[ad_1] به گزارش خبرنگار شهرکریمه، آیت الله محمد جواد فاضل لنکرانی شامگاه جمعه در آئین اختتامیه مسابقات قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه قم که در سالن اجتماعات مدرسه امام کاظم (ع) برگزار شد، بهترین شیوه برای مصون نگهداشتن نسل جوان از فضای خطرناک مجازی را استفاده از قرآن دانست و افزود: در صورتی […]

[ad_1]

به گزارش خبرنگار شهرکریمه، آیت الله محمد جواد فاضل لنکرانی شامگاه جمعه در آئین اختتامیه مسابقات قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه قم که در سالن اجتماعات مدرسه امام کاظم (ع) برگزار شد، بهترین شیوه برای مصون نگهداشتن نسل جوان از فضای خطرناک مجازی را استفاده از قرآن دانست و افزود: در صورتی که جوانی با قرآن مأنوس باشد به هیچ فساد و آلودگی دچار نمی‌شود.

وی با بیان اینکه جوانان جمهوری اسلامی ایران به برکت انقلاب به قرآن کریم منور شده‌اند، افزود: یکی از برکت‌های بزرگ انقلاب اسلامی آوردن قرآن به صحنه اجتماعی بوده است.

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه قبل از پیروزی انقلاب اثری از قرآن در جامعه نبود، تصریح کرد: امروز در حوزه علمیه قم جلسات بسیار زیادی مربوط به دروس تفسیر قرآن برگزار می‌شود و مراکز تخصصی تفسیر نیز دایر است.

وی بیان کرد: قرآن کتابی برای همه بشر است که دارای چهار خصلت بزرگ است؛ نخست اینکه قرآن بهترین موعظه است و چنانچه انسان در کشاکش مشکلات و مسائل مختلف روحی و فکری قرار بگیرد می‌تواند با معجزه قرآن مواجه شود.

آیت الله فاضل لنکرانی ادامه داد: خداوند نخستین واعظ بشر و قرآن به عنوان کتاب وی بهترین موعظه است.

وی اظهار داشت: دومین خصوصیت قرآن شفابخش بودنش است به گونه‌ای که در صورت مبتلا بودن انسان به آلودگی‌ها و امراض قرآن می‌تواند شفایش دهد.

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار (ع) با بیان اینکه قرآن علاوه بر شفای جسم برای شفای امراض روحی نیز است، افزود: انسان با قرآن می‌تواند خود را تطهیر کند و آلودگی‌ها و شرک را از بین ببرد.

وی گفت: از دیگر آثار قرآن هدایت انسان به سمت خداوند بزرگ است زیرا در صورت نبود قرآن، انسان نمی‌توانست به اوصاف، اسماً و مراتب ذات خداوند پی ببرد.

آیت الله فاضل لنکرانی ادامه داد: قرآن پلکانی برای ورود به اسماً و صفات الهی است، بنابراین با خواندن هر آیه از قرآن مرتبه‌ای از هدایت بشر نشان داده می‌شود.

با انقلاب اسلامی قرآن به صحنه زندگی انسان وارد شد

وی از دیگر آثار قرآن کریم را رحمت دانست و افزود: با انقلاب اسلامی قرآن به صحنه زندگی انسان وارد شد در حالی که قبل از انقلاب تنها تعداد بسیار کمی از جوانان حافظ و قاری قرآن بودند.

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار (ع) اظهار داشت: امام خمینی (ره) یک شخصیت عظیم قرآنی بودند به گونه‌ای که با بررسی فقه و فلسفه ایشان در می‌یابیم که همه برگرفته از قرآن است.

وی تمام نظام اسلامی را قرآنی دانست و افزود: تحول به وجود آمده در سازمان اوقاف و امور خیریه کشور متأثر از قرآن است در حالی که قبل از پیروزی انقلاب این سازمان هیچ حرکتی برای نشر قرآن در جامعه انجام نمی‌داد.

آیت الله فاضل لنکرانی اتکای صرف به برگزاری مسابقات قرآن را کافی ندانست و افزود: لازم است به قرائت و حفظ قرآن نیز توجه ویژه داشته باشیم.

وی با اشاره به ضرورت توجه به سبک زندگی اسلامی، عنوان کرد: سبک زندگی اسلامی که مورد نظر رهبر معظم انقلاب است در صورت قرآنی بودن خوانده‌های ایرانی محقق می‌شود.

استاد حوزه علمیه قم بیان کرد: نه تنها بشر گذشته و امروز به ارزش واقعی قرآن پی نبرده بلکه تا ابد نیز هیچ انسانی به این ارزش والا پی نخواهد برد.

[ad_2]