[ad_1] به گزارش خبرنگار شهرکریمه، آیت‌الله محمدمهدی شب‌زنده‌دار ظهر سه شنبه در آئین معرفی درس‌نامه غنا و موسیقی از مجموعه دروس رهبر معظم انقلاب که در مرکز جامع علوم اسلامی (مؤسسه ولی امر (عج)) در قم برگزار شد، با بیان اینکه حفظ قرآن کریم سرمایه‌ای بزرگ است که باید مورد توجه قرار گیرد، اظهار داشت: […]

[ad_1]

به گزارش خبرنگار شهرکریمه، آیت‌الله محمدمهدی شب‌زنده‌دار ظهر سه شنبه در آئین معرفی درس‌نامه غنا و موسیقی از مجموعه دروس رهبر معظم انقلاب که در مرکز جامع علوم اسلامی (مؤسسه ولی امر (عج)) در قم برگزار شد، با بیان اینکه حفظ قرآن کریم سرمایه‌ای بزرگ است که باید مورد توجه قرار گیرد، اظهار داشت: قرآن کریم علاوه بر نورانیت، ظرفیت علمی بسیار بزرگی را پیش روی انسان قرار می‌دهد.

وی با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری به حفظ قرآن، افزود: ایشان در دوره نوجوانی با تلاش خود توانستند ۱۲ جزء قرآن کریم را حفظ کنند.

استاد حوزه علمیه قم گفت: گوش دادن به موسیقی تبعات سنگینی را به همراه دارد زیرا مانع درک حقیقت بندگی و حرکت به‌سوی خداوند می‌شود.

وی با اشاره به مضرات گوش دادن به موسیقی غیر شرعی، افزود: اگر صفحه دل انسان آلوده به غنا شود دیگر لذت بندگی را حس نخواهد کرد.

آیت الله شب زنده دار بیان کرد: کسی که آلوده به غنا است دل لرزان و اشک نیمه‌شب ندارد که این از مضرات گوش دادن به موسیقی حرام است.

وی ضمن انتقاد از صدا و سیما به دلیل پخش غنا، افزود: در این شرایط که صدا و سیما اینگونه موسیقی را پخش می‌کند باید خودمان مراقب باشیم.

عضو فقهای شورای نگهبان تصریح کرد: گوش دادن به موسیقی تبعات بسیاری دارد که باید به آن توجه کنیم.

وی بیان کرد: یکی از سنت‌های فراموش شده حوزه‌های علمیه این است که به مسئله حفظ قرآن توجهی شود در حالی که توجه به آن ضروری است.

آیت الله شب زنده دار، حفظ را بر اساس روایت نبوی، گام‌های دوم و سوم فراگیری علوم دانست و افزود: بزرگان حوزه علمیه برای حفظ علوم، آن‌ها را به نظم و شعر درمی‌آورده و حفظ می‌کردند.

وی با اشاره به لزوم توجه به فقه رایج تصریح کرد: طلاب باید ارتباط خود را با فقه رایج حفظ کنند زیرا آشنایی با فقه مسئله‌ای مهم برای طلاب است.

استاد حوزه علمیه قم بیان کرد: تلاش برای حفظ مسائل علمی در سنین جوانی در نظام آموزش حوزه نه تنها مورد توجه قرار نگرفته بلکه به عنوان ضد ارزش نیز محسوب می‌شود.

وی گفت: علم بدون عمل از ارزش و برکت برخوردار نیست بنابراین طلاب باید به خوبی به این مسئله واقف باشند و به علم و عمل به خوبی توجه کنند.

آیت‌الله شب زنده دار اضافه کرد: طلاب باید به کسب علم بپردازند و آنچه به به دست می‌آوردند را در اختیار دیگران نیز قرار دهند.

وی بیان کرد: طلاب باید فقه را با قصد رضای خداوند فر بگیرند تا قلبشان از صفا و نورانیت سرشار شود و زندگیشان نیز نورانی شود.

[ad_2]