پذیرش مسئله امامت فردی در جوانی باعث ایجاد شبهه و زمینه شک و تردید شده است و به همین دلیل گروه گروه از اندیشمندان به محضر امام جواد(ع) می رسیدند و سؤالاتی می کردند و جوادالائمه(ع) هم سربلند از همه شبهات بیرون می آمدند.

به گزارش شهر کریمه به نقل از «حوزه» حجت الاسلام اخباری در مراسم عزاداری شهادت امام جواد(ع) که در دفتر آیت الله العظمی صافی گلپایگانی و با حضور علما و مردم ولایتمدار قم برگزار شد،گفت: امام جواد(ع) از جمله معصومینی بود که درسن کودکی به امامت رسید و همین مسئله خود مشکلی برای مردم آن زمان بود که چگونه این مسئله ممکن است، ولی درمیان همین مردم شیعیان خاصی بودند که پذیرش این موضوع برای آنها بسیار راحت بود چون تربیت یافته خاندان عصمت و طهارت بودند.

سخنران این مراسم افزود: پذیرش مسئله امامت فردی در جوانی باعث ایجاد شبهه و زمینه شک و تردید شده است و به همین دلیل گروه گروه ازاندیشمندان به محضر امام جواد(ع) می رسیدند و سؤالاتی می کردند و جوادالائمه(ع) هم سربلند از همه شبهات بیرون می آمدند.

وی ابراز داشت: شیعیان معتقد بودند همانطور که خداوند به نبوت احتجاج کرده به مسئله امامت هم احتجاج کرده است و امام منصوب از سوی خدای تعالی است.

حجت الاسلام اخباری گفت: همین مسئله که امام منصوب از سوی خدا است، باعث ایجاد ترس و دلهره در دشمنان شد و نقشه های زیادی کشیدند تا هر طوری است این امام همام را ازسر راه بردارند.

سخنران این مراسم افزود: مأمون نیز در برنامه های مختلف سعی در تخریب امام جواد(ع) داشت، ولی هیچ گاه موفق نشد و همین مسئله باعث ایجاد کینه در او شد وسرانجام نقشه به شهادت رسیدن امام راطراحی کرد، ولی موفق به اجرای آن نشد و خلیفه بعد او اقدام به چنین حرکتی ناجوانمردانه کرد.