربالگری کرده است.

    [ad_2]

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.